Shop menü

NAPELEMES KEREKEKKEL JÖN AZ ÚJ ELEKTROMOS KERÉKPÁR

A napelemekkel hatékonyan tölthető az akkumulátorcsomag, igaz, kedvezőtlen elhelyezkedésük miatt korlátozott a teljesítményük.
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Napelemes kerekekkel jön az új elektromos kerékpár

Manapság egyre többen fordítanak hátat az autózásnak és a tömegközlekedésnek, helyettük pedig a motorozást és a kerékpározást választják. Ennek egyrészt költséghatékonysági okai vannak, másrészt sokan a dugót próbálják így kijátszani, hiszen a kétkerekű járművekkel nem szükséges a dugóban rostokolni.

Sokan vannak olyanok is, akik ugyan eljátszanak a gondolattal, hogy autó vagy tömegközlekedés helyett inkább kerékpárral járnak majd be dolgozni, ám az elhatározást nem mindig követi tett – vagy azért, mert veszélyesnek érzik az útvonal kerékpárral történő megtételét, vagy csak azért, mert nem akarnak izzadtan megérkezni munkahelyükre. Utóbbi sok helyen már nem probléma, hiszen van zuhanyozási lehetőség.

Szóba jöhet a távolság áthidalására egy elektromos kerékpár is, amivel izzadtság nélkül juthatunk munkába – ha ezt az akkumulátoros hatótávolság lehetővé teszi. Ezeket a kerékpárokat a munkahelyen és otthon egyaránt hatékonyan lehet "tankolni", ha pedig út közben lemerül az akkumulátor, hagyományos pedálozással még mindig célba érhetünk. A jelek szerint egyébként sem tisztán elektromosan hajtott kerékpárról van szó, inkább elektromos rásegítéssel működő megoldásról, amit minimális erőkifejtéssel mindenképpen tekerni kell a haladáshoz. A gyártó egyelőre nagyon szűkszavú a pontos technikai megoldást illetően, de később lehullhat a lepel a részletekről is.

Az ingázók számára hamarosan egy újabb opció is feltűnhet a piacon, ugyanis Dániában egy újfajta elektromos kerékpárt fejlesztettek ki, amely képes akkumulátorainak töltésére, ezt pedig meglehetősen innovatív, kreatív módon teszi: napelemekkel. Ezek a napelemek persze nem a csomagtartón foglalnak helyet, hanem a kerékpár kerekein, ahol sokkal nagyobb hasznos felület áll rendelkezésre. A napelemek az első és a hátsó kerék mindkét oldalát beborítják, így a kerékpár akkumulátorai parkolás közben könnyedén töltődhetnek. Némi energia menet közben is termelődik, ám mivel a napelemek nem felfelé, hanem oldalra néznek – és ráadásul pozíciójuk folyamatosan változik –, így az akkumulátortöltés folyamata nem valami hatékony, legalábbis az optimális szögbe fordított napelemekéhez képest.

A felhasznált panelek viszont magas hatásfokúak, így árnyékban is tölthetőek az akkumulátorok, ami mindenképpen komoly előny. Az akkumulátorcsomag egyetlen teljes töltéssel nagyjából 70 kilométernyi táv leküzdésére ad lehetőséget. A Solarbike alapértelmezett sebessége 25 km/h, a maximális sebesség pedig 50 km/h – a sebesség csökkentésével természetesen növelhető valamelyest az említett hatótáv. A napelemek a napos órák számától függően 2 km-től 25 km-ig terjedő hatótávolság visszatöltésére képesek napi szinten, ami több, mint a semmi. Természetesen a világítás esetében is alkalmazzák a napelemes töltést.

A Solarbike egy érdekes, innovatív szerkezet, ám az egyelőre még nem derült ki vele kapcsolatban, hogy pontosan mikor kerül az üzletek polcaira, valamint az is rejtély, milyen árcédulát akasztanak rá. Az biztos, hogy nem lesz olcsó.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére