Mint ismeretes, a Meta hirdetésekből él, a reklámbevétele teszi ki a forgalma szinte teljes egészét. Az elmúlt negyedévben a vállalat teljes bruttó bevételének a hirdetések adták a 96,5 százalékát, sokkal nagyobb arányban támaszkodik a cég a reklámokra, mint például a Google. A kínai e-kereskedelmi óriások pedig rájöttek, hogy igazából egy valag pénzzel szó szerint meghódíthatják a világot egyetlen cégen keresztül.
Az elmúlt egy évben a Temu olyan reklámkampányt vitt a Meta platformjain, ami teljesen példa nélküli. Persze minden nagy kereskedelmi cég sokat költ hirdetésekre a Facebookon és az Instagramon, de a Temu, illetve egészen pontosan a mögötte álló vállalat egészen más szintre emelte ezt a „taktikát”. Szó nincs arról, hogy valami új dolgot talált volna ki, egész egyszerűen csak olyan sok pénzt tolt bele a hirdetésekbe, hogy szinte már vírusként kezdett terjedni mindenkinél a hirdetése.
A JMP elemzése szerint nagyjából 600 millió dollárt költött a Temu csak a harmadik negyedévben Facebook és Instagram hirdetésekre.
Ehhez fogható reklámkampányt nehéz lenne mondani. A Shein is próbálta a lépést tartani az újonnan megjelent piaci szereplővel, ez a vállalat is 200 millió dollárt költött a Meta platformjain megjelenő hirdetésekre. A harmadik negyedév során a JMP elemzőjének becslése szerint a Meta teljes bevételének közel 5 százalékát dobhatták össze csak ezek a kínai kereskedelmi cégek. A data.AI adatai szerint a Temu alkalmazásának letöltési száma több mint 500 százalékkal emelkedett 2023-ban, és több mint 70 millió alkalommal telepítették. Több mint kétszer annyian nyúltak ehhez, mint a korábban ugyancsak népszerűnek számító Sheinhez.
Egy évvel ezelőtt a nyugati világban senki nem igazán ismerte még a Temut, mostanra azonban ez a helyzet igencsak megváltozott. Többet lehet erről hallani a közbeszédben, mint a Sheinről vagy akár az Aliexpressről. De egy friss kutatás szerint igazából a helyi nagy e-kereskedelmi szereplőknek is van már tartani valója a Temutól - erről a GKID publikált itthon egy nagyon érdekes jelentést a napokban.
A GKID beszámolója szerint a 2023-as ünnepi szezonban külföldről online vásárló magyarok körében már 28,9 százalék volt azoknak az aránya, akik rendeltek valamit korábban a Temuról. „Ez a teljes 3,9 millió fős hazai online vásárló bázis csaknem 9%-át jelenti.” – teszi hozzá jelentésében a GKID. És hogy mennyi volt ugyanez az arány mindössze néhány hónappal korábban, szeptemberben? Nos, mindössze 0,5%. Annak ellenére tudta nagyon gyorsan rendelésre sarkallni a magyarokat a Temu, hogy valójában az emberek egyáltalán nem ismerik.
Világszerte rengeteg piacon zajlik jelenleg ugyanez a folyamat, az Egyesült Államokban is sokaknak felkeltette az érdeklődését a Temu nyomulása. A Temu mögött egy PDD Holdings (Pinduoduo) nevű kínai óriás áll, ami létrehozott 2023-ban egy írországi főhadiszállást, vélhetően pusztán üzleti, pénzügyi céloktól vezérelve, de egyébként 2015-ben alapították. Természetesen minden termék Kínában készül és onnan utazza át a fél világot a lehető legtöbb kiskaput kihasználva, hogy minél alacsonyabb áron juthasson el a vásárlókhoz.
A Temu 2022-ben indult, szóval tényleg nagyon fiatal, nemcsak a nyugati világ számára vált most ismertté. Befektetők szerint a Temu sikere kiválóan illusztrálja azt, hogy a Facebook és a többi hozzá tartozó platform valójában mekkora befolyással bír. A Temu és a Shein rendkívül agresszív hirdetési kampánya már komoly befolyással volt a Metára is, éppen ezért keltette fel már a befeketetők figyelmét is a cégek tevékenysége. A CNBC megpróbálta felvenni a kapcsolatot az ügy kapcsán a Temuval, de nem járt sikerrel. A Shein szóvivője viszont elmondta, hogy a jövőben is változatos marketing kampánnyal készülnek online és a mobilokon egyaránt, szóval viszik tovább az eddigi stratégiájukat.