Shop menü

NAGYON SOK BAJ VAN A FRISS GEFORCE DRIVEREKKEL – SOKAK SZERINT A GEFORCE RTX 50-ES SZÉRIÁÉ AZ EDDIGI LEGROSSZABB RAJT

Nagyon sok hibára panaszkodnak a felhasználók, a GeForce RTX 30-as és GeForce RTX 40-es sorozatú videokártyák tulajdonosai különösen szomorúak.
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Nagyon sok baj van a friss GeForce driverekkel – Sokak szerint a GeForce RTX 50-es szériáé az eddigi legrosszabb rajt

Az Nvidia legfrissebb driver ága, az 572-es, ami a GeForce RTX 50-es széria megjelenésével debütált, sajnos messze nem tökéletes, a gamerek nagyon sok hibajelenség miatt panaszkodnak rá a különböző fórumokon, de a hibák száma igazából nem nagyon akar csökkenni, újabb és újabb hibajelenségekre derül fény.

A GeFocre RTX 30-as és a GeForce RTX 40-es sorozatú videokártyák tulajdonosai is úgy érzik, kissé magukra hagyta őket az Nvidia, a rengeteg hibára ugyanis csak nem akarnak megérkezni a javítások, pedig már január vége óta tudni lehet, valami nagyon nincs rendben. Ezzel egy időben a GeForce RTX 50-es sorozatú videokártyák tulajdonosai is szenvednek a különböző hibajelenségektől, azaz eléggé kaotikusnak mondható a helyzet – egyes vélemények szerint a GeForce RTX 50-es széria rajtja minden eddiginél rosszabbul sikerült.

A rendkívül kellemetlen helyzet közepette már az egyes játékok fejlesztői is azt ajánlják a gamereknek, próbáljanak régebbi drivereket használni, az egybehangzó vélemények szerint az 565.35-ös kiadás egy jó alternatíva lehet az 572-es széria képviselőivel szemben, ha a GeForce RTX 50 előtti sorozatú videokártyákat használunk.

Egyebek mellett a Gamers Nexus is sokat foglalkozott a témával, legutóbb például arra jutottak, nagyon sok olyan hibát lehet találni, amelyek kiválóan reprodukálhatóak. Ezek közül számos hibát saját maguk is tapasztaltak a tesztek során, de a fórumok hozzászólásai alapján számos egyéb probléma is jelentkezett már az elmúlt időszakban, amelyek sokszor egyes funkciók kikapcsolásával orvosolhatóak, például a DLSS 4, a Frame Generation, vagy a G-Sync okozhatja egy jó részüket. Amennyiben ezekre a funkciókra szükségünk van, sajnos meg kell várni a hivatalos hibajavításokat, de hogy azok mikor érkeznek meg, az egyelőre kérdéses.

A könnyedén reprodukálható hibák közé tartozik, hogy a Star Wars Outlaws összeomlik, ha a szünetelő játékot újra elindítjuk, a Marvel Rivals pedig a Frame Generation funkció engedélyezését követően hasal el. A Cyberpunk 2077 a játék betöltésekor omlik össze, a Shadow of the Tomb Raider pedig a beépített teszt használatakor mond csütörtököt, igaz, utóbbi egy régebbi driverre történő áttéréssel megoldódik. A több monitort használók is problémáktól szenvednek, főleg, ha a G-Sync funkcióra támaszkodnak vagy magas képfrissítési rátájú monitorokat tartalmaz az adott rendszer. A hibák egy része megoldódhat, ha másik videó bemenetet használunk, valamint a DLSS és a Reflex támogatás is szerepet játszhat a történetben. Az alvó módból ébredő rendszer sokszor fekete kijelzőt produkál, emiatt sokan panaszkodnak.

A hibák miatt tehát nagyon sok kritikát kap az Nvidia csapata, teljesen jogosan, közben viszont nem kezelik túl jól a helyzetet és nem is kommunikálnak megfelelően. A híres-hírhedt fekete-kijelzős hibára például már összesen 5 javítás érkezett néhány driver keretén belül, azt viszont még nem említették, hogy a hibát sikerült-e véglegesen javítani, vagy sem.

A driverrel kapcsolatos problémák valamilyen szinten aláásták egy kissé azt a képet, ami eddig a GeForce driverekkel kapcsolatban élt a felhasználókban, hiszen rengeteg hibára derült fény és ezekre nem nagyon érkeznek a megfelelő javítások. Egyelőre tehát a régebbi driverek használata lehet a megfelelő megoldás, vagy az új funkciók kikapcsolását kell megpróbálni az új driverek alatt, amennyiben az új játékokhoz készített optimalizációkra és a GeForce RTX 50 támogatásra szükségünk van.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére