Shop menü

NAGYON NEM OLYAN LETT A FORSPOKEN, MINT AMILYENNEK EREDETILEG MEGÍRTÁK

Az eredeti írót sokan veszik elő, mint bűnbak, holott semmi köze a végső termékhez.
Török Roland
Török Roland
Nagyon nem olyan lett a Forspoken, mint amilyennek eredetileg megírták

Az elmúlt hetekben megjelent a Forspoken, és nem túl nagy meglepetésre egy olyan közepes játék lett, mint amilyenre az előzetesek alapján számítani lehetett. A kritikusok és a játékosok is egyaránt egy unalmas, üres, bugos, érdektelen és persze rosszul megírt történetű játékot vásároltak meg, sokan bánják is, hogy pénzt, illetve időt áldoztak a Square Enix túlárazott címére. 

Gary Whitta, a játék eredeti történetírója egy podcast beszélgetésben beszélt a Forspokenről. 

Gary Whitta a Rogue One: A Star Wars Story, Prey és más játékok, sorozatok és filmek íróját, egykori játékkritikus újságírót a Square Enix még viszonylag korán megkereste azzal a céllal, hogy a Forspoken történetét ő írja meg. Ezt a munkát pedig el is vállalta. „Egy nagyon korai stádiumban kezdtem el a világépítést a Forspokenben. A Square keresett meg öt vagy hat évvel ezelőtt, hogy van egy ilyen ötletük és szeretnék, ha segítenék nekik megírni nekik a világépítéshez a mitológiát és a sztorit.” – mondta az interjúban 44. a perc környékén.  

Ezután szeretett volna pár íróval egy hétre elvonulni, hogy együtt kitalálják a részleteket és mindent lefektessenek hozzá, ami kell. A Square Enix viszont máshogy képzelte el a dolgot és nem jelentkeztek. 

„Néhány hónappal később visszatértek hozzám, illetve egy másik íróhoz, hogy elölről akarják kezdeni az egész történetet, úgy, hogy egy lányról szóljon, aki egy másik világba kerül. Ez teljesen más volt, mint amit mi kitaláltunk. A probléma csak az volt, hogy sem én, sem a másik író már nem ért rá erre, túl elfoglaltak voltunk már akkorra, pedig azt akarták, hogy írjuk újra az egészet.” 

Mint említi, a Twitteren elég sokan megtalálják őt, mint a leghíresebb író a Forspokenben és sokszor őt hibáztatják a Forspoken gyenge sztorijáért. Gary viszont már az első változatban sem írt dialógusokat, a Square Enix a sokak szerint „gáz és béna” beszélgetéseket a teljes kihagyásával illesztette bele a címbe.  

Bevallása szerint csak azokat az elismeréseket vagy kritikákat fogadja el, amihez valóban köze van. Ha például valaki egy Rouge One jelenetet dicsér, amit nem ő írt, mindig megemlíti, hogy az egy másik író munkája. A Forspokennel viszont sose játszott, és amikor őt veszik elő bűnbaknak, akkor igazából azt se tudja miről van szó, mert semmi köze az ő írásának a végső változathoz. Az egyetlen dolog, amiben biztos, hogy hozzá köthető, az a világ neve, ami Athia névre hallgat.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére