Mutatjuk, melyek a legnépszerűbb emojik

A hangulatjelek választéka ma már brutális, és egy felmérés szerint a vállalakozásoknak is érdemes ezeket használni.

Mutatjuk, melyek a legnépszerűbb emojik

A napokban volt az emojik világnapja, ami nem egy frissen kikiáltott „ünnep”, évek óta rendszeresen jegyzett dologról van szó. Ezt az alkalmat megragadva az Adobe Blog friss statisztikai adatokkal rukkolt elő a hangulatjel-használat különböző trendjeit illetően – és még a vállalakozásoknak is irányt mutatott.

Az Emoji Trend Report címszó alatt publikált jelentést amerikai felhasználók megkérdezését követően állította össze az Adobe. Az összesített eredmények szerint a felhasználók leginkább a jókedv és a szeretet kifejezésére használják a hangulatjeleket. A legnépszerűbb emoji a megkérdezettek szokásai alapján a sírva nevetős grafika, a második helyen a szív futott be, a harmadik pedig a szíves csók küldése lett. Túl nagy meglepetést nem okozott a kutatásban a győztes, mivel már a korábbi években is a sírva nevetős fej volt a legtöbbet küldött emoji. A nők a felmérés szerint többször használják az emotikonokat, mint a férfiak, és nem is teljesen egyforma a trend a két nem között. A nők a fentieknek megfelelően a sírva nevetős, a szíves és a csókos grafikákat küldik legtöbbször, míg a másik nem tagjainál a sírva nevetést a szimpla nevetés, valamint a könnycsepp követi.

Galéria megnyitása

Hogy miért használják az embereket az emojikat? Nos, az Adobe eredményei alapján 62% szerint így szórakoztatóbb a kommunikáció, 42% jobban ki tudja így fejezni az érzéseit, és az emberek egyharmada gondolja úgy, hogy gyorsabbá válik így a kommunikáció. A megkérdezettek 81 százaléka úgy véli, hogy azok a felhasználók, akik a beszélgetéseik során rendszeresen használnak hangulatjeleket, barátságosabbak és megközelíthetőbbek is, mint mások. Az embereknek több mint a 90%-a azt gondolja, hogy az emojik segítenek leküzdeni a társalgás során a nyelvi nehézségeket, és segítik az instant csevegést is. Szintén az emberek döntő többsége, mintegy 93 százalék az, aki az érzelmi állapotának a kifejezésére használja legtöbbet a hangulatjeleket, persze mivel eleve innen ered ezeknek a neve, így ez sem túl meglepő. Sokan alkalmazzák az emberek támogatásának a kimutatására is az emotikonokat (91%), és 53 százalék úgy érzi, hogy az emojik könnyebbé teszik a rossz hírek elfogadását is.

Érdekes része a jelentésnek, hogy a felhasználóknak mintegy 65 százaléka úgy véli, jobban ki tudja fejezni az érzelmeit az apró grafikákkal, mint egy telefonhívással. És az Adobe külön kiemelte, hogy a most felnövekvő generációban különösen nagy azoknak az aránya (83%), akik az érzelmeiket inkább emojik révén osztják meg, mint telefonbeszélgetésen. Esetenként a szavak helyettesítésére az embereknek a 69 százaléka használja az apró grafikákat, 43% pedig sokszor olyan ikonokat küld, ami a jelentését tekintve nem is passzol a szövegkörnyezethez.

Az Adobe egyebek mellett arra is rámutatott, hogy a cégnek is jót tehet az emojik bátrabb használata.

A felhasználók 58 százaléka nyilatkozta azt, hogy nagyobb eséllyel nyit meg olyan hírlevelet, aminek a címében van hangulatjel, szóval a reklámok így hatékonyabban érhetnek célt. Ráadásul a megkérdezetteknek csaknem a fele szívesebben vesz meg egy terméket, ha azt emojit is felhasználva hirdetik.

Az Adobe arra is kereste a választ, hogy a felhasználók szerint mivel lehetne javítani az emotikonokon. A megkérdezettek 73 százaléka pedig azt adta erre válaszul, hogy a jobb testre szabhatóságnak örülnének, így ezek még személyesebbnek érződhetnének. És ha kitekintünk egy kicsit a kutatásból, akkor nem meglepő módon éppen azt lehet látni, hogy az emojikra irányuló fejlesztéseknél az utóbbi időben az alakíthatóság volt az, ami elsősorban szerephez jutott, nem az újabb grafikák bevezetése. A Google és az Apple is sok grafikánál oldotta meg, hogy változtatható legyen a megjelenése, így például a bőrszíne. És ha új emojikra van szükség, akkor a megkérdezettek többsége ételből, italból látna szívesen a mostaninál nagyobb választékot.

Galéria megnyitása

Az emojik napján egyébként az Apple és Google egyaránt megszellőztette, hogy a következő generációs operációs rendszerekben gyarapodni fog az emojik kínálata. A keresőóriás elmondása alapján összesen 65 új hangulatjelre, ikonkombinációra kell számítani az Android 10-ben, a cupertinói alakulat részéről pedig 59 friss grafika jön az iOS 13-mal. Ezek az újdonságok általában az Unicode 12.0-n alapulnak, így sok közös pont van, elsősorban olyan emojik érkeznek, amik a hátrányos helyzetűekkel kapcsolatosak.

Neked ajánljuk

Kiemelt
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
0% THM
{{ product.displayName }}
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward