Shop menü

MŰKÖDÉSE ÓTA ELŐSZÖR TERMELT PROFITOT A TWITTER

Viszont a remek hírnek nem örülhet önfeledten a vállalat, mert ez az eredmény nagy áldozattal járt.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
Működése óta először termelt profitot a Twitter

12 éve már annak, hogy a Twitter elindult, és azóta is több mint négy év telt el (2013. november), hogy a vállalat a tőzsdére lépet. Ennek ellenére egészen mostanáig úgy működött, hogy minden negyedévben veszteséggel zárt. 2017 végén viszont megtörtént az, amire a befektetők már nagyon régóta vártak, a vállalat mérlege pozitív irányba mozdul el.

Galéria megnyitása

A Twitter a legfrissebb jelentés szerint 91 millió dolláros nyereséget tudott elkönyvelni, ami igazából már egészen masszív összeg ahhoz képest, hogy eddig minden alkalommal mínuszban volt a mutató. Összehasonlításképpen, 2016 utolsó negyedévében még 167 millió dolláros veszteségről beszélhettünk, és a 2017-es év első felében is 178 milliót bukott a vállalat. A harmadik negyedévben már egészen közel volt a profit, csak 21 millió dolláros vesztesége volt a mikroblognak, majd jött a nyereség. Szóval az ünnepi időszak papíron nagyon jól sikerült a Twitternek, most először igazán elégedett lehetne a Jack Dorsey vezette alakulat, de sajnos továbbra is vannak olyan tényezők, amik beárnyékolják a pénzügyi jelentést.

Galéria megnyitása

A részletes elemzésből egyértelműen kiderül, hogy nem annak köszönhetően tudott profitábilissá válni a közösségi oldal, hogy növekedtek a bevételei, hanem a költségeket sikerült annyira lefaragni, hogy pozitív eredményt érjen el. A friss beszámoló alapján a vállalat bevétele mindössze 2 százalékkal növekedett éves szinten, 717 millió dollár volt 2016 utolsó negyedévében, míg 2017-ben 732 millió. Az éves bevétel pedig 2,4 milliárd dollár volt tavaly, ami 4 százalékkal kevesebb, mint a 2016-os összegzés. De, ami igazán fontos, hogy a korábbi 457 millió dolláros veszteséget sikerült mindössze 107,5 millió dollárra mérsékelni. A Twitter a jó szereplés érdekében 26 százalékkal csökkentette a részvényalapú kompenzációt, amivel kapásból több min 100 millió dollárt spórolt meg. Ezen felül kevesebb pénz jutott a K+F ágazatnak, valamint a marketing és értékesítés területére is, ami később még fájó lehet.

És nemcsak azért van oka szomorkodni a Twitternek, mert masszív költségcsökkentéssel tudott csak nyereségessé válni egy évtizedet követően, hanem egyéb rossz hír is akadt. Tudniillik a havonta aktív felhasználók száma egyáltalán nem tudott növekedést elérni a harmadik negyedéves mutatóhoz képest, maradt a 330 milliós lélekszám, és éves viszonylatban is csak 4 százalékkal használták többen a mikroblogot. Az pedig csak még rosszabb fényt vet a Twitterre, hogy az Egyesült Államokban is elvesztett egy millió aktív embert, 69-ről 68 millióra olvadt a havi látogatók száma. Ami pozitívum a felhasználói bázis kapcsán, hogy legalább a napi aktivitás növekedett, méghozzá 12 százalékkal, ami egészen elfogadható érték, bár azt is látni kell, hogy a harmadik negyedévben még 14%-os volt ez a gyarapodás, szóval azért itt is volt némi lendületvesztés.

Galéria megnyitása

A Twitter viszonylag ritkán szerepel a híroldalakon újítások kapcsán, de próbálna tenni azért, hogy több ember számára legyen vonzó. A vállalat például már 280 karakterben korlátozza a bejegyzéseket az eddigi 140 helyett, és állítólag ennek köszönhetően a meglévő felhasználók mérhetően hosszabb időt töltenek a mikroblogon és sűrűbben látogatják a platformot. Erre szükség is van, mert ha a felhasználók száma nem növekedik tovább, akkor a meglévő emberek aktivitásának a növekedésével kell nagyobb reklámbevétel elérni.

A közösségi oldalnak ideje lenne komolyabb újításokkal is előrukkolni, hogy növelje az érdeklődést a szolgáltatás körül. Persze úgy, hogy csökkenti a kutatásra és fejlesztésre jutó pénzt, nem lesz egyszerű ez a feladat.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére