MotoGP 10/11 - A motoros naplója

Gyönyörű paddock lányok, harminc fok árnyékban, szikrázó napsütés, luxus és lóerők. Indul a gyorsaságimotoros világbajnokság idei szezonja...

MotoGP 10/11 - A motoros naplója

I. oldal

Gyönyörű paddock lányok, harminc fok árnyékban, szikrázó napsütés, luxus és lóerők. Indul a gyorsaságimotoros világbajnokság idei szezonja, a lelátók dugig vannak emberekkel, a boxutcát tévéstábok, újságírók és szorgos kezek népesítik be, elférni nem lehet, akkora a tömeg. A napszemüveg eltakar minden érzelmet, magabiztosnak és sikeresnek tűnsz, de a szíved majd kiugrik a helyéről, annyira izgulsz. Most nincs, ki a kezedet fogja, ezrek vesznek körül, mégis magad vagy, a csapatfőnök a mérnökkel egyeztet, a szerelők az utolsó csavarokat húzzák, elmerülsz a gondolatokban, s észre sem veszed, már a fejeden a sisak. Búcsúcsókot dob neked egy szőke, esernyős lány, nem tudod a nevét, de jobb is így. Pillanatokon belül kezdődik a futam, minden kanyart ismersz, úgy érzed bekötött szemmel is meg tudnád nyerni a versenyt, életed legfontosabb pillanata ez. Először indulsz a MotoGP-ben.

Az évadnyitó katari futamra menetrendszerűen megérkezett a gyorsaságimotoros világbajnokság hivatalos feldolgozása, a MotoGP 10/11. A játékban átélhetjük a kétkerekűek legnagyobb megpróbáltatását, három kategória áll nyitva előttünk, az idén utoljára induló 125cc-s géposztály, a középklasszisnak számító Moto2, és a csúcsteljesítményt nyújtó MotoGP. Elsőként a 2010-es évad eseményeibe kaphatunk betekintést, a játék segítségével feleleveníthetjük a tavalyi év legszebb pillanatait, Jorge Lorenzo díja már elidegeníthetetlen, de DLC formájában hamarosan érkezik az idei, 2011-es felhozatal is. A hivatalos és végleges névsort tartalmazó kiegészítés letöltése ingyenes lesz, mire megjelenik ez a cikk, talán már fent is lesz a világhálón, de ne húzzuk tovább az időt, nézzük a játékot.

A MotoGP 10/11 egy fekete és piros színben úszó, egészen hangulatos bemutatkozó videóval nyit, az embernek megjön tőle a kedve a száguldozáshoz, ám mielőtt nyeregbe szállnánk, személyre kell szabni a játék nehézségét. Összesen négy pont közül választhatunk, a kezdők számára a Gentle és a Moderate fokozatok ajánlottak, előbbi a sikerünk érdekében minden rásegítést, illetve elektromos eszközt bevet, míg az utóbbi azok számára készült, akik imádják a versenyjátékokat, de a motoros stílusban még újak. A gépet ezen a nehézségi szinten már bonyolultabb terelgetni, viszont még megőrzi a stabilitását, nem úgy, mint a Severe kategóriában, ami komolyabb kihívások elé állít, kikapcsolja az összes asszisztenst, csak mi vagyunk, meg a nyers vaseszköz. Valódi versenyélményt nyújt már ez is, az igazi kemény dió viszont az Insane szint, veteránnak kell lennie annak, aki itt érvényesülni akar, nem kapunk semmi technikai segítséget, s az ellenfelek is a legkeményebb szinten ostromolnak minket, az első hely a fontos, mindenkinek.

II. oldal

A legnagyobb játékmód, mely ránk vár, a Career. Ezt választva saját versenyzővel indulhatunk útnak, meg kell adnunk a pilóta nevét, a nemzetiséget, a rajtszámot, majd választanunk kell egy hazai pályát, s már kezdődik is a bemelegítő verseny. Tanácsadónk minden fontos információval ellát, mely a győzelemhez kell, a próbakör után pedig nincs idő pihenni, rögtön belevágunk a dolgok közepébe. Az első motor, mely a kezünk ügyébe akad, egy 125cc-s alapgép, de később bármikor le lehet majd cserélni. Extra profithoz a különböző, szponzorációs célok teljesítésével juthatunk, feladat például, hogy győzzünk le egy meghatározott versenyzőt, vagy érjünk el egy bizonyos pozíciót. Minden nagydíjon bizonyítanunk kell, s minél jobbak vagyunk, annál inkább tisztelnek majd, csapatunk új emberekkel bővülhet, a PR manager szponzorokat szerez, a mérnök pedig a motort tudja optimális teljesítményre állítani, illetve kutatásokat is végez, mely a sebességet, a gyorsulást, a fékezést és a kezelhetőséget növeli. Idővel szép kis stáb alakul ki körülöttünk.

A tavalyi játékból ismert Challenge játékmód visszatért, ezt választva izgalmas arcade kihívások várnak ránk. Futam közben egy óra folyamatosan számol vissza, és minél szebben, látványosabban vezetünk, annál több másodperc jár nekünk jutalmul. Pontot ér az előzés, a visszaelőzés, a kipörgetés, és persze az első hely megszerzése is. A Time Trial alatt az óra ellen kell futnunk, repülőrajtot veszünk, próbálgathatjuk, hogy a különböző beállítások milyen hatással vannak a gépünkre, és begyakorolhatjuk a kanyarokat is, míg a többjátékos élményeket a Multiplayer menüpont rejti. Ezt választva van lehetőségünk interneten, illetve osztott képernyőn is játszani, utóbbi horizontálisan, vagy vertikálisan is elosztja a képet, attól függően, hogy miként rendelkezünk, újdonság pedig, hogy a pótkontrollert a Career alatt is bevethetjük. A játékostársunk a másik csapattagot fogja alakítani, nem kevés jutalom jár érte, ha közösen sikerül megszerezni a dobogó két felső fokát.

A klasszikus futamokat a World Championship menüpont alatt találjuk. A single race lehetőségnél mindenekelőtt választani kell egy motorost és egy eseményt, majd a beállítások következnek, és indul a móka, nyomhatunk teljes versenyhétvégét, szabadedzéssel és kvalifikációval együtt, de akkor sincs gond, ha az első két napot kihagyjuk. Ekkor a nagydíjon az utolsó helyről fogunk indulni, és a pontozás se lesz olyan szép, ha viszont szeretnénk egy teljes szezont végignyomni, mindennel együtt, akkor a championship a legjobb választás. Sorban részt vehetünk a katari, a spanyol, a japán, a portugál, a francia, a katalán, a brit, a holland, az olasz, a német, az amerikai, a cseh, az indianapolisi, a San-marinói, az aragón, az ausztrál, a maláj és végül a második spanyol bajnokságokon, nem kis program ez. S ahogyan a karrierben, úgy itt is testre lehet szabni minden beállítást, aktiválhatjuk, vagy kikapcsolhatjuk a tapadásvezérlő-rendszert, az első és hátsó ABS-t, kérhetünk automatikus fékezést és súlypontáthelyezést, illetve van egykerékre-emelkedés elleni védelem is.

III. oldal

A finomhangolások részleteiben elmerülve megadhatjuk még, hogy milyen típusú gumi kerüljön az első, illetve a hátsó kerékre, állíthatunk az automata sebességváltó váltási pontjain, sőt a felfüggesztést is babrálhatjuk, mint egy komoly szimulátorban. Nagy kár azonban, hogy maga a kivitelezés ezúttal is pocsék lett, a MotoGP 10/11 a legkeményebb motorverseny-rajongókon kívül mást nem fog lekötni, unalmas és igénytelen. A látvány rendkívül gyenge, a játékot hajtó grafikus motor már évekkel ezelőtt is elavultnak számított, s most se fejlődött sokat, az összkép ingerszegény, pedig meg lehet szépen csinálni egy zárt pályaversenyt is, voltak rá példák az utóbbi években, mind motoros, mind autós témában.

A hangzás egy hajszálnyival jobb, ügyesen eltalálták a karriermód narrátorának szinkronját, és a motorok is mind az igazi gépek hangján szólalnak meg, más pozitívum viszont itt sincs, hangos szúnyogzaj és idegesítő techno zene járja át a lakást, ha motorra ülünk. Játékélmény szempontjából pedig a MotoGP 10/11 hatalmas csalódás, már harmadik éve, hogy ugyanazt a programot vetetik meg velünk, egy-két újdonságon kívül csak a csapatlista frissül mindig, ha konzolokon is lehetne házi patcheket készíteni a játékhoz, akkor nem lenne miért kifizetni az aktuális évi új részt. Ami viszont eddig jó volt, azt szerencsére nem rontották el, a sebességérzet ezúttal is nagyon ott van, remekül lehet érezni a motor viselkedését, illetve az irányítás se rossz. A különböző beállítások, rásegítések és finomhangolások mind eltérő eredményt hoznak, verseny közben az A gomb megnyomásával előredől a motorosunk, jobb lesz a gyorsulás, kanyarban pedig az X hatására a testével segít a fordulásban.

A szavatosság a pocsék technikai környezetnek, és az ötlettelen, unalmas játékmenetnek köszönhetően nem valami magas, néhány kör után belefáradunk a játékba, még a világbajnoki és a karrier módokban sincs miért kitartanunk. A MotoGP sorozatból egyszerűen hiányzik az innováció, pedig egy DiRT stílusú prezentáció telitalálat lenne a játékhoz. Mikor a 2007-es résszel leköszönt a játékot addig fejlesztő THQ és Climax páros, nagy előrelépést vártunk, de a Capcom se a Milestone, se az utóbbi két részt készítő Monumental Games csapatával nem találta meg azt az irányt, amire 2011-ben egy játékos vágyhat. Lassan búcsúzunk a jelenlegi konzolgenerációtól, s ők még ezt sem tudták utolérni, a múltban élnek, egy hivatalos MotoGP játékhoz méltatlan az, amit most kiadtak.

IV. oldal

A néha remek szimulátor érzeten kívül nem tudunk sok jót mondani a MotoGP 10/11-ről, egy-két kört jó lenyomni vele, és a finomhangolásokkal is kellemesen el lehet szórakozni, de azt még a versenysorozat legnagyobb veteránjai is beláthatják, hogy ez most édes kevés egy jó értékeléshez. Aki véletlenül arra vetemedne, hogy pénztárcába nyúl a játék miatt, az előtte mindenképpen töltse le a demót, mindazt a sok negatívumot, amit most felsoroltunk, már az ingyenes változat is demonstrálja, bukni nem lehet vele, csak spórolni. Óh, ha egyszer a Codemasters, vagy az EA nyúlna a sorozathoz, micsoda játék születhetne.

Platfomok: Playstation 3, Xbox 360

Tesztelt platform: Xbox 360

 

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward