A Lenovo égisze alatt a Motorola egyre jobb konfigurációkkal rukkolt elő az idei évben, de már tavaly is ez volt a tendencia. És most a Moto G 5G Plus esetében tényleg egy olyan eszközt üdvözölhetünk, aminek talán a neve az, ami a leginkább kifogásolható „paramétere”.
A Motorola legfrissebb sikervárományosa egy 6,7 hüvelykes megjelenítőt kapott, ami HDR10 támogatással nyit, és 90 Hz-es üzemre is képes lesz, ezeknek (is) köszönhetően kapta a CinemaVision nevet. A felhasznált panel 21:9-es képarányú, ami 2520 x 1080 képpontos felbontással és IPS technológiás alappal szolgál.
Az My UX grafikus felhasználói felületbe öltöztetett Android 10 operációs rendszer várja itt a vásárlókat. Erről azt kell tudni, hogy nem sokkal van módosítva a gyári állapothoz képest, egy tiszta Androidról beszélhetünk, ami tartogat néhány extrát a Motorolától.
Az előlapon dupla kameralyuk figyelhető meg, és egészen jó felállásról számolhatunk be. Van egy 16 MPixeles kamera a normál szelfikhez és a videohívásokhoz, és emellett egy 8 megapixeles egység bukkant még fel szélesebb látószögű optikával. Videózni Full HD minőségben lehet majd a mobillal, legalábbis a frontkamerák esetében.
A főkameránál már 4K Ultra HD felbontás támogatott 30 FPS-es sebesség mellett. A szóban forgó kamera 48 MPixeles szenzort használ és F/1.7 a rekesznyílása az optikájának, szükség esetén pedig tudja növelni az érzékenységét a pixelek összevonásával (Quad Pixel technológia).
A hátlapon van még egy 8 megapixeles egység ultra-széles látószöggel, ami beltérben kiválóan használható például. Biztosított még egy makrózásra kihegyezett, 5 MPixeles kamera is F/2.2-es apertúrával, és az utolsó komponens egy 2 megapixeles mélységérzékelő a portrémódhoz.
A Motorola a Snapdragon 765G mobilplatformot vette használatba ezúttal. A Moto G 5G Plust mozgató lapka már sokszor bizonyított idén, és valószínűleg itt sem fog csalódást okozni. A kiváló teljesítmény a Snapdragon Elite Gaming és az AI Engine-nel teljesedik ki itt, a hatékonyságról pedig részben a 7 nm-es gyártás gondoskodik.
A RAM és a tárhely szempontjából kettő kivitelben lesz elérhető a Moto G 5G Plus. Az olcsóbb konfigurációnál 4 GB-nyi LPDDR4x rendszermemória található 64 GB UFS 2.1 tárhely mellett, a drágább felállásnál pedig már 6 GB a RAM, és 128 GB az adattároló mérete. A háttértár szükség esetén megtoldható akár 1 TB-tal is.
A kapcsolati lehetőségek listáját itt nem túl meglepő módon az 5G hálózati modem nyitja, ami a Sub-6 tartományra fókuszál, de NSA és SA támogatást is nyújt. Van még itt 4G LTE egység is VoLTE-vel kiegészülve, továbbá kétsávos Wi-Fi, ami 802.11ac szabványnak is megfelelő, Bluetooth 5.1, NFC chip és nyilván az A-GPS vevő sem hiányzik a Moto G 5G Plus tarsolyából. Dual-SIM-es is az újdonság, és saját helye van a burkolat alatt mind a kettő SIM-nek – persze csak DSDS módban képes üzemelni a vas.
Az okostelefon előlapját Gorilla Glass 5 üveg védi a fizikai behatásokkal szemben. Az eszköz 207 grammot nyom, és mindössze 74 milliméter széles, miközben 168 milliméter magas és 9 milliméter vastag. Vízlepergető bevonatot is felhasznált a Moto a G 5G Plus esetében, így nem fog beázni, ha például esőben kell előkapni. A tervezők az ujjlenyomat-olvasót a keretre tették, így ezt mindig el lehet érni és villámgyorsan teszi a dolgát.
Rendelkezik a szerkezet 3,5 milliméteres Jack aljzattal is, és persze a C-típusú USB is elmaradhatatlan már itt. A beépített hangszóró kifejezetten erőteljes lesz a cég iránymutatása szerint.
Azt is borítékolhatjuk, hogy az üzemideje sem lesz kifogásolható a készüléknek, mivel egy 5000 milliamperórás kapacitású telepet pakoltak a műanyag hátlap alá a tervezők. Két napig minden probléma nélkül nyúzható lesz a szerkezet. És amikor tölteni kell, akkor pedig a 20 wattos, TurboPower gyorstöltés gondoskodik majd arról, hogy ne kelljen a gépnek túl sokáig a konnektor mellett raboskodnia.
A Moto G 5G Plus 350 euróba fog kerülni, és ez nem átszámított kínai ár, hanem hivatalos európai. Ha valaki a 4/64 GB-os modellel esetleg nem érné be, annak a 6/128 GB-os nyújthat megfelelő választást 50 euróval drágábban, 400 euróért cserébe. Napokon belül megvásárolható a masina Európában, és idővel más régiókban is hozzáférhető lesz.