Nagy napként fog bevonulni a sci-fi rajongók történelemkönyvébe a mai nap. Ugyanis ez az a nap, amikor ingyenessé vált az EVE Online, a játék, aminek szinte végtelen lehetőségei, és eposzi, több ezer űrhajót megmozgató űrcsatái által tulajdonképpen legendává vált az utóbbi évtizedben.
Ha eddig visszatartott az előfizetési díj, vagy a játék bonyolultsága, akkor többé nincs kifogás. Mától ugyanis a fejlesztő CCP Games mindenki számára ad arra lehetőséget, hogy ingyen belemerüljön a játékba, ráadásul a kezdőket igyekeznek is segíteni az új, New Player Experience nevű kezdeményezéssel, ami bevezet minket a játék alapjaiba.
Érdemes megjegyezni, hogy az EVE Online nem vált a klasszikus értelemben free-to-play játékká. Nem kerültek be új mikrotrzanzakciók, és a játék alapvető működése sem változott meg, ahogy az a hasonló váltásoknál egyébként szokás. Ehelyett a játékosok számára két lehetőséget nyújt a CCP Games, vagy két "klón státuszt", ahogy ők hívják: ebből az ingyenes az alfa, a fizetős pedig az eddig megszokott omega.
Az omega tehát továbbra is csak az előfizetőknek lesz elérhető, az alfa pedig mindenki számára. Az alfa esetében a limitációt az adja, hogy bizonyos skill szinthez és skill felhozatalhoz vagyunk kötve. Ez pedig nem is akkora probléma, mint elsőre hangzik, hiszen egyébként is csak az adott űrhajóhoz tartozó skilleket vethetjük be, így versenyképesek maradhatunk az omegákkal. Ami az omega státuszban az igazi előnyt jelenti, az a változatosság, vagyis, hogy tulajdonképpen többféle hajóval repülhetünk az annak megfelelő skillekkel.
Andie Nordgren, a játék producere elmondta: tényleg azt akarják, hogy az alfa státusz is teljesen életképes legyen, ne pedig csak egy lebutított trial verzió, ami inkább az előfizetésre próbálja rávenni a játékosokat. Sőt, arra számítanak, hogy sok régebbi játékos is visszatér majd "csak a szórakozás kedvéért". Sőt, valójában a régi, tapasztalt játékosok akár egyfajta "hardcore" módként is értelmezhetik az alfa státuszt.