A OnePlus lényegében a kezdetek óta elérhető globálisan, de sosem az a márka volt, amiből igazán nagy mennyiség fogy. Egy szűk rajongói táborral rendelkezdő megoldásnak számított. Ez viszont most megváltozni látszik, a Huawei háttérbe szorulása jót tehet neki (is).
A Xiaomi mellett a OnePlus is igyekszik a Huawei visszaesését a saját javára fordítani. És nagyon úgy fest, hogy ez most tényleg kifizetődő lehet a számára. Nem igazán szokott a cég negyedéves adatokat közölni, de most olyan nagyot ment Európában, hogy a sikeréről egy infografikát készített, ami több érdekes eredményre is rámutat.
Kiemelte a OnePlus, hogy 286 százalékkal tudta éves szinten növelni a bevételét az öreg kontinensen, ami elképesztő adat. Az pedig még döbbenetesen hangzik, hogy az értékesített okostelefonoknak a száma 388 százalékkal emelkedett. Pontos számokat nem közölt a vállalat, de megosztotta azt is a nagyérdeművel, hogy milyen arányban járultak hozzá a szép eredményhez a különböző szériák.
Tavaly a OnePlus elindította a megfizethetőbb okostelefonokat felsorakoztató Nord szériát a felsőkategóriás megoldások mellett. És bár ezekre sokan kaptak rá, azért a számozott flagship eszközök mennek jobban. A OnePlus 8 és OnePlus 9 modellek az értékesítések 65 százalékát hozták össze, és 35 százalékot tudott megszerezni a OnePlus Nord sorozat.
A bemutatója napján a OnePlus 9 Pro a legnagyobb példányszámban értékesített okostelefon volt a francia és a spanyol Amazonon is. A OnePlus 9 széria eddig bőven felülmúlja sikerekben az összes eddigi zászlóshajóját a márkának. És ez még nem minden. Finnországban a Nord modell olyan jól fut, hogy a legnagyobb példányszámban eladott androidos készülék lett a 250 és 400 dollár közötti ársávban, máshol pedig ugyanebben a szegmensben az 5G-s eszközök eladási listáját vezeti.
Finnország mellett az Egyesült Királyságban és Németországban is kiválóan ível felfelé a OnePlus csillaga, ezeken a helyeken érte el a legnagyobb bevételét. És azt is ki kell még emelni, hogy Dániában és Finnországban már az összesített eladásokban is az első három között van az Apple és a Samsung riválisaként. Hollandiában pedig a 400 dollárnál drágábban mért eszközök körében a harmadik helyre futott be.
A Huawei folyamatos visszaesése még tart, így vele is versenyben van a OnePlus, de úgy gondoljuk, hogy ez már nem fog sokáig tartani, és inkább a Xiaomi az a gyártó, akinek figyelnie kell. A Xiaomi ugyanúgy a Huawei helyzetéből igyekszik hasznot húzni. Jelenleg Lengyelországban és Romániában van a legjobb növekedési lehetősége, így ezekre a területekre helyezi a fókuszt a vállalat.
Jelenleg 3 millió aktív OnePlus felhasználó van Európában és 10 millió globálisan, de ez az év végére akár a többszörösére is növekedhet. Kihasználta ezt az alkalmat a cég arra is, hogy köszönetet mondjon a rajongóknak, akiknek a kitartása nélkül sosem jöhetett volna ez az eredmény össze. Igyekszik majd a hálája jeléül akciós ajánlatokat biztosítani.