Annak idején a Crysis játékkal együtt fejlesztette a Crytek a CRYENGINE-t, ám a sorozat végetértével viszonylag visszaszorult a motor. Ennek az egyik oka az, hogy az Epic Games hasonló tudású Unreal Engine 4 motorja hamarabb követte az akkoriban főleg mobil platformokon elterjedt Unity Engine ingyenes példáját és vált teljesen szabaddá a fejlesztők számára.
Természetesen idővel a CRYENGINE is az ingyenes modellre állt át, ám addigra sok indie és AAA stúdió már letette a voksát a „blueprint” rendszerével igazán felhasználóbarát UE4 mellett. Ennek köszönhetően nagyobb közösség alakult ki a Unity és a UE4 körül, ami nagyon fontos egy fejlesztő számára, amikor éppen elakad egy munkában és oktató anyagot keres.
Ha lehet még követni a sok „cry” és „engine” dolgot, akkor a lényeg az, hogy egy ideje tehát a CRYENGINE 5%-os bevétel részesedés fényében, teljes forráskódot kínál a fejlesztőknek, magyarul már nem kell megvenni milliókért a motort, de a kevés felhasználó miatt nehezen terjed. Éppen ezért annak is nagyon örülnek, ha eladások születnek a vele készült játékokból.
Pedig a motor maga nem rossz, mindig is magas minőségű látványáról volt híres, amit a remek fény és árnyékezelésének köszönhet, ráadásul a kezdetekhez képest igencsak optimalizált élményt tud nyújtani.
Éppen ezért most a Crytek úgy döntött, hogy mobilokra is elhozza a motort és ennek bétájára már lehet is jelentkezni ezen a linken.
A prezentációhoz használt videót egy Samsung S20+-on rögzítették és tényleg látványos megoldásnak ígérkezik.
Mobilra tehát most fog érkezni a platform, de mobil VR szemüvegre már kihozták korábban a Climb című játékot, ahol megmutatták, hogy a CRYENGINE elképesztő látványvilágot képes kipréselni az Oculus Questből.
Aki kedvet érez a CRYENGINE-nel való munkára, annak érdemes megnéznie az ingyenes Assets csomagokat, amiket fel lehet használni a fejlesztéshez.