Shop menü

MINDEN EDDIGINÉL TÖBB IDŐT ÉS PÉNZT ÁLDOZTUNK MOBILAPPOKRA

Az App Annie friss statisztikája több félelmetes adatra is rámutatott a harmadik negyedév kapcsán.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
Minden eddiginél több időt és pénzt áldoztunk mobilappokra

Véget ért 2020 harmadik negyedéve is, és az App Annie máris összeállított néhány érdekes információ az alkalmazások piacához kapcsolódóan. Kiderült, hogy a járvány ideje alatt az emberek nagyon sokat görnyedtek a mobiljuk felett, és sokan nem sajnáltak fizetni az újabbnál újabb programok megvásárlásáért.

Az App Annie adatai szerint az emberek az eddiginek a negyedével, azaz 25 százalékkal töltöttek több időt az alkalmazások használatával a mindennapjaik során 2020-ban, mint 2019 azonos időszakában. Ez nagyobb arányú növekedés, mint amit 2019-ben lehetett tapasztalni a 2018-as adatokhoz képest. Összesen több mint 180 milliárd órát töltöttek alkalmazások használatával az emberek július, augusztus és szeptember hónapokban a felmérés szerint.

Galéria megnyitása

Úgy véli az App Annie, hogy a mobilhasználati trendeket tekintve legalább kétéves előrelépés történt az elmúlt fél év alatt a koronavírus-járványból eredően. Közel sem lehetett előzőleg olyan mértékű növekedésre számítani, mint ami bekövetkezett. A legtöbbet használat alkalmazások listáján az első négy helyen a Facebook, a WhatsApp, a Messenger és az Instagram szerepel, melyek mind a Facebook irányítása alá tartoznak. Ezeket követi az Amazon, a Twitter, a Netflix, a Spotify és a TikTok.

Az Android esetében 25,5 milliárd alkalmazást töltöttek le az emberek a Play Áruházból, ami 10%-kal több, mint az egy évvel korábbi eredmény, szóval ezen a fronton nem történt drámai változás. Viszont az alkalmazásokon belül elköltött pénzösszegek mennyisége már 35 százalékkal emelkedett és új rekordot ért el 10 milliárd dollárral az Android platform esetében.

Az Apple eszközeit használók az App Store-ból 8,5 milliárd alkalmazást töltöttek le és telepítettek az elmúlt három hónapos időszak alatt. Ez a szám nagyjából 20 százalékkal több, mint a 2019 azonos időszakában jegyzett forgalom. És 18 milliárd dollárt költöttek el az emberek, vagyis 80%-kal többet, mint az androidosok, miközben a letöltések alig több mint a negyede volt. Ez általánosnak tekinthető, és abból ered a dolog, hogy arányaiban lényegesen több a fizetős program az iOS-re, mint az Androidra.

Galéria megnyitása

Azt is megnézte az AppAnnie, hogy a letöltések tekintetében a hagyományos alkalmazások és a játékok miként állnak egymáshoz képes, és érdekes eredményre jutottak. Míg az Android esetében a Play Áruházból aránylag kiegyensúlyozottan töltenek játékokat és appokat, ezek 45 és 55%-ban állnak egymáshoz képest, addig az iOS-nél ez az arány eléggé elcsúszott. Az App Store-bál a letöltéseknek csak a 30%-a volt játék, és 70 százalék az egyéb program.

Galéria megnyitása

A bevétel szempontjából már mindkét platformon a játékok viszik a prímet. A teljes kifizetéseknek a 65 százaléka volt a játékok számlájára írható az iOS-nél, és az Android esetében pedig 80 százalékos ugyanez a mutató. Tehát nagyjából 11,7 és 8 milliárd dollárt költöttek az emberek az App Store-ban és a Play Áruházban játékokra egyetlen negyedév alatt.

Végül az App Annie arra is rámutatott, hogy a játékos szekción túl a legjobb bevételi forrás a szoftverek számára az előfizetés, és kifejezetten igaz ez a szórakoztató kategóriában, így például a multimédiás megoldások frontján (pl. streaming szolgáltatások). Nem csoda, hogy jövőre a Google már szeretne bekeményíteni, és szigorúbban behajtaná a 30%-os részesedését adott esetben az előfizetésekből is.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére