"Irrational Games? Hát az hogy?" - kérdezheti az Olvasó, hozzáteszem, joggal, ugyanis az eredetileg e néven futó fejlesztőgárdát nem is olyan régen vásárolta fel és nevezte át a 2K Games, nagyon elmésen és kretatívan 2K Bostonra. A csapat a napokban visszakapta eredeti nevét, hogy ezzel újra bírjanak régen oly sokat érő identitásukkal, s ennek örömére fel is lőtték új weboldalukat, hogy elkotyoghassák, "valami olyanon dolgozunk, ami minden eddigi ambíciónkat felülmúlja".
Na igen ám, de egy kérdés még mindig nyitott: mit csinált az Irrational Games a SWAT 4 utáni időkben? Egyáltalán hogy jött az ötlet a BioShockhoz? A cég egyik fejese, Ken Levine elmesélte a történetet a Game Informernek. "Épp a SWAT 4 befejező munkálatait végeztük, és a Vivendi rá akart venni bennünket, hogy álljunk neki az ötödik résznek" - emlékszik vissza Levine. "Nem nagyon akartam belemenni, mert úgy gondoltuk a csapatban, hogy már mindent beleadtunk a SWAT-ba, amit akartunk, de épp olyan helyzetben voltunk, hogy nagyon kellett a pénz, így azt mondtam, hogy gondolkodunk rajta." Ken és társai azonban unták a kaptafát, úgyhogy egy kissé merész ötlettel álltak elő. Nate Wells művészeti igazgató és Shawn Robertson vezető tervező egy The Infected ("a fertőzött") című játékot vázolt fel, melyben a SWAT játékmenete találkozott volna a zombitémával. A Vivendinek össze is dobtunk egy piciny demót, és megkapták a zöld utat a már Division 9 névre keresztelt projekthez. Ám ekkor beütött a megváltás: A 2K Games megvette az Irrational Gamest, és a zombis játékból inkább BioShock lett.
Érdekes és tanulságos történet, de sajnos a cég új projektjéről még Levine sem mondott semmit a fentebb már idézett mondaton felül. Egy új X-Com lenne? Sebaj, talán majd az E3-on okosabbak leszünk.