Hivatalosan mától érhető el mindenki számára a Ghost Recon Breakpoint, de az előrendelők egy ideje már nyúzhatják a játékot, így derült fény arra, hogy a Ubisoft nem bánt szűkmarkúan a mikrotranzakciós lehetőségekkel, alaposan lehet pénzt költeni az in-game áruházban.
Míg a megvásárolható holmik jelentős része kozmetikai jellegű, és előbb-utóbb megszerezhető egyszerűen a játékmenet útján is, addig akad néhány holmi, amiket a Ubisoft "időspórolónak" hív: ilyenek a megvehető skill pontok, craftolási anyagok, fegyver upgrade-ek, XP boosterek és hasonlók. A játékosok szerint a Ubisoft kicsit túlzásba vitte a dolgot, és ezeknek semmi helye nem lenne egy prémium kategóriásan árazott játékban. Akkora a felháborodás, hogy a Ubisoft kénytelen volt hivatalosan is reagálni.
Szerintük két fontos dolog volt, amikor a mikrotranzakciókat kitalálták: az egyik, hogy ne lehessen pay-to-win holmikat vásárolni, és hogy aki úgy dönt, hogy nem vesz semmit, az ne érezze úgy, hogy bármiben befolyásolva van a játékélménye. Az "időspórolós" holmik azonban más kategóriába esnek: ezeket olyanoknak szánják alapvetően, akik később kapcsolódnak be a játékba, hogy ha akarnak, akkor hamarabb felzárkózhassanak a többiekhez, és élvezhessék a kooperatív és endgame tartalmakat a barátaikkal. Ennek megfelelően ezeknek a holmiknak az induláskor még bent sem kellett volna lennie a játékban, a Ubisoft szerint puszta véletlenről van szó, így el is távolították őket.
A kiadó közölte, hogy az "időspórolók" előbb-utóbb vissza fognak térni az in-game áruházba, azonban egyelőre nem tudni, hogy pontosan mikor. Ezen kívül hozzátették, hogy a Ghost War PvP-t úgy alakították ki, hogy a játékosok előrehaladása nem túlzottan számít, így elvileg senki nem tehet szert jogtalan előnyökre.