Miért nem készült el soha a Half-Life 2: Episode 3?

13 év alatt sem kaptunk meg a történet lezárását.

Miért nem készült el soha a Half-Life 2: Episode 3?

Habár a rajongók többé-kevésbé örülhetnek, hiszen megjelent a Half-Life: Alyx, így 13 év után ismét kaptunk egy új részt a sorozatból, de egy kérdésre azóta sem kaptunk választ: mi történt a Half-Life 2: Episode 3-mal, ami végül sosem készült el, és így nem fejezte be a történetet? Az üggyel kapcsolatban Dario Casali pályatervező beszélt, aki veterán a Valve-nál, hiszen 1996 óta dolgozik a cégnél, így sok mindenben alaposan benne volt a keze.

Végső soron szerinte arról van szó, hogy az utolsó epizódra már túl sokat akartak, és nem bírták volna el, illetve szerették volna tovább fejleszteni a technológiát, és elkészíteni a Source 2 motort.

Casali szerint a Half-Life 2 fejlesztésekor az egyik legnagyobb hibát ott követték el, hogy egyszerre próbálták elkészíteni a játékot és az első Source motort hozzá. Ez pedig nem jött ki jól, és ezért is tartott 6 évig, mire be tudják fejezni a játékot. Miközben a programozói csapat még nem véglegesítette, hogy mire is lesz képes a Source, a játéktervezői csapat már alaposan benne volt a munkában, így később sok dolgot ki kellett dobni, sok dolgot pedig megváltoztatni. "Itt tanultuk meg, hogy először meg kell lennie a stabil technológiai alapoknak, és utána lehet építeni rá egy játékot" - mondja Casali.

"Miután hat évre eltűntük a Half-Life 2-vel, úgy gondoltuk, hogy a játékosoknak nem kellene többé ilyen hosszú ideig várniuk. Ezért döntöttünk úgy, hogy epizódokat fogunk kiadni a kiépített stabil technológiára, amit már nagyon jól tudtunk kezelni, ezen kívül alaposan benne voltunk a történetben és a karakterekben is, meg persze a játékmechanizmusok is készen álltak. Akkor úgy gondoltuk, hogy kisebb daraboknak jobban örülnének a játékosok, mintha megint hosszú éveket kellene várniuk" - folytatja. Ami azért ironikus, mert az Alyxra végül 13 évet kellett várni.

Akárhogy is, az epizódokkal kapcsolatban az volt a terv, hogy évente kiadnak egyet, és ennek érdekében a második már az elsővel párhuzamosan elkezdtek dolgozni. Az Episode One esetében sikerült is a dolog, tényleg megjelent körülbelül egy év múlva, azonban a másodiknál azt vették észre, hogy beindult a "feature creep", vagyis egyre több és több dolgot szerettek volna beletenni. Így végül az Episode Two befejezéséhez kellett az elsőn dolgozó csapat jelentős része is.

A Valve akkor úgy látta, hogy az epizódos formula nem hülyeség, csak éppen nem hajtják végre elég jól. Ekkor kezdtek el gondolkozni azon, hogy miként is folytassák, és végül úgy döntöttek, hogy két dolog miatt sem vágnak bele az Episode Three-be.

Az egyik ok, hogy inkább a Source 2 fejlesztésére akartak koncentrálni. A másik, hogy a csapat és maga Gabe Newell is úgy érezte, hogy a Half-Life-nak az lenne a lényege, hogy mindig előre mozdítsa a technológiát, nem csak simán új részek jöjjenek. "A Half-Life-nak érdekes problémákat kell megoldani, és nem csak azért kéne megjelennie, hogy kisegítsen minket az üzleti negyedév végén." - véli Newell.

Casali elárulta, hogy az elmúlt 13 évben több projekttel is kísérleteztek a Half-Life kapcsán, azonban ezek végül nem jutottak el a befejezésig. Közben zajlott a Source 2 fejlesztése is, és nem akartak abba a hibába esni ismét, hogy ezzel párhuzamosan már elkezdenek rá játékot építeni. Végül ez az engine 2014-re lett kész, és 2015-ben portolták rá át az első játékukat, a Dota 2-t. A Half-Life: Alyx körülbelül 4 évig készült, ez tehát azt jelenti, hogy a Valve valójában nem várt sokat az engine elkészülte után, 2016-ban már zajlott a fejlesztés.

Newell szerint a Half-Life: Alyx egy igazi vízválasztó a cég számára, ugyanis szerint ez jelenleg a legjobb játék, amire a mostani Valve képes, és abszolút mindent beleadtak.

Casali pedig arra mutat rá, hogy mivel egy magas minőségű VR-játék esetében rengeteg különböző technológiai kihívásnak kell megfelelni, az emberek még mindig nem látják igazán, hogy teljes egészében mire képes a Source 2 motor.Innentől pedig nincs megállás: a csapat tagjai már kijelentették, hogy szeretnének további Half-Life játékokat készíteni most, hogy a technológia készen áll, és a játékmenet alapjait is lefektették. Minden bizonnyal tehát nem kell majd ismét 13 évet várnunk.

Neked ajánljuk

Kiemelt
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ product.displayName }}
csak b2b
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap