Az Xbox vezetője, Phil Spencer személyesen elnézést kért az Arkane Redfall című játékának kudarca miatt, amelyet az elmúlt hetekben széles körben bíráltak.
Az AAA-kategóriás shooter katasztrofálisan indult, a játékosok és a kritikusok mindent vegzáltak a világ unalmasságától a sok hibáig, a fantáziátlan looter shooter mechanikáktól a teljesítményproblémákig. Ez az Arkane legrosszabbul értékelt játéka, és “többnyire negatív” felhasználói értékelést kapott a Steamen. A Redfall kudarca felvetette a kérdést, hogy az Xbox képes-e magas minőségű játékokat kiadni a bukások sorozata után, és néhányan már most lemondják Game Pass előfizetésüket a Bethesda Starfield szeptemberi indulása előtt.
Spencer elmondta, hogy egyértelműen önmagára dühös, és lépéseket fog tenni.
A Microsoft ígéri, hogy felülvizsgálja fejlesztési folyamatait a Redfall indulása után, Spencer pedig arra mutatott rá, hogy a Redfall 30 képkocka/másodperces sebességgel fut konzolon az induláskor, amikor korábban kiadott felvételek azt sugallták, hogy 60 képkocka/másodperces sebességgel megy majd. Spencer elismeri, hogy a Microsoft tudta, hogy a Redfall 30 fps-es lesz mikor a félrevezető játékmenetet kiadták.
"Azt mondanám, hogy semmi sem nehezebb számomra annál, mint csalódást okozni az Xbox-közösségnek, hiszen magam is része vagyok ennek már régóta. Nyilvánvalóan az Xboxon dolgozom, az üzletág vezetője vagyok, sok barátom van a közösségben, sok visszajelzést kapok. És csalódott vagyok, hogy ez a közösség elveszti a bizalmat, és magamra vagyok dühös. Felülvizsgálom folyamatainkat - visszagondolok az 60 fps bejelentésére, majd mégsem szállítottuk az 60 fps-t, így jogosan kapjuk az ütéseket emiatt. És aztán látni a játékot a megjelenés után és rá kapott kritikákat - hát, nem ez volt az, amit akartunk, ez csalódást okozott" - közölte Spencer.
"Ha a végrehajtást nézem, akkor a következőt vizsgálom: volt-e kreatív víziójuk és megvalósították-e ezt a víziót a játékban? Ha a válasz igen, akkor itt nem arról beszélünk, hogy el kellett volna csúsztatni a játékot. Ez nem csak a Redfall esetében van így. Lesznek olyan játékaink, amik magas, 80-as értékeléseket kapnak, és lesznek olyan játékaink, amelyek 60-as értékeléseket kapnak. Ez része a játékkiadásnak, és ha ettől félünk, akkor nem ebben az iparágban kell lennünk" - folytatta.
"Azt mondjuk, hogy minden alkalommal, amikor valami olyat adunk ki, ami nem felel meg a belső elvárásainknak akkor ellenőriznünk kell a folyamatainkat. Ezzel együtt nem nézem meg a Redfall értékeléseit - minőségi problémák vannak és dolgozunk rajtuk -, de azt hiszem, hogy alapvetően sokan azzal elégedetlenek, hogy a játék nem valósítja meg azt a kreatív víziót, amit a játékosok elképzeltek. Ezen nem tudtunk volna segíteni azzal, hogy elcsúsztatjuk a játék megjelenését. Egyszerűen az történt, hogy a fejlesztőknek volt egy víziója, ami nem találkozott a játékosok elképzeléseivel" - véli Spencer.