Kifejtve a hasonlatot, rámutatott, hogy a kiskutya ugyan nagyon aranyos és valóban ingyen is hozzájuthat az ember, viszont rengeteg gond is van vele és jó adag erőfeszítésbe és odafigyelésbe is kerül, mire az ember valóban okos, megbízható, szófogadó felnőtt kutyává neveli - utalva ezzel részben a Nexus One körül frissiben kirobbant kisebbfajta botrányra (szoftveres gondok miatt a készülék néha teljesen véletlenszerűen váltogatott 3G és EDGE között, és a Google se igen tudott segíteni az érintett felhasználóknak, mivel számukra a terméktámogatás ilyetén módja még teljesen új terület, infrastruktúrájuk és tapasztalatuk e téren gyakorlatilag egyáltalán nincs; a panaszosokkal is csak e-mailben tudtak kommunikálni, több napos átfutási idővel).
Ezzel együtt természetesen azt sem mulasztotta el a megemlíteni, hogy ezzel ellentétben a Microsoftnak milyen jó a terméktámogatási hálózata, milyen jól egyeztetnek az okostelefon-fejlesztő partnereikkel, és hogy így összességében milyen gyorsan tudnak segíteni az ügyfeleiknek. Legyintett továbbá a CES-en bemutatott smartbookokra és táblákra is, mondván, hogy ezek nem olyan hatékonyak, mint az offline munkára jobban felkészített Windows-os eszközök - márpedig ha ezeket a kisebb gépeket nethiány éri valahol, akkor gyakorlatilag semmire sem jók.
Persze valahol érthető Redmond morcossága, tekintve, hogy a CES-en az Androidos csúcsmobilok, valamint a szinte kizárólag Linuxos vagy szintén Androidos smartbookok és más kézi eszközök mellett a Windows Mobile gyakorlatilag jelentéktelenné és észrevehetetlenné vált. Valamivel nyilván egyensúlyozniuk kellett ezt, ha még következő generációs mobil Win nincsen.