Shop menü

MI RÉVÉN LÉTREHOZOTT MODELLEKET KEZD HASZNÁLNI A LEVI’S

A generatív MI már a modellek munkájára pályázik. Olyan helyeken kezd felbukkanni az új technológia, ahol korábban nem is gondoltuk volna.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
MI révén létrehozott modelleket kezd használni a Levi’s

A farmerjai révén ismerté vált Levi’s a divatipar élvonalába tartozik, éppen ezért különösen izgalmasan hangzik az a friss hír, hogy már ez a vállalat is a mesterséges intelligencia irányába indult el. A vállalat elmondta, hogy nem célja a modellek leváltása, de azért generatív MI által létrehozott „embereket” kezd modellekként használni.

A modelliparban a ruhamodellek egy jelentős kört tesznek ki, a gyártók általában több modellel szoktak dolgozni, de egy-egy terméket az esetek többségében még a nagyobb cégek is csak egy emberre feladva ábrázolnak a kínálatban. Ez változhat majd meg a nagy nyelvi modellekre épülő generatív MI bevetésével, ami ruhamodelleket fog generálni a Levi’s termékek megjelenítéséhez és bemutatásához.

Galéria megnyitása

A vállalat kiemelte, hogy az a célja, hogy az online vásárlás felhasználói élményét magasabb szintre emelje. Diverzifikálni akarja a cég a ruhamodellek összetételét, és ebben a Lalalaland.ai stúdió lesz a partnere, ahol a fejlesztők igazából már évek óta dolgoznak azon, hogy élethű divatmodelleket hozzanak létre. A Levi’s közleményéből kiderült, hogy a Lalaland.ai 2019-ben jött létre Amsterdamban, szóval egy holland székhelyű csapatról van szó, akiknek mostanra nagy tapasztalata van az emberek generálásában.

„Hiperrealisztikus” modelleket tudnak alkotni a Lalaland.ai-nál lényegében bármilyen paraméter meghatározását követően. Beállítható lesz, hogy a digitális térben megszülető modell milyen korú, milyen a testalkata, mik a méretei a testének különböző pontján, tehát milyen magas, mekkora a derékbősége, és így tovább. Még a bőrszínt is meg lehet határozni, de persze ez igazából a legtöbb ruha esetében irreleváns, maximum azért lehet érdekes, hogy az adott szín hogyan állna az embernek.

Galéria megnyitása

A Levi’s elképzelése szerint a generatív MI-vel megalkotott ruhamodellek segítenek majd abban, hogy az emberek ne érezzék magukat amiatt frusztráltan, hogy a modell teljesen más testalkatú azoknál a ruháknál, amit éppen szeretnének megrendelni. Éppen emiatt pedig nem is igazán tudják azt eldönteni, hogy nekik hogyan állna az adott darab.

A vállalat célja, hogy minden eddiginél nagyobb legyen a modellek sokszínűsége a különböző termékeknél, és azért azt is hozzátette, hogy ez segít a cég fenntarthatóbb működésében. Ez utóbbi mindenképpen érdekesen hangzik abból a szempontból, hogy a Levi’s elmondta, hogy nem az a célja, hogy kevesebb valódi modellt alkalmazzon. Abba azonban nem ment bele, hogy ha nem fognak kevesebb modellel dolgozni a jövőben, akkor mégis milyen módon fog hozzájárulni a ruházati termékeket gyártó fenntarthatóbb működéséhez ez a döntés.

Galéria megnyitása

Elmondta a Levi’s, hogy mindig is nagy figyelmet szenteltek arra, hogy a digitális fejlesztésekkel ne maradjon le, és a technológiai újításokat az elsők között vegyék igénybe. Ez egy véget nem érő utazás a cégnek, és most egy fontos mérföldkőhöz érkeztünk el ezen a téren a generatív MI révén. Az innováció fontos a Levi’s-nek ilyen téren is, nemcsak a ruházati termékek előállítása során, és bíznak abban, hogy teljesen új élményeket tudnak majd biztosítani a felhasználóknak az online értékesítésben.

Néhány kérdés azonban nyitott maradt. Azon túl, hogy nem teljesen világos, hogy mi lesz így a hús-vér modellek sorsa, az sem derült ki egyelőre, hogy a hétköznapi vásárlóknak lehetősége lesz-e a saját paramétereiknek megfelelő modelleket generálni, vagy a cég fog ilyen módon szélesebb digitális ruhamodell palettát létrehozni.

A korábbi években a Levi’s egyébként már több nagy leépítést is végrehajtott, szóval sajnos nem lenne meglepő, ha a valódi modellekre szánt büdzsét is alaposan megvágná most, hogy minden eddiginél komolyabb gazdasági nehézségekkel kell szembenézni globálisan. 2020-ban 700 dolgozónak szűnt meg a munkája, 2022-ben pedig 800 embert épített le a prominens márka.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére