Mi inspirálta a Far Cry 3 alkotóit?

Elder Scrollst és a Read Dead Redemptiont sorolta fel többek között inspirációként a Far Cry 3 vezető dizájnere.

Mi inspirálta a Far Cry 3 alkotóit?

A Far Cry 3 vezető dizájnere, Jamie Keen az Eurogamer Expón tartott előadásában elmondta, hogy más megközelítéssel fogtak neki a játék elkészítésének, mint általában a shooterek alkotói. Annak érdekében, hogy a játékost hosszú időre le tudják kötni, más műfajokat is tanulmányoztak, különös tekintettel a MMO-kra és egyéb nyílt világú játékokra. Az Elder Scrolls sorozat nagy inspiráció volt számukra, ezen kívül a Read Dead Redemptiont és más Rockstar játékok is nagy hatással voltak rájuk. A Far Cry 3 világa hatalmas méretű, ami nem igazán jellemző a shooterek műfajára. Annak érdekében, hogy életet leheljenek belé át kellett törniük az FPS-ek korlátait. A Skyrim hatalmas inspirációt jelentett, de a Far Cry 3 alkotói szeretnék messziről elkerülni azokat a mémeket, amelyeket a repetitív NPC párbeszédek szültek. Nem akarják, hogy a játékos állandóan ismétlődő helyzetekkel találkozzon. Ők is nagyon szerették a térdenlőtt poént, de nem feltétlenül akarják megismételni.

A Far Cry 3-ban több mint 250 fajta találkozás és összecsapás található, a játék nyilvántartja, hogy ezek közül melyekbe mikor futottunk bele, és ez alapján úgy variálja őket, hogy ne érezzük unalmasnak és repetitívnek a játékot. Az alkotók meg vannak róla győződve, hogy emiatt valóban változatosnak fogjuk érezni a történéseket, és csak olyankor futunk bele ismétlődő helyzetekbe, amikor már nem igazán emlékszünk rá, hogy találkoztunk hasonlóval.

A játék Keen szerint a legbonyolultabb kirakó lesz, amellyel valaha találkoztunk. Arról is beszélt, hogy mennyire nehéz volt a helyszínek összehangolása a küldetések ritmusával. Mivel nagy szabadsággal fogunk rendelkezni és a sorrend nem kötött előfordulhat, hogy miközben az alapsztorit követjük, a sandbox részek miatt kitérőket kell tennünk, és úgy fogunk ugrálni a különböző helyek között, mintha figyelemhiányos hiperaktivitás-zavarban szenvednénk. Ez szándékos az alkotók részéről, Keen kedvenc elfoglaltságai közé tartozik azoknak a játékosoknak a megfigyelése, akik elhatározzák, hogy végigrobognak a fő küldetéseken, és úgy gondolják, semmi sem térítheti el őket ettől a szándékuktól, aztán másfél óra múlva a térkép egy egészen más részén döbbennek rá, hogy egy-egy érdekes melléküldetés vagy tevékenység mégis eltérítette őket. Az alábbi vágatlan videóban az előadás teljes anyaga megtekinthető (3:00-nál kezdődik).

 

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward