Shop menü

MI ALAPÚ ÉLSIMÍTÁSI MÓDDAL BŐVÜLT AZ NVIDIA DLSS 3 TECHNOLÓGIÁJÁNAK REPERTOÁRJA

Az új SDK a korábban emlegetett presetet is tartalmazza.
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
MI alapú élsimítási móddal bővült az Nvidia DLSS 3 technológiájának repertoárja

Itt a DLSS SDK legújabb kiadása

Az Nvidia szoftverfejlesztő mérnökei elkészültek a DLSS SDK legújabb kiadásával, ami immár a 3.1.13-as verziószámot viseli, és számos újítással érkezik.

Galéria megnyitása

Egyebek mellett támogatja az a „G” nevű presetet is, amivel kapcsolatban több hír is kiszivárgott a napokban az Ureal Engin plugin kapcsán. Ez a preset nem összekeverendő a DLSS „üzemmódjaival”, ugyanis míg utóbbiak az átlagfelhasználók számára fontosak, addig előbbieket az adott szoftver adottságainak és a szoftverfejlesztő céljainak megfelelően lehet alkalmazni. A presetekkel lényegében alkalmazkodni lehet a játéktartalomhoz, a skálázási paraméterekhez, illetve a játék tempójához, illetve a mozgásvektorok hiányához is egyes területeken. A modderek már ki is aknázták a presetekben rejlő lehetőségeket, azaz készültek olyan eszközök, amelyekkel felülbírálhatóak a fejlesztői beállítások. Nagy általánosságban az „F” preset adja a legjobb képminőséget és annál a legkisebb a szellemképesedés mértéke is. A „G” presettel kapcsolatban első körben semmilyen információ nem szivárgott ki, az új DLSS SDK érkezésével pedig csak annyi derült ki, hogy ezt a „G” presetet egyelőre nem fogják használni, ennek megfelelően az sem derült ki, pontosan mire lesz jó.

Galéria megnyitása

A DLSS SDK 3.1.13-as kiadása egy új választható móddal bővült, ami azért különleges, mert a másik négy móddal ellentétben itt egyáltalán nem történik felskálázás, mindössze élsimításra használják az előre tréningezett neurális hálózatban rejlő lehetőségeket. A DLAA, vagyis a Deep Learning Anti-Aliasing Mode névre keresztelt újítás elsősorban azokhoz a játékokhoz passzol majd, amelyek régebbi mivoltuk és alacsonyabb teljesítményigényük miatt nem igénylik a DLSS teljesítményre kihegyezett módjait, viszont a képminőség javítására szükségük van. A DLAA tehát a natívan beállított felbontás mellett üzemel majd, azaz felskálázás itt nem történik majd.

A bővítés hatására az alábbi módok közül lehet választani a DLSS esetében

  • Ultra-Performance Mode
  • Performance Mode
  • Balanced Mode
  • Quality Mode
  • DLAA (Deep Learning Anti-Aliasing) Mode

Az új SDK egyébként számos javítással és optimalizációval is rendelkezik, ám az Nvidia nem részletezte, pontosan mi minden változott, illetve azt sem, a módosítások érintik-e az egyes felskálázó modelleket.  A DLSS SDK 3.1.13-as kiadása innen tölthető le.

Új címekkel bővült a DLSS támogatással rendelkező játékok köre

Az új játékok közül a Diablo IV DLSS3 támogatással érkezik, míg a System Shock DLSS 2 támogatást kap, a Tower of Fantasy pedig DLSS 3 támogatással frissült. A július 26-án megjelenő Ratchet & Clank: Rift Apart esetében DLSS 3, Ray-Tracing, Reflex és DLAA támogatás egyaránt rendelkezésre áll. A DLSS 2 támogatással ellátott címek köre is bővült, így a fentebb emlegetett System Shock mellett az Alon in the Dark Prologue, a WILD HEARTS, valamint a Wo Long: Fallen Dynasty is csatlakozott ehhez a körhöz.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére