Itt a DLSS SDK legújabb kiadása
Az Nvidia szoftverfejlesztő mérnökei elkészültek a DLSS SDK legújabb kiadásával, ami immár a 3.1.13-as verziószámot viseli, és számos újítással érkezik.
Egyebek mellett támogatja az a „G” nevű presetet is, amivel kapcsolatban több hír is kiszivárgott a napokban az Ureal Engin plugin kapcsán. Ez a preset nem összekeverendő a DLSS „üzemmódjaival”, ugyanis míg utóbbiak az átlagfelhasználók számára fontosak, addig előbbieket az adott szoftver adottságainak és a szoftverfejlesztő céljainak megfelelően lehet alkalmazni. A presetekkel lényegében alkalmazkodni lehet a játéktartalomhoz, a skálázási paraméterekhez, illetve a játék tempójához, illetve a mozgásvektorok hiányához is egyes területeken. A modderek már ki is aknázták a presetekben rejlő lehetőségeket, azaz készültek olyan eszközök, amelyekkel felülbírálhatóak a fejlesztői beállítások. Nagy általánosságban az „F” preset adja a legjobb képminőséget és annál a legkisebb a szellemképesedés mértéke is. A „G” presettel kapcsolatban első körben semmilyen információ nem szivárgott ki, az új DLSS SDK érkezésével pedig csak annyi derült ki, hogy ezt a „G” presetet egyelőre nem fogják használni, ennek megfelelően az sem derült ki, pontosan mire lesz jó.
A DLSS SDK 3.1.13-as kiadása egy új választható móddal bővült, ami azért különleges, mert a másik négy móddal ellentétben itt egyáltalán nem történik felskálázás, mindössze élsimításra használják az előre tréningezett neurális hálózatban rejlő lehetőségeket. A DLAA, vagyis a Deep Learning Anti-Aliasing Mode névre keresztelt újítás elsősorban azokhoz a játékokhoz passzol majd, amelyek régebbi mivoltuk és alacsonyabb teljesítményigényük miatt nem igénylik a DLSS teljesítményre kihegyezett módjait, viszont a képminőség javítására szükségük van. A DLAA tehát a natívan beállított felbontás mellett üzemel majd, azaz felskálázás itt nem történik majd.
A bővítés hatására az alábbi módok közül lehet választani a DLSS esetében
- Ultra-Performance Mode
- Performance Mode
- Balanced Mode
- Quality Mode
- DLAA (Deep Learning Anti-Aliasing) Mode
Az új SDK egyébként számos javítással és optimalizációval is rendelkezik, ám az Nvidia nem részletezte, pontosan mi minden változott, illetve azt sem, a módosítások érintik-e az egyes felskálázó modelleket. A DLSS SDK 3.1.13-as kiadása innen tölthető le.
Új címekkel bővült a DLSS támogatással rendelkező játékok köre
Az új játékok közül a Diablo IV DLSS3 támogatással érkezik, míg a System Shock DLSS 2 támogatást kap, a Tower of Fantasy pedig DLSS 3 támogatással frissült. A július 26-án megjelenő Ratchet & Clank: Rift Apart esetében DLSS 3, Ray-Tracing, Reflex és DLAA támogatás egyaránt rendelkezésre áll. A DLSS 2 támogatással ellátott címek köre is bővült, így a fentebb emlegetett System Shock mellett az Alon in the Dark Prologue, a WILD HEARTS, valamint a Wo Long: Fallen Dynasty is csatlakozott ehhez a körhöz.