A THQ csak elrontott mesterművének nevezi a Metro 2033-at. A hangulatos FPS Kelet-Európából érkezett múlt évben, és az atomháború utáni Oroszországot mutatta be Dmitry Glukhovsky könyve alapján.
A játék érdekes volt, tartalmazott lopakodós elemeket, sok-sok akciót, és horror-t, mindezeket megtűzdelve egy Fallout szerű hangulattal. Sajnos a program még a THQ szerint se volt tökéletes a fegyverek nem tűntek túl reálisnak, az AI-ra ráfért volna egy kis oktatás, és a marketingre is csak keveset költöttek. A folytatásnál a THQ igyekszik kiköszörülni mind a három hibát.
A második rész története felett a 4A Games gárdája bábáskodott és nem a Metro 2034 könyv alapján készült mint azt sokan feltételezték. A Last Light 20 évvel játszódik az első rész után, a háború túlélői még mindig a metro rendszerben élnek, miközben kint a szabadban még mindig mérgező a levegő és mutánsok uralkodnak.
A folytatás három alapelv alapján készül, az első, hogy ne tegye tönkre az első részben megismert túlélő horror hangulatot, a második, hogy az AI és a fegyverek viselkedése javításra kerüljön, a harmadik pedig, hogy továbbfejlesszék a 2033-ban megismert technológiát, és, hogy a PC és konzol verziók ugyanolyan jól nézzenek ki.
Első ránézésre a játék jól néz ki, az első kép rögtön megmutatja nekünk a poszt apokaliptikus orosz tájképet, láthatók a jellegzetes moszkvai háztetők a távolban, a képet a szétvert épületek és kidőlt fák látványa csúnyítja el. Ha a Bethesda elkészítené a Fallout 4-et egy felsőkategóriás PC-re az is hasonlóan nézhetne ki. „ Sok minden változott” – jelenti be egy orosz akcentussal beszélő narrátor. „Néha már látjuk a napot, de a háború még mindig zajlik a föld alatt, titkokért, amiket még őseink temettek el.”
A THQ bejelentése szerint az Ukrán fejlesztő keményen dolgozik, hogy fenntartsa az első rész hangulatát, és játékelemeit. Ez a demóban is látszik, hiszen amint karakterünk szeme megszokja a homályt kiderül, hogy lopakodnunk kell, követnünk kell az őrséget amíg meg nem leljük az alkalmat, hogy csendben elintézzük őket. A demóban lehetőség van lámpákat szétlőni, vagy kicsavarni, rejtőzködésünket megkönnyítendő. Persze nem szükséges mindig az árnyékokban közlekedni, néha találhatunk durva fegyvereket is, például mini gépágyúkat, amikkel gyorsan elintézhetünk több ellenfelet is. A fegyvereket tesztelve meg kell említeni, hogy a demó alapján tényleg realisztikusabbnak tűnnek. A próba verzióban található még egy nagyon Indiana Jones stílusú jelenet, mikor egy Náci-szerű gyűlés közepébe kerülünk és a szökéshez zavart kell kelteni, majd egy látványos lövöldözős, bányász kocsis üldözés után távozni. A játék ez alapján tartalmazni fog pár Call of Duty stílusú látványos átvezető jelenetet is.
A program 2012-ben érkezik, és a kipróbálható verzió alapján sok mindent javít és továbbfejleszt az első részhez képest, az FPS rajongóknak érdemes figyelni rá.
Az E3 alkalmából most egy Teasert és egy Gameplay Trailert is kapott a Metro: Last Light.
 
Metro: Last Light Teaser
 
Metro: Last Light Gameplay Trailer