Shop menü

MESTERSÉGES INTELLIGENCIÁVAL SEGÍTENÉ A JÁTÉKOK ÍRÓIT A UBISOFT

De egyelőre a szakma részéről nem túl pozitív a fogadtatás.
Vaffler Dániel
Vaffler Dániel
Mesterséges intelligenciával segítené a játékok íróit a Ubisoft

Az éppen zajló Game Developers Conference-en a Ubisoft egy új mesterséges intelligenciás eszközt mutatott be, melyet házon belül fejlesztett. Az eszköz a Ghostwriter (szellemíró) nevet kapta, és arra találták ki, hogy segítse a szövegírók munkáját.

A Ghostwriter fejlesztője, Ben Swanson a bemutató alatt azt mondta, hogy az eszköz arra használható, hogy az NPC-knek háttérbeszélgetéseket írjon, általános szövegeket adjon nekik, amikkel reagálhatnak a játékos interakciójára, és hogy leírásokat készítsen a kezelőfelület különböző elemeihez.

Swanson ezt úgy írta le, mint egy "30 ezer oldalú dobókockát", ami egy elsődleges bevitel és különböző módosítók alapján, gépi tanulás segítségével adja ki magából a válaszokat.

A bemutató videóban láthatóak is erre példák, de az tisztán látszik, hogy az egészhez továbbra is szükséges manuális munka az írók részéről. Swanson többször is hangsúlyozta, hogy ez az egész leginkább tényleg csak a "kitöltő" szövegekre vonatkozik, és egyelőre legalábbis nem alkalmas arra, hogy teljes történeket alkosson, vagy hogy kiváltsa a kézzel írott, komolyabb párbeszédeket.

Swanson szerint a Ghostwriter ötlete úgy merült fel, hogy a Ubisoft narratív csapata megoldásokat szeretett volna arra, hogy kiváltsák az egyszerűbb, repetitívebb feladatokat, és így többet foglalkozhassanak a valóban kreatív írói munkával. Ezzel együtt már érkeztek reakciók különböző iparági szakemberektől, amik egyelőre nem túl pozitívak.

"Íróként azt kell mondanom, hogy egy mesterséges intelligencia által generált szövegeket szerkeszteni sokkal időigényesebben hangzik, mintha magam írnék ilyen egyszerűbb kitöltőszövegeket. Jobban tetszene, ha az AAA-stúdiók inkább arra költenék a pénzt, hogy több írót vesznek fel" - véli Alanah Pearce, a Sony Santa Monica írója.

"Több szempontból sem tetszik az ötlet, hogy ez majd felszabadítja az írókat az unalmasabb munkától. Például a hasonló háttérszövegek, egyszerűbb sorok azok, ahol a kezdő írók elindulhatnak, bekerülhetnek a készítők listájába, és így beírhatják az önéletrajzukba" - mondja Sam Winkler, a Gearbox írója.

"Ne hagyjátok magatokat átverni, ez nem arról szól, hogy az írókat támogassák. Ez csak az első lépés, és nyilván próbálgatják a lehetőségeiket ilyen dolgokkal, mielőtt a mesterséges intelligencia további, agresszívabb formáit kezdik el bevezetni. Ebből a pénzből fel lehetett volna venni egy junior írót inkább" - gondolja Edd Coates, a Radical Forge egyik művésze.

Mindensetre Swanson szerint a Ubisofton belül egyelőre pozitív a Ghostwriter fogadtatása.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére