Shop menü

MESTERSÉGES INTELLIGENCIA ALKOTTA ÚJRA A PAC-MAN-T

Az önvezető autók is profitálhatnak a kutatásból
Török Roland
Török Roland
Mesterséges intelligencia alkotta újra a Pac-Man-t

Az Nvidia egy különleges kutatással készült a legendás japán játéktermi játék, a PAC-MAN 40. születésnapja alkalmából, ugyanis tervbe vették, hogy elkészíttetik a falánk sárga gömböcöt a GameGAN nevű mesterséges intelligenciájukkal.

A feladat látszólag nem tűnik nehéznek, viszont az MI nem láthatta a kódsorokat, egyedül csak a képernyőt nézhette és egy betanított bot mozdulatait, ahogyan irányítja a főszereplőt a játékban. Ez tehát azt jelenti, hogy pusztán abból, hogy látja mi történik, el kellett készítenie a játékot, úgy, hogy megérti a szabályokat is és nem tér el azoktól. Az eredmény pedig 50 000 lejátszott esemény után a következő módon alakult:

Az MI szinte teljesen tökéletesen tudta reprodukálni a játékot. Minden szabályt megértett és jól működő játékot hozott össze. Seung-Wook Kim, a projekt vezetője szerint ez volt az első kutatás, ami emulálni tudott egy játékmotort. Azt akarták elérni, hogy az MI csupán abból, hogy lát valamit, megtanulja a szabályokat és sikerült nekik.

A Bandai Namco kutatásért felelős egyik munkatársa, Tsutsumi Koichiro szerint ez egy elképesztő eredmény és teljesen meglepte őket, mert nem hittek benne, hogy sikerül egy MI-nek ezt véghez vinnie ilyen módon. Ez viszont hatalmas lehetőségeket rejt, hogy felgyorsítsa a kreatív folyamatokat egy-egy játék fejlesztése során, hiszen így új pályák, karakterek vagy akár játékok születhetnek meg pillanatok alatt.

Egy kiképzett GameGAN képes lehet generálni statikus elemeket és környezetet, megtartva a dizájn szerint megkövetelt mintákat, sőt, a PAC-MAN példájából kiindulva akár az ellenséges botok megalkotására is képes, hiszen a szellemek is jól működtek.

Ez az eredmény viszont nem csak a játékoknál lehet fontos. Az önálló robotokat például szimulátor környezetben tanítják be általában, itt viszont sok tényező nem feltétlenül felel meg a valóságnak. Ráadásul ennek a környezetnek a felállítása is sok időt elvesz a fejlesztőktől. Ezek a robotok viszont a GameGAN segítségével sokkal egyszerűbben is betaníthatóvá válhatnak.

Például egy autóra szerelt kamera segítségével az MI megtanulhatja a vezetés szabályait, mikor, hogyan kell egy-egy szituációra reagálni.

Sanja Fidler, az Nvidia Toronto kutatólaborjának az igazgatója szerint egy olyan MI a cél, ami a fizika törvényeit és a vezetés szabályait megtanulja pusztán abból, hogy videókat néz, illetve figyel valakit, hogyan reagál a környezetére.

Az Nvidia Research csapatában jelenleg több, mint 200 fő dolgozik és többek között és az MI mellett az önvezető autókat, robotikát is igyekeznek előrébb vinni.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére