Shop menü

MERÉSZ VONALAKKAL MUTATTA MEG A HYUNDAI AZ IONIQ 6-OT

A vállalat folytatja az Ioniq 5-tel kezdett stratégiát, de ezúttal teljesen más dizájnnyelvre váltott, mint a SUV-ja esetében.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
Merész vonalakkal mutatta meg a Hyundai az Ioniq 6-ot

Korábban hatalmasat szólt a Hyundai Ioniq 5, ami nagyon érdekes formavilágot hozott el, mellette pedig a Kia ugyanazon az alapon elindította az EV6-ot. És amennyiben valaki elé odatennénk a két említett autót, és megkérnénk, hogy mutassa meg, szerinte melyiknek a testvére az Ioniq 6, nagy valószínűség szerint a legtöbben az EV6-ra tippelnének.

A merész vonalak maradtak, ezeket a Hyundai tervezőcsapata már a 2020-as Prophecy tanulmánynál lefektették, és a jelek szerint a vállalat tartja magát ahhoz a jó szokásához, hogy a tanulmányokat megpróbálja a lehető legpontosabban megvalósítani. Ez a taktika döbbenetes sikert szült az Ioniq 5 és az EV6 esetében, az Ioniq 6-ot viszont mi egy kicsit megosztóbb formának érezzük, de nem lenne meglepő, ha ennél is hosszas várólista alakulna ki. Márcsak azért is jó esély van erre, mert végre egy különleges szedánról van szó, nem pedig telekjáróról.

Galéria megnyitása

A Hyundai fejlett villanyautós platformja, az E-GMP most először mutathatja majd meg egy szedán keretei között, hogy mire képes, és valószínűleg nem fog csalódást okozni. Az Ioniq 6 nagyon ráment a kavics formavilágra, az elejéről a végéig igyekszik egészen áramvonalas maradni, és bizony ennek megfelelően a légellenállási együtthatója is nagyon jól alakult, mindössze 0,21 Cd-ről beszélhetünk, melynél jelenleg közúton csak a Mercedes EQS jobb, itt sikerült elérni a 0,2 Cd-t. A Mercedeséhez képest kicsit játékosabb orr részen mehet el az a hajszálnyi hátrány.

Galéria megnyitása

Ennél a járműnél a hatékonyság lényegesen jobb lehet majd a mindennapos használatban, mint akár az Ioniq 5 vagy az EV6 esetében, ugyanis az E-GMP-re épülő SUV-ok lényegesen rosszabb alaktényezővel rendelkeztek. Ebből eredően pedig jobb hatótávadatokat lehet kilátásba helyezni. Az újdonság 4855 milliméter hosszú lett, miközben 1880 milliméter széles, és a magassága mindössze 1495 milliméter. Alacsonyabban hordja a tetejét, mint az EQS, a Modell S-től viszont nem laposabb, a kettő közé szúr be ebből a szempontból.

Galéria megnyitása

Négy ajtóval rendelkezik a jármű, a jobb légellenállás biztosítása érdekében a kilincsek rejtettek. A beszálló utasok nem a beltérben, hanem az „élettérben” találják majd magukat a Hyundai hivatalos közleménye szerint. Ezzel arra utal a cég, hogy otthonosra lett tervezve a jármű, és úgy van minden kialakítva, hogy a kényelmet, a jó utazási élményt és a szórakozást garantálja a közlekedésben való részvétel ideje alatt. Állítólag tágas belül az Ioniq 6, nagy benne a fejtér, és kellemes lesz az ülések kialakítása is.

Galéria megnyitása

A műszerfal két digitális kijelzőből áll, ezek 12 hüvelykesek és egybefüggően futnak végig a vezető és az utas előtt. Vannak fizikai gombok is a kezeléshez (klíma és egyebek vezérelhetőek lesznek „vakon”), de a hangúly azért már nem ezeken lesz. Biztosított belső díszvilágítás, és igazából a jármű külső fényei is izgalmasan néznek majd ki sötétben. Összesen több száz LED-es fényforrást építettek az autóba a mérnökök. Még a kétküllős kormány közepében is kicsi LED-ek vannak, amik különböző célokat szolgálva lesznek animálva, ezek adhatnak visszajelzést a töltés állapotáról és egyebekről. Van hely a mobilok tárolására is, méghozzá vezeték nélküli töltés támogatásával.

Galéria megnyitása

Kamerákkal is fel lesz szerelve bőségesen az Ioniq 6, még a visszapillantókat is lehet majd kamerára cserélni bizonyos piacokon, de a jármű paraméterei a Hyundai most nem igazán tért ki, csak felületesen érintette ezt a témakört. Ezúttal inkább a külső bemutatása volt a cálja a vállalatnak. Azt azonban már tudjuk, hogy az E-GMP platformon elképesztően sokszínű módon lehet konfigurálni az autókat, szóval bőven lesz mozgástér akár egy rendkívül sportos modell létrehozására is.

Galéria megnyitása

A korábbi ismeretek alapján az akkumulátorok nettó kapacitása 58 és 77 kWh között alakulhat majd, a teljesítmény pedig 168 lóerőtől akár 585 lóerőig is terjedhet. Ez utóbbi felépítéssel már egy valódi sportszedánt tudna alkotni a Hyundai, és bár értelme biztosan nem lenne, azért biztosan sokan látnának szívesen a konfigurátorban egy ilyen opciót.

Galéria megnyitása

A várakozások szerint a Hyundai Ioniq 6 beférhet majd 40 ezer euró alá, ami mindenképpen egy jó hír lenne, és megalapozna a jármű sikerének. Már amennyiben tudják majd gyártani. Jelenleg ugyanis minden E-GMP platformos járműből a megrendelttől kevesebb van, és bizonyos területeken idén már nem is igazán lehet hozzájutni például a KIA EV6-hoz.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére