Shop menü

MEGVETTE A SONY A HAVEN STUDIOST, AKIK TELJESEN ÚJ FELHŐS TECHNOLÓGIÁVAL FORRADALMASÍTANÁK A FEJLESZTÉST

Még a PlayStation rendszertervezőjének, Mark Cernynek az érdeklődését is felkeltették.
Vaffler Dániel
Vaffler Dániel
Megvette a Sony a Haven Studiost, akik teljesen új felhős technológiával forradalmasítanák a fejlesztést

Lezárultak az üzleti folyamatok, így most már hivatalos, hogy a Sony megvásárolta a Jade Raymond által alapított új céget, a Haven Studiost. A 2021-ben létrehozott stúdió megvásárlásáról márciusban beszéltek a felek, és most fejeződött be az ezzel kapcsolatos ügyintézés.

Raymond hangsúlyozza, hogy a Montreálban felállított csapat leginkább veteránokból áll. Azt már nem mondta ki, de a jelentős részük a Ubisoft Montreáltól jött, ahonnan az utóbbi időben jelentős mennyiségű régi szaki távozott, de persze a maga több mint 4 ezer munkavállalójával még mindig az egyik legnagyobb stúdió a világon.

A Havennek tavaly még körülbelül 50 alkalmazottja volt, ez mostanra 106-ra növekedett Raymond szerint.

Ennek ellenére a cégstruktúra teljesen lapos, mindössze három menedzser van, mivel a csapat jelentős része veterán fejlesztő, nem szerettek volna egy újabb nagycéges felépítésbe belemenni.

Jelentős mennyiségű, felhős technológiákban járatos mérnököt vettek fel, ugyanis az egész stúdiót a felhőben tervezik kialakítani a pandémiás tapasztalatokat alapul véve - a Ubisoft is valami hasonlón dolgozik. A lényeg nem feltétlenül az, hogy maga a készülő játék valamilyen felhős szolgáltatásra épüljön (egyébként arra), hanem hogy a fejlesztés a felhőben zajlik.

"Ha a mostani játékmotorokat nézzük, azok több évvel ezelőtt készültek, de a dolgok közben alaposan megváltoztak. A játékainkban sokkal több az adat. Ráadásul mi egy PS5-re készülő élő szolgáltatásos játékot fejlesztünk, szóval a kérdés az, hogy miként tudjuk ezt leszállítani olyan grafikai minőségben, amit a PS5 megkíván, miközben folyamatos frissítéseket szállítunk. Mindez több ezer ember nélkül nehéz feladat, így máshogy kell dolgoznunk. Ha viszont meg már több ezer embered van, az lesz a baj, hogy rengeteg adatot kell mozgatni, hogy folyamatosan frissüljön a játék, és erre most már léteznek jobb módszerek" - kezdte Raymond.

"Kezdetben az volt a célunk a felhővel, hogy olyan eszközöket építsünk a segítségével, amikkel az emberek gyorsan tudnak elkezdeni dolgozni otthonról. Most a következő lépésen dolgozunk: hogyan hozunk létre olyan motort és olyan modulokat, ami egy élő játékhoz kell, és hogyan valósítjuk meg ezeknek a skálázását, hogy gyorsabban fejlődhessen a játékunk és mindenki produktívabb legyen? Ha több ezer fős csapatod van, és a régi módszereket használod, akkor egyszerűen túl sok ideig tart, míg eljutnak hozzád az adatok, és meg tudod nyitni a szerkesztőt. Ennek következtében a folyamat lassabb, a reakció is lassabb, és ennek okán bizonyos fokú kreativitás is elveszik, hiszen kevesebb idő marad különböző dolgok kipróbálására" - fejtette ki a hátteret a cégvezető.

Raymond hozzátette, hogy egy új stúdió esetében mindig nehézséget jelent, hogy a nulláról kell kezdeniük. Ugyanakkor mivel a stúdió a pandémia alatt jött létre, fizikai iroda és helyi szerverek nélkül, lehetőségük volt átgondolni, hogyan lehetne ezt az egészet másképp, hatékonyabban csinálni.

Azt is megtudtuk, hogy a Haven technológiai igazgatója már több előadást tartott a Sony belsős stúdióinak arról, hogy min is dolgoznak, és nagyon sokak érdeklődését felkeltették. Még Mark Cerny, a PS4 és a PS5 főmérnöke is megjelent náluk, hogy többet tudjon meg a készülő technikai háttérről.

"Tulajdonképen Mark Cerny az egyik oka, hogy ennyi fektetünk kutatás-fejlesztésbe és az ezzel kapcsolatos tapasztalt mérnöki csapatba. Ez nem csak a felhőhöz kapcsolódik, hanem alapvetően jobban előre szeretnénk tekinteni a jövőbe. Egyelőre persze nem sokat mondhatok, de emiatt nagy az érdeklődés a PlayStation részéről. Meg persze Mark Cerny ma már olyan a játékiparban, mint egy rocksztár, úgyhogy nagy élmény együtt dolgozni vele" - mondta Raymond.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére