A Google logóját valószínűleg senkinek sem kell bemutatni, legalábbis az aktív internetezőknek semmiképpen: az ikonikus logó régóta szolgálatban van – komolyabb változásra 1999 óta még nem nagyon került sor. 16 év viszont hosszú idő, és úgy látszik a Google szerint itt volt az idő a megújulásra. A szöveges logó maradt, de a betűi sans-serif betűtípusra alapoznak, természetesen négyféle színben. A betűk színárnyalatai viszont a korábbinál finomabbak, "puhábbak" lettek.
Az újfajta logó esetében abszolút nem véletlen a betűtípus-választás: az új logó összhangban van a Google új anyacégének, az Alphabetnek a logójával, így a két cég dizájnnyelve most már közös nevezőre került.
Hogy mégis mi az oka a váltásnak? Egyrészt az, hogy az új logó jobban illeszkedjen az anyacég logójának dizájnnyelvéhez, valamint az is szerepet játszott a döntésben, hogy a Google mára nem egyszerű webes kereső – sokkal-sokkal több annál. A Google logó eredetileg csak az asztali számítógépek webböngészőjének ablakában jelent meg időről időre, ám ahogy teltek-múltak az évek, a vállalat sok egyéb szegmensbe is belépett, így a Google logó az okostelefonok és a táblák mellett a Chromebookokon, illetve minden egyéb olyan eszközön is megjelenik, amely rendelkezik webböngészővel. Az új, letisztult, jól olvasható logó kisebb képátlójú kijelzőn is tisztán, jól felismerhetően jelenik meg: az egyszerűbb betűtípus jobban skálázódik, könnyen olvasható és elegánsabban tűnik fel a különböző kijelzőkön. Ezzel együtt sávszélesség-takarékos kiadás is készült, amely csak 305 bájtnyi helyet foglal – szemben a normál, meglévő logóval, ami nagyjából 14 000 bájtos.
Az új logó mellett a különböző szolgáltatások, alkalmazások és böngészőfülek logójában is tetten érhető egy apró változás: a korábbi pici "g" betű helyét egy nagy "G" betű vette át, ami az eredeti Google logó négy színében pompázik. Az appok és szolgáltatások ikonjain fehér színű "G" betű tűnik fel.
Az új Google logó az elkövetkező időszakban fokozatosan minden eszközön és szolgáltatásban felbukkan majd.