Shop menü

MEGUGROTT BELÉPŐSZINTŰ 3D NYOMTATÓK FORGALMA AZ ELSŐ NEGYEDÉVBEN

Sok átlagfelhasználó és üzleti felhasználó is úgy döntött az év első negyedévében, hogy előbb megvásárolják a számukra szükséges 3D nyomtatót vagy nyomtatókat, ezzel elkerülve az importvámok okozta drágulást.
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Megugrott belépőszintű 3D nyomtatók forgalma az első negyedévben

Az év elején elég nagy felfordulást okoztak az importvámok, amelyek esetenként jelentős drágulást hoztak volna az egyes piaci szegmensekben, például a 3D nyomtatók területén is. A vámok bevezetését végül 90 napra felfüggesztették, ami nemrégiben letelt, de újabb hosszabbítás lépett életbe, ami hagy némi időt a felhasználóknak és a vállalatoknak, hogy előbbre hozzák drágább beszerzéseiket, amelyekre áremelkedés formájában nagyobb negatív hatást gyakorolhatnak majd a vámok.

A friss elemzések alapján az első negyedév folyamán sokan döntöttek úgy a 3D nyomtató vásárlását fontolgató felhasználók közül, hogy előbbre hozzák a hőn áhított termék beszerzését, ne akkor kelljen megvenni, amikor a második Trump kormányzat által bevezetett importvámok miatt jelentősen drágábbak lesznek e termékek – és sok minden más is.

A piaci elemzéssel foglalkozó CONTEXT csapata arról számolt be, hogy a 3D nyomtatók vásárlását fontolgatók közül a többség végül a kevésbé drága, de nagy teljesítményt biztosító eszközök mellett döntött a professzionális és ipari megoldások helyett – ebben az összesítésben az átlagfelhasználók és az üzleti felhasználók vásárlásai egyaránt szerepelnek. A CONTEXT módszertana alapján minden 3D nyomtató belépőszintűnek minősül, ami 2500 dollárnál olcsóbb, de átlagfelhasználói szinten ennél lényegesen olcsóbb nyomtatókat szoktak választani, főleg, ha éppen csak belekóstolnának a 3D nyomtatás rejtelmeibe. A 2500 dollár alatti kategóriába nagyon sokféle modell belefér, például a Bambu Lab X1C, az A1, illetve a P1 is, valamint a H2D is, illetve sok más egyéb gyártó termékei, beleértve a piacvezető Creality újdonságait is.

Az elemzés alapján a piaci szereplők egymilliónál is több belépőszintű 3D nyomtatót szállítottak le világszerte a januártól március végéig terjedő időszakban, ami éves szinten 15%-os növekedést mutat. Az ipari felhasználásra szánt modellek forgalma ehhez képest visszaesést produkált, ennek mértéke 17% volt éves szinten, illetve a középkategóriás professzionális 3D nyomtatókból is 13%-kal kevesebb fogyott, mint az elmúlt esztendő azonos időszakában. Ezek alapján inkább a költséghatékonyabb 3D nyomtatók iránt mutatkozott élénkebb kereslet az első negyedév folyamán, igaz, a 2500 dolláros határ miatt átlagfelhasználói szinten azért ebbe a szórásba beleesnek a profibb példányok is, amelyek üzleti célra is bevethetőek stabil és megbízható működésük révén.

Egy másik piaci elemző cég, a Mordor Intelligence szerint egyértelműen úgy néz ki, hogy az Additive Manufacturing kategória iránti kereslet egyre növekszik. A globális 3D nyomtató piac 2024 folyamán 25,32 milliárd dolláros teljes árbevételt produkált, de ez a szám 2030-ig 66,42 milliárd dollárra katapultálhat. Noha az efféle előrejelzések eléggé hangzatosak, mivel az említett időszak még nagyon messze van, addig változhat a kép. Hosszabb távú jövendölés ide vagy oda, az elemzők úgy látják, az asztali 3D nyomtatás, ahol a konzumerpiaci 3D nyomtatók is helyet foglalnak, jelentős részt képviselnek a teljes forgalomból, ugyanis idén már 6,7 milliárd dolláros árbevételt is összehozhatnak, ha minden a tervek szerint alakul.

A forgalom oroszlánrészét a kínai gyártók termékei adják, amelyek a globálisan leszállított 3D nyomtató forgalom 95%-át adták. Itt a Creality a piacvezető a maga 39%-os részesedésével, igaz, szállítási m mutatója 3%-kal csökkent az elmúlt időszakban. Ezzel szemben a Bambu Lab jól teljesített, ugyanis éves szinten igen komoly mértékben, 64%-kal tudták növelni szállítási mutatójukat, és a beszámoló szerint a Flashforge és az Elegoo is erős növekedést produkált. A Prusa Rresearch szintén jól teljesített, két számjegyű növekedést felmutatva, de a vállalat illetékesei szerint az első negyedév végén piacra dobott Prusa CORE One jóvoltából növekedésnek indulhat a piaci részesedésük a belépő kategóriában, az a termék ugyanis fel fogja rázni egy kissé a piacot. A későbbi számok majd megmutatják, bejött-e a várakozás.

A 3D nyomtatás egyébként nemcsak átlagfelhasználói szinten népszerű az egyes projektekhez szükséges nyomtatott alkatrészek és komponensek miatt, de üzleti téren is, ahol sok esetben személyre szabott termékeket készítenek velük a gyártók, például egyedi szemüvegkeretet, illetve egyéb termékeket is. A gyógyászatban szintén használják a 3D nyomtatást, annak is a gyanta alapú ágát, amivel különböző fogászati implantátumok, illetve műtéteknél használatos segédeszközök készülhetnek, de a 3D nyomtatók a repülőgépiparban és az autóiparban is szerepet kapnak.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére