A Facebook rengeteg kritikát kap azért, mert a különböző országok szavazásainál túlságosan komoly szerepet játszik, egyszerűen lehet rajta befolyásolni a felhasználókat. Leginkább az utolsó amerikai választás történései okoznak fejfájást a Facebooknak – immáron több szálon is –, de valójában nemcsak ott szólhattak bele akár külső hatalmak is a választások végeredményének alakulásába.
A Mark Zuckerberg vezette alakulat éppen ezért most arra próbál törekedni, hogy nagyobb átláthatóságot biztosítson, kiváltképp a politikai tartalmak esetében. Továbbra is teret fog biztosítani a Facebook a politikai hirdetéseknek (sokan azt szerették volna elérni, hogy az ilyen tartalmakat ne jelentessen meg a vállalat, de az brutális kiesést jelentene a bevételekben), ám megbélyegezi ezeket.
A politikai jellegű reklámok esetében a rendszer jól látható módon, automatikusan meg fogja jeleníteni, hogy fizetett tartalomról van szó, és felfedi, hogy egészen pontosan ki is finanszírozza az adott hirdetést. Megtekinthető, hogy a személy mióta van aktív hirdetőként nyilvántartva a Facebooknál, milyen reklámokért fizet, és mekkora tételben költ erre. Pontos összeget persze nem közöl a közösségi oldal, de az árkategóriát hozzávetőlegesen mutatni fogja. És, ami itt még nagyon érdekes, hogy látni engedi bárkinek a szolgáltatás, hogy a korosztályokat és a nemeket milyen arányban érte el az adott tartalom, és hogy földrajzilag hol nyitották meg legtöbben. Elsőként az Egyesült Államokban fogja ezt bevezetni a Facebook, de idővel szélesebb körben is megjelenhet majd az új „funkció”. A politikai hirdetéseket feladóknak a vállalat minden esetben ellenőrizni fogja a személyazonosságát, hogy elkerülje a hamis profilokon keresztül fizetett tartalmakat.
Elképzelhető, hogy nem minden esetben ismeri fel a Facebook, hogy politikai jellegű hirdetésről van szó, éppen ezért a vállalat szakemberei arra kérik az embereket, hogy a jelöletlen tartalmakat jelentsék. Ezt a bejegyzésnél a jobb felső sarokban található gomb megnyomását, és a hirdetés jelentése menüpont kiválasztását követően lehet megtenni, az itt megjelenő listán kell kiválasztani, hogy politikai jellegű reklámról van szó. Állítólag minden ilyen bejelentés kiemelt prioritással kerül bevizsgálásra, hogy minél előbb tisztázott legyen a kérdéses reklám háttere.
Végül egy olyan felületet is létrehozott a Facebook, ahol a még pillanatnyilag is futó, valamint a korábbi politikai hirdetések archívumában lehet böngészni egy kereső segítségével. Itt hét évre visszamenőleg minden reklámot megtalálhatnak majd az érdeklődők a megfelel kulcsszavak használatával. És ezekben az esetekben is biztosított a fentebb említett részletes átláthatóság.