Megjelent a 3.0.1-es PhysX SDK: egy nagy lépés előre

Az Nvidia az E3 show körüli hatalmas felhajtást kihasználva bejelentette a PhysX SDK (szoftverfejlesztő-csomag) legfrissebb kiadását, amely immáron a 3.0-s verziószámot viseli. A friss szoftverfejlesztő-csomag természetesen nem csak Windows-ra, hanem Mac OS-re és Linuxra is elérhető, sőt, az Xbox 360-at, a Playstation 3-at és az Android-os eszközöket is támogatja.

Megjelent a 3.0.1-es PhysX SDK: egy nagy lépés előre

Az Nvidia az E3 show körüli hatalmas felhajtást kihasználva bejelentette a PhysX SDK (szoftverfejlesztő-csomag) legfrissebb kiadását, amely immáron a 3.0-s verziószámot viseli. A friss SDK természetesen nem csak Windows-ra, hanem Mac OS-re és Linuxra is elérhető, sőt, az Xbox 360-at, a Playstation 3-at és az Android-os eszközöket is támogatja.

A legfrissebb szoftverfejlesztő-csomag az Nvidia állítása szerint már több, mint három éve készül. Az újdonság egy újraírt PhysX motor köré épül, amely számos processzor mikro-architektúrát támogat és természetesen lehetőséget biztosít a GPU alapú gyorsításra is.

A PhysX 3.0 előnyei rendkívül jól megmutatkoznak nagyobb pályák esetében. A fejlesztőknek lehetőségük lesz több szereplőt összevonni egyetlen csoportba, amelyet aztán egyszerűbben, hatékonyabban lehet menedzselni. Ez azért jó, mert így csökken a számítási feladatok okozta terhelés, amelynek segítségével meg lehet jósolni a szereplők közötti ütközések okozta mozgásokat. Az optimalizáció jóvoltából javul a rendszer összteljesítménye és a memóriahatékonyság is.

Az új kiadás érkezésével elérhetővé válik egy új szolgáltatás is (Binary In-Place Serialization), amely a szereplők gyors beillesztését teszi lehetővé a színpadra minimális mennyiségű adatmásolás mellett. Az eljárás lényege, hogy a szimulációban felhasználni kívánt szereplők a színpadon kívül készülnek el és a rendszer mindaddig eltárolja őket, amíg felhasználásukra szükség nem lesz. Ezáltal a szereplők a korábban alkalmazott eljárással ellentétben nem igény szerint készülnek el és semmisülnek meg, amikor éppen szükség van rájuk. Az új megoldás jóvoltából a fejlesztők hatékonyabban bánhatnak az erőforrásokkal és lecsökkenthetik, illetve el is kerülhetik a pillanatnyilag jelentkező hatalmas számítási terhelés okozta problémák előfordulását.

A PhysX 3.0 minden eddiginél hatékonyabb multithreadinget kínál, ami rendkívül jó hír. Az új feladatkezelő (Task Manager) segítségével minden platform esetében kiaknázhatóak a többmagos processzorokban rejlő lehetőségek, ami nagy mértékben növekvő teljesítményt és sokkal jobb játékélményt jelent.

Az Nvidia a számos optimalizáció, illetve az újítások mellett rugalmas, hatékony fejlesztőeszközöket is kínál. Az új kiadás megjelenésével elérhetővé vált a PhysX Visual Debugger legfrissebb verziója, ami sokat fejlődött elődjéhez képest.

A PhysX SDK 3.0.1-es kiadása már elérhető a fejlesztők számára. Az újdonsággal kapcsolatban bővebb információt itt találnak az érdeklődők.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward