A Motorola még tavaly számolt be arról, hogy dolgozik a kifejezetten elegáns Moto 360 sportos kivitelén is. Nos, jó néhány hónapnak kellett eltelnie hozzá, de immáron kereskedelmi forgalomban is megvásárolható az új okosóra, ami egészen más felhasználói bázist céloz meg, mint a Moto 360 első és második generációja, de legalább olyan népszerű lehet, mint azok.
A Moto 360 Sportot nem is lehetne elképzelni másfajta megjelenítővel, mint kör alakúval. A tervezők ennél az okosóránál egy hibrid, úgynevezett transzmisszív LCD kijelzőt használtak, amire egyszerűen csak AnyLight-ként hivatkozik a gyártó. Ennek az a lényege, hogy kétféle üzemmódban lehet dolgoztatni: nappal képes felhasználni a környezeti fényt, ilyenkor monokrómra vált, és folyamatosan aktív lehet úgy, hogy minimális az energiafelhasználása, éjszaka, illetve sötétben viszont bekapcsol a háttérvilágítása és színes lesz. Az AnyLight kijelző így minden körülmények között jól olvasható, és még az üzemidőre is jó hatással van. A panel 1,37 hüvelykes és a 360 x 325 képpontos felbontás révén 263 PPI-s a pixelsűrűsége. Mivel egy sportolóknak, valamint túrázóknak szánt megoldásról van szó, biztosítani kell a megfelelő strapabíróságot is. A Moto 360 Sport előlapjára Gorilla Glass 3 üveg került, és az egész szerkezet egy szilikonos tokba került. A Motorola fekete, fehér és narancssárga színekben kínálja az újdonságot.
Az okosórában egy Qualcomm APQ8026 chip fedezhető fel, ami a Snapdragon 400 széria tagjaként ismert. Ez a lapka négy 1,2 GHz-es Cortex-A7 magot, valamint egy 350 MHz-es órajelen üzemelő Adreno 305 IGP-t foglal magában. Az eszközben 512 MB-nyi rendszermemória fedezhető fel, a háttértár pedig 4 GB kapacitású, ami éppen elég lesz az átmeneti adatok, valamint néhány kedvelt zeneszám és fotó tárolására. A Moto 360 Sport különböző érzékelők valóságos arzenálját vonultatja fel. Az alapvető mozgási szenzorokon (giroszkóp és gyorsulásmérő) túlmenően található benne barométer, magasságmérő, fényérzékelő, és nem hiányozhat belőle a pulzusmérő (PPG) sem. A készülék jó kapcsolati képességekkel rendelkezik, hiszen nemcsak Bluetooth 4.0 modul került bele Low-Energy kiterjesztéssel megtoldva, hanem 802.11 a/b/g Wi-Fi, valamint GPS vevő is.
Mint minden Moto 360, ez is az Android Wear operációs rendszert futtatja, ami rengeteg lehetőséggel kecsegtet. Ezzel a szoftverrel és a Moto 360 Sport kapcsolati megoldásaival önállóan helytáll az okosóra, tehát ha a felhasználója futni indul, bátran otthon hagyhatja az okostelefonját – legalábbis, ha nem szeretné, hogy mások zavarják az adott testedzés során, mert mobilos funkció nincs benne. A GPS logolni fogja, hogy merre járt, illetve mekkora távot tett meg a viselője a futások alkalmával, a zenelejátszó funkció pedig gondoskodik a megfelelő szórakoztatásról. A kezelés során tapasztalhatja majd a felhasználó, hogy egy haptikus motor is került a sportos Moto 360-ba, ami egyértelmű visszajelzésekkel szolgál majd a kijelző nyomkodása közben.
A 45 x 11,5 milliméteres eszköz mindössze 54 grammot nyom, így nem jelent különösebb terhet a csuklóra szegezve. A Moto 360 Sport IP 67 védettséget élvez, így azt nem lehet kijelenteni, hogy vízálló lenne, de kétségtelenül bírja majd a mindennapos megpróbáltatásokat. Por egyáltalán nem juthat bele, víz pedig nagyobb nyomás vagy hosszabb idő után szivároghat át a „védőgátakon” – a strandolást még bírja, búvárkodni azonban senki ne vigye magával. Került a masinába mikrofon, ráadásul rögtön kettő is, így még zajszűrésre is képes, továbbá minden helyzetben megfelelő minőségű hangátvitelt tud garantálni. A viselhető kiegészítő akkumulátora 300 mAh-s kapacitású, és a Motorola elmondása szerint egy teljes napot fog kibírni vegyes, de folyamatos használattal. Az újratöltése vezeték nélkül történik, az ehhez szükséges dokkoló természetesen része a dobozának.
A Motorola Moto 360 Sport több online piactéren keresztül is megvásárolható már az Egyesül Államokban, az ajánlott fogyasztói ára kereken 300 dollárban lett megszabva, tehát éppen annyiba kerül, mint a második generációs Moto 360.