Shop menü

MEGCÍMKÉZI AZOKAT A BEJEGYZÉSEKET A TWITTER, AMIK SZABÁLYELLENESEK LEHETNEK

A platformon kevesebb embert érnek majd el a felcímkézett posztok, de nem fogja ezeket azonnal a kukába dobni a Twitter, amit a cég szerint értékelni kell.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Megcímkézi azokat a bejegyzéseket a Twitter, amik szabályellenesek lehetnek

A Twitterre a szólásszabadság egyik eszközeként kellene tekinteni, Elon Musk is ezt akarja erősíteni, de közben azért nem szeretnék, hogy mindenféle szabályellene tartalom árassza el az emberek képernyőjét. Egy ideje már komolyabban veszik azt az ideológiát, hogy „a szólásszabadság nem elérési szabadság”, tehát a mikroblogon megírhatja az ember a kétes igazsáságtartalmú gondolatait, de nem biztos, hogy azzal képes lesz elérni szélesebb közönséget.

Egyebek mellett azt a célt igyekszik a Twitter 2.0 elérni, hogy széles tömegek számára biztosítson egy megfelelő társalgási felületet, miközben a publikum biztonságát is támogatja és védelmet nyújt. Az elmúlt időszakban a vállalat elindította ennek jegyében az ellenőrzött szervezetekre koncentráló újítást, melynek keretében a különböző szervezetek úgy lehetnek jelen a Twitteren, hogy hitelesítve lesz a profiljuk.

Most pedig egyfajta lágy cenzúrára alkalmas funkcióval állt elő a platform. Fel fogja címkézni azokat a bejegyzéseket a Twitter, melyek valamilyen formában szabályellenesek lehetnek, esetleg az emberek biztonságát veszélyeztethetik valamilyen módon. Ezeket már elkezdte hátrébb sorolni a platform az elérési sorban, szóval egyre nehezebb lesz az olyan fiókoknak nagyobb tömegeket elérnie, melyek esetenként megszegik a felhasználási irányelveket. A jövőben pedig az is látható lesz, hogy miért nem tudnak annyi embert megszólítani.

Galéria megnyitása

Már egy magyarázó szövegbuborék is lesz a Twitteren, ami felhívja a figyelmet arra, hogy az adott tartalomnak korlátozza a rendszer a láthatóságát, és éppen ezért csak egy szűkebb felhasználói kört tud elérni, és nehezebb a bejegyzéseit megtalálni. Részleteket is megjelenít majd a mikorblog, hogy milyen okra vezethető vissza a korlátozás, és további leírást is biztosítani fog az érdeklődőknek a Twitter arról, hogy a rendszer miként működik, és miért lehet szükség az ilyen jellegű intézkedésekre.

Elsődlegesen a gyűlöletbeszéd lesz az új címke célkeresztjében.

A gyűlöletbeszéd az összes közösségi platformon problémát jelent, sajnos ezeknek elkerülhetetlenül része lett mostanra az ilyen megnyilvánulás. Öröm az ürömben, hogy igyekeznek ezekkel foglalkozni a platformok, és a Twitter sem feledkezett meg arról, hogy ezzel a problémával foglalkozzon, azzal párhuzamosan, hogy a szólásszabadságot hirdeti nagy erőkkel.

Mint a legtöbb korlátozó intézkedésnél, a Twitter az elérések limitálásánál is kiemelte, hogy nem egy új szabályt hoztak, hanem csak elkezdik azt betartatni, ami korábban is megvolt valamilyen formában a platformon. Az új címkékkel pedig az a cél, hogy ez a rendszer átláthatóbban működjön. Mindenki tisztában lehet majd a helyzettel. A transzparencia is egy olyan dolog, amit az utóbbi időben nagy hévvel hirdetett a Twitter. Ennek jegyében mostanra publikálták az ajánlórendszer működésével kapcsolatos információkat, algoritmusokat is.

Galéria megnyitása

A címkék most még csak a tweetek szintjén vannak jelen, a felhasználói fiókok szintjén még nem. Azt azonban nem tudni, hogy mit hoz a jövő, elképzelhető, hogy ezt ki is terjesztheti majd a Twitter a jövőben. Akik úgy érzik, hogy egy-egy bejegyzésüket a Twitter indokolatlanul korlátozza, azok lehetőséget kapnak a fellebbezésre, és amennyiben tudja az igazát bizonyítani a posztoló, abban az esetben lekerülhet a korlátozás a tweetről.

Azon tartalmak mellett, amik kifogásolhatók, és még címkét is kaptak, szóval korlátozás alá esnek, nem fognak hirdetések megjelenni. Azzal a cég igyekszik a hirdetők kedvében járni, akik korábban azt kifogásolták, hogy álhírek és durva megnyilvánulások mellett bukkanhatnak fel a reklámbejegyzéseik. Elon Musk számára az különösen fontos, hogy a partnereknek kedvezzen, az utóbbi időben ugyanis egyre többen fordultak el a Twittertől, emiatt pedig csökkent a bevétele.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére