Shop menü

MÉG A REDFALL FEJLESZTŐI IS AZT REMÉLTÉK, HOGY A MICROSOFT LELÖVI A PROJEKTET

Nem véletlen, hogy ilyen lett a végeredmény.
Vaffler Dániel
Vaffler Dániel
Még a Redfall fejlesztői is azt remélték, hogy a Microsoft lelövi a projektet

A Redfall az idei év eddigi legkellemetlenebb bukása. A Microsoft felé egyébként is gyakori kritika, hogy nagyon nehézkesen jelennek meg a belsős fejlesztésű exkluzív címei, és hiába vásárolt fel tömegével stúdiókat az óriásvállalat, valahogy mégsem képes olyan játékkínálatot előállítani, mint a konkurens Sony.

Pedig mondhatjuk, hogy a Redfallhoz elég nagy reményeket fűztünk. A fejlesztést egy igazi iparági legenda, Harvey Smith vezette, az Arkane stúdió nevéhez pedig olyan címek fűződnek, mint a Dishonored és a Prey. Most azonban a Bloomberg beszámolójából az derül ki, hogy egy hosszú, rossz döntésekkel teli folyamat végeredménye lett a balul elsült játék.

Egészen konkrétan maguk a fejlesztők is tudták, hogy a játék rossz állapotban van.

Hiába állította korábban például az Xbox-főnök Phil Spencer, hogy a saját belsős "kritikáik" (mert, hogy csinálnak ilyeneket is) jó véleménnyel voltak róla. A Bloomberg értesülései szerint az egyik alapvető probléma az volt, hogy a Redfallon eleve kevés ember dolgozott, körülbelül 100-an, ami kevés egy ekkora méretű multiplayer shooterhez. Ha ez nem lett volna elég, menet közben a veterán fejlesztők jelentős része lelépett, látva, hogy a projekt nagyon nehézkesen halad. A Prey-en dolgozó munkatársak körülbelül 70%-a távozott a fejlesztés végére, akik helyére nem tudtak megfelelően tapasztalt cseréket hozni.

Menet közben aztán kiderült, hogy a Microsoft felvásárolja a ZeniMaxot és így az alá tartozó Arkane-t. Ez furcsa módon reményt keltett a fejlesztőkben, azonban nem úgy, ahogy azt gondolnánk: nem arról van szó, hogy a Microsofttól esetleg több erőforrást, embert, vagy egyéb segítséget kapnak majd. Nem, az Arkane abban reménykedett, hogy a játék állapotát létva Phil Spencer majd lelövi a projektet a jelenlegi formájában, és újraindítja egy klasszikus, Arkane-féle single player anyag képében.

Ha pedig ez nem történik meg, akkor viszont tényleg azt várták, hogy a Microsoft inkább lője le az egészet, és szabadítson meg mindenkit a szenvedéstől.

Azonban végül egyik sem történt meg. A beszámolók szerint a Microsoft egyáltalán nem szólt bele a ZeniMax döntéseibe és működésébe, így a Redfall befejezésével kapcsolatos döntéseket is meghagyták a ZeniMaxnak. Érdekes, hogy a fejlesztőkben a kezdetektől volt egy kettősség a játékkal kapcsolatban: Harvey Smith szerette volna, ha megmarad valami az Arkane-re jellemző egyjátékos, történeti központú megközelítésből, ugyanakkor alapvetően mégis egy multiplayer játékról beszélhetünk, és úgy tűnik, hogy a Redfall végül a két szék között a padlóra esett.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére