A múlt héten a Xiaomi bemutatta a globális forgalmazásra szánt Redmi Note 9 okostelefont, aminek az volt az egyik érdekessége, hogy már a Helio G85 rendszerchip bukkant fel benne. Ezzel korábban még sehol nem találkozhattunk, és a MediaTek is csak most rántotta le a leplet, ezúttal viszont már a lapka minden titkára fény derült.
Az újdonság megörökölte a processzort a Helio G80-ból, ami már egészen kiváló tempóra volt képes. Ennek megfelelően a Helio G80 is aszimmetrikus felépítéssel rendelkezik: kettő teljesítményközpontú, és hat hatékonyságra kihegyezett mag található itt. Cortex-A76 és Cortex-A55 egységek dolgoznak 2-6 fős leosztásban a SoC-ben. A lapkában a CPU órajele 2 GHz-ben lett korlátozva, a Cortex-A76 egységek érhetik el ezt a frekvenciát, a Cortex-A55 magok csak 1,8 GHz-ig skálázódhatnak. A memóriavezérlő LPDDR3 és LPDDR4x modulok használatát is lehetővé teszi, a háttértár pedig eMMC 5.1 technológiás lehet a MediaTek elmondása alapján.
A MediaTek ezúttal is kiemelte a játékos oldalát a lapkának, noha igazából nem egy kiemelkedősen izmos grafikus egység található benne. A Helio G85 fedélzetén egy ARM Mali-G52 MP2 kapott helyet, ami immáron kereken 1 GHz-es órajelen fog üzemelni. A Helio G80 is ugyanezt az IGP-t foglalkoztatta már, de ott még 950 MHz-es frekvencia jelentette a plafont a számára. Itt biztosított minden előforduló API támogatása, szóval kompatibilitási gondoktól a játékoknál nem kell tartani.
A Helio G85 megkapta egyebek mellett a HyperEngine technológiát is, ami számos apróságot fog össze, melyek a felhasználói élmény javítására szolgálnak. Intelligensen képes ezáltal teljesítményt felszabadítani a lapka a gyors játékhoz. A hálózatot pedig úgy tudja kezelni, hogy a Wi-Fi és az LTE esetében is 13 milliszekundumra képes csökkenteni a késleltetést. Az adótoron és a mobil közötti gyorsabb válaszidőnek köszönhetően az online játékokban jobb lehet az élmény.
A HyperEngine-nek köszönhető még az is, hogy a bejövő hívásoknál az elhalasztás egy szempillanat alatt megtörténhet, zavartalan játékmenet mellett. Az erőforrások úgy lesznek folyamatosan szabályozva, hogy hosszabb ideig tartó játéknál se essen a tempó. A processzor, a GPU és a memória is állandó kontroll alatt lesz. És még a lehető legalacsonyabb fogyasztás elérés is szempont lesz, hogy ne merüljön le hamar a mobil.
A megjelenítőket egészen széles, 21:9-es képaránnyal is támogatja a Helio G85, így a maximális felérhető felbontás 2520 x 1080 képpontos. Itt csak 60 Hz-es megjelenítés támogatott. A képi feldolgozó processzorról azt lehet tudni, hogy 16 megapixeles kamerákat tud egyidejűleg párban kezelni, vagy maximum 48 MPixeles egységnek a használatát teszi lehetővé. Olyan funkciókat lehet itt megoldani, mint az arc alapú azonosítás, az intelligens albumrendezés, bokeh előállítása akár egy kamerával is, több képes zajcsökkentés, és így tovább. A videózás maximum 2K minőségben történhet, Full HD esetén a 60 FPS nem okoz gondot, és lehet használni EIS stabilizálást is. Támogatott a H.265 és a H.264 kódolás egyaránt.
A rendszerchip hetes kategóriájú 4G LTE hálózati modemet vonultat fel, támogatja a vivőaggregációt, és olyan lehetőséget is nyújt, hogy a Dual-SIM-es felállás esetén mind a kettő hálózati kártya hozzá tudjon férni a 4G egységhez. Ezen felül támogatott a 802.11ac szabványnak megfelelő Wi-Fi is, valamint a Bluetooth 5 modul, az FM rádió és a GPS vevő egy sor különböző navigációs rendszerrel együtt (GLONASS, Galileo, BDS).
A Helio G85 továbbra is 12 nanométeres csíkszélességen készül, ami nem segít neki a hatékonyságban, viszont azt hozzá kell tenni, hogy ennek köszönhetően lesz olcsóbb a termék. Szóval a korosodó gyártási eljárásnak köszönhetően juthat el ilyen kaliberű egység költséghatékony mobilokba.
A MediaTek Helio G85 valószínűleg több okostelefonban is felbukkan majd a következő hónapokban, a Helio G80 nyomdokaiban elindulva szép karrier elé nézhet. És reményeink szerint elérhető árszinten kerülnek majd a boltokba azok az eszközök, amik az újdonságra épülnek.