Shop menü

IMPRESSZÍV TECHNOLÓGIAI DEMÓ LETT A MATRIX AWAKENS

A konzolokra megjelent játszható technológiai demó jól mutatja be, mire lehet számítani az Unreal Engine 5-től.
Vaffler Dániel
Vaffler Dániel
Impresszív technológiai demó lett a Matrix Awakens

Hosszú napok után várakozásait követően végre elérhetővé vált a Matrix Awakens, ami gyakorlatilag egy technológiai demó az Unreal Engine 5 számára, minimális játékmenettel, azonban a demó végén szabadon járkálhatunk a városban, és próbálhatjuk az új motor különböző lehetőségeit. A demón együtt dolgozott az Epic, a The Coalition (Gears), a WetaFX és a Mátrix-filmek számos veteránja. Érdekes módon egyébként az a Kim Liberi, aki az első Mátrixnál a bullet time effektekért volt felelős, most az Epic technológiai igazgatója.

Maga a demó tartalmaz némi forgatott és előre renderelt anyagot is, azonban a nagy része persze valós idejű. Keanu Reeves és Carrie-Anne Moss színészeket 3D-s és 4D-s szkennelési módszereknek vetették alá Szerbiában, ami azért jött kapóra, mert előtte éppen Németországban fejezték be a forgatást, így át tudtak ugrani.

Galéria megnyitása

A 4D-s szkennelés jelen esetben azt jelenti, hogy komplett jeleneteket, párbeszédeket, mozgásokat rögzítenek folyamatosan, 60fps sebességgel miközben a teljes modellt szkennelik. Ezen kívül számos mozgást is rögzítettek motion capture eljárással, illetve a demóban elhangzott szövegeket is itt rögzítették.

Érdekes viszont, hogy a demóban található minden más karakter az Unreal Engine 5 beépített MetaHuman karakterkészítőjével készült. Sőt, Neo és Trinity is az ezzel készült karakterek vázára épül, csak persze a külső megváltoztatásával. 

A készítők egyébként úgy álltak neki a Matrix Awakens elkészítésének, hogy az elkölthető CPU, GPU és memória erőforrásokat a konzolokhoz méretezték, tehát azt szerették volna, hogy ténylegesen elérhető, mai hardvereken is korrektül fusson az anyag. Elsőre alaposan túl is lőttek a célon, és a játék csak körülbelül 15fps-sel futott, később aztán az optimalizáció során meg tudták közelíteni a 30-at, de nyilván maga az engine is még csak béta verzióban leledzik, így számos optimalizáció hátra van .

Galéria megnyitása

Viszont a készítők szerint a Matrix Awakens jelenlegi változata úgy fut az új konzolokon, hogy jelentős CPU erőforrások állnak még rendelkezésre, így ha nem egy techdemó lenne, hanem tényleges játék, akkor bőven van még erőforrás a játékmechanizmusok számolásához. A fejlesztők szerint tehát a Matrix Awakens egy teljesen realisztikus példa arra, hogy mit tudhat kihozni egy új AAA-kategóriás játék az új konzolokból.

A játékvilág mérete és részletessége elképesztő:

  • A város 4,138km széles és 4,968km hosszú, így nagyobb, mint Los Angeles belvárosa,
  • 260km út található benne,
  • 512km járda,
  • 1248 kereszteződés,
  • 45 ezer parkoló autó, amiből 38 ezer vezethető is,
  • 7 ezer épület,
  • 27 848 lámpaoszlop,
  • 12 422 csatornafedél.

A 7 ezer épület mindegyike több ezer assetből áll össze, és minden asset több millió poligonból áll, szóval csak a városban található épületek összesen több milliárd poligonból állnak. Minél közelebb megyünk valamihez, annál több részlet látszik, és itt tényleg minden részlet valódi a Nanite-nak köszönhetően, nem pedig normal map.

A megvilágítás teljesen valós idejű, ray-tracingre épülő globális bevilágítás a Lumenre építkezve. A teljes játékteret a nap és az égbolt világítja meg, valamint éjszaka az ablakokból kiszűrődő fény. Manuálisan egyetlen fényforrást sem helyeztek el a játékvilágban a lámpaoszlopokon. Mivel szinte mindenre használják a ray-tracinget, ez természetesen eléggé teljesítményigényes, így a demó erősen támaszkodik az Unreal Engine 5 beépített Temporal Super Resolution felskálázási eljárására.

Szintén nagyon fontos szerephez jut a demóban az Unreal Engine 5-be épített Chaos fizikai motor, a teljesen dinamikus pusztításért felelős, illetve a teljesen új részecskerendszer, valamint a város életének szimulációjáért felelős mesterséges intelligenciás motor is.

Az Epic azt ígéri, hogy hamarosan a teljes várost szabadon hozzáférhetővé teszi, így mindenki azt csinál vele, amit szeretne - akár egy autós játékot, akár bármi mást. Ezen kívül pedig a demóban megtalálható összes assetet (épületek, grafikai elemek, modellek, stb.) ingyenesen elérhetővé teszik majd az Unreal Engine 5 alatt.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére