A Microsoft töméntelen mennyiségű pénzt fektetett az elmúlt hónapokban a mesterséges intelligenciába. A Bing chatbotot mostanra milliók használják aktívan, és igazából már bárki pillanatok alatt megszerezheti a hozzáférést. Széles tömegek számára lett elérhető a keresővel ötvözött chatbot, és a napokban néhányan arra lettek figyelmesek, hogy a Microsoft már reklámokat is elkezdett a válaszok közé csempészni.
A közösségi médiában több olyan kép is megjelent, amiken azt lehet látni, hogy generatív mesterséges intelligencia által létrehozott válaszok mellett néha felbukkan az „Ad” jelzés. Ez értelemszerűen azt mutatja, hogy az adott szöveg hirdetést tartalmaz, vagyis valamilyen reklám alapján jött létre a válasz egy része.
A Microsoft a legapróbb MI-vel kapcsolatos változásról, újításról is közleményeket adott ki az utóbbi időben, de valahogy a jelek szerint arról megfeledkezett szólni, hogy reklámozni kezd a chatbot keretei között. Márpedig ez azért egy fontos fejlemény, mert a felhasználóknak érdemes lesz arra figyelni, hogy amikor válaszol a kérdéseikre a Bing MI, akkor nem-e valamilyen reklámot vesz éppen alapul. Könnyen felmerülhet a gyanú, hogy bizonyos esetekben a hirdetések miatt részrehajló lesz a Bing, és a hirdetéseket feladóknak kedvező választ fog adni.
Megkérdezték az ügy kapcsán a Microsoftot, és a vállalat elismerte, hogy valóban dolgozik azon, hogy reklámokat vigyen a chatbot által adott válaszokba. De hozzátette a cég, hogy ez véleményük szerint nem számíthat meglepőnek, mivel a keresési találatok között is szoktak lenni hirdetések. Caitlin Roulston, a Microsoft kommunikációs igazgatója hozzátette, hogy egyelőre még nincs meg az, hogyan fognak kinézni a reklámok. Szóval a közösségi oldalakon megjelent visszajelzésekben látható mód nem végleges.
Egyelőre a fejlesztők dolgoznak azon, hogy milyen módon prezentálja majd a reklámokat a mesterséges intelligenciával megtámogatott Bing. Az MI több ponton is jelen van már a Bingben, képes létrehozni információs sztorikat a keresési találatok felett, vagy bele tud nyúlni a találatok mellett megjelenő információs kártyákba, de a reklámok nem elsődlegesen itt lesznek. Elmondta Roulston, hogy elsősorban a beszélgetésekben fog hirdetéseket mutatni a generatív MI.
Azt is elmondta a szakember, hogy a Microsoft részletes tájékoztatást ad majd a reklámokkal kapcsolatosan a jövőben, egyelőre azért nem tette ezt meg, mert még a fejlesztés korai stádiumában vannak, azon dolgoznak az illetékesek, hogy felfedezzék a lehetőségeket. A vállalat a reklámokat is úgy szeretné tálalni, hogy azzal új élményt nyújtson a felhasználók számára.
Napjainkban a hirdetési piac 100 milliárd dolláros szinten mozog, és több olyan vállalat is van, aminek a reklámok jelentik a legfőbb bevételi forrását. Ilyen a Meta és persze a Google is, ezek mellett pedig a Microsoft is sokat keres a reklámok értékesítésével. A hirdetési bizniszben a redmondiak egy óriási lépést tehetnek előre, ha sikerül nekik felkelteni a partnerek figyelmét az új Bingbe ágyazott hirdetésekkel.
A Google-nek lehet ez igazán kínos, ahol a befektetők már azt sem nézték túl jó szemmel, hogy a vállalat lemaradt a Microsoft mögött a mesterséges intelligencia által megtámogatott keresési rendszerek terén. Ha azt látják majd az emberek, hogy már a hirdetési bevételeket is félteni kell a Microsofttól, az még nagyobb bizalomvesztést okozhat. Ugyanakkor a Microsoftnak sem árt óvatosnak lennie ezen a téren, mert a chatbot reklámokkal történő „felpezsdítése” sokakból negatív érzéseket válthat ki.