Shop menü

MÁRIS SZÁLLÍTJA A NIO HAZAI ÜZEME AZ ELSŐ AKKUCSERÉLŐ ÁLLOMÁSOKAT

A Nio számára a magyaroroszági üzem fontos lesz az európai terjeszkedés szempontjából, és ezt a vállalat most nagyon komolyan veszi.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Máris szállítja a Nio hazai üzeme az első akkucserélő állomásokat

Az egyik leggyorsabban terjeszkedő kínai elektromosautó gyártó személyében a Nio már korábban bejelentette, hogy itthon létesít üzemet, és kevesebb mint két hónap alatt be is indult a termelés a Budapest mellett, Biatorbágyon található üzemben. Ez nagyszerű hír nekünk és Európának is, hiszen olyan akkumulátorcserélő állomások összeszerelése megy itt elsődlegesen, melyek szerte az öreg kontinensen fognak üzemelni.

A Nio több kisebb-nagyobb gyárat is szeretne létesíteni Európában, és a hazai az első üzeme ebben a régióban. A tervek szerint A vállalat Magyarországon fokozatosan egyre nagyobb központot fog kiépíteni, és nemcsak a gyártás miatt lesz fontos hazánk, hanem azért is, mert itt lesz az egyik fontos képzési centruma Európában, sőt mi több, kutatási és fejlesztési munkálatok megvalósítása is terítéken van. Innen koordinálhatja majd a Nio a további európai terjeszkedését.

Galéria megnyitása

10 ezer négyzetméteren található az autógyártó üzeme, és a tervek szerint további gyárakkal együtt Kínán kívül évente 1000 akkumulátorcsere állomás fog létesülni ezekben. Az első Magyarországon összeszerelt állomást a Nio Németországba szállítja le, ott lesz beüzemelve, és nem meglepő módon a németek piacát kiemelkedően fontosnak tartja a márka. Arról is szó esett, hogy Hollandiában, Dániában és Svédországba is menni fognak cserepontok a magyar gyárból. Norvégiába pedig már van is ilyen, de azt még Kínából szállította a Nio.

Galéria megnyitása

A vállalat már a Nio ET7 prémium szedán európai forgalmazásának az előkészítésén dolgozik. Az autók akkucseréje teljesen automatikusan megy majd, és az embereknek igazából a Nio üzleti modellje miatt nem is kell azzal foglalkozniuk, hogy milyen akkumulátor kerül az autóba, ezek ugyanis a folyamatos körforgás miatt mindig megfelelő állapotúak lesznek. A tönkrement telepeket a rendszer ki fogja szűrni. Persze lehetőség lesz hagyományos módon is tölteni a Nio autókat, a csere csak akkor szüksége, ha az ember nem tud tölteni vagy nincs rá ideje.

Galéria megnyitása

Az akkucsere állomás a Nio szerint egy jó befektetés, bár egyelőre a legtöbb gyártó nem ebben az irányban gondolkodik. Viszont a cég úgy számol, hogy ez lehet a siker kulcsa. Ennek köszönhetően olyanok, akik nem tudják megoldani az otthoni töltést, a Nio járműveit választhatják majd. A cég direkt olyan területekre fogja az állomásokat telepíteni, ahol nagy a népsűrűség, és éppen ezért nehezebben megoldható a tisztán elektromos autók töltésének a megvalósítása. Kínában már 1100 ponton van üzemben csereállomás.

Az új generáció csereállomások már összesen 14 akkucsomagot tudnak befogadni, és 13 pakkot tárolnak majd egyidejűleg. Eredetileg még csak 5 teljes akkumulátorcsomag volt a csereállomásokon, de emiatt csúcsidőben nem tudta kiszolgálni a felhasználókat várakozás nélkül. Az új rendszernél már folyamatosan képes cseréket végezni a telephely. Mivel egy csere 5-6 percet vesz igénybe, és olyan gyorstöltéssel dolgozik a rendszer, hogy a 13 csere ideje alatt az utoljára bekerült akkumulátor pont képes feltölteni teljesen lemerült helyzetből is.

Galéria megnyitása

A Nio úgy alakítja ki ezeket az állomásokat, hogy megállás nélkül tudjanak üzemelni. Ez azt jelenti, hogy egy nap alatt nagyjából 300 akkumulátorcserét lesz képes lebonyolítani egyetlen állomás. Egymás mellé több állomást is lehet majd telepíteni, ehhez csak a megfelelő infrastruktúrát kell biztosítani. Plusz sorrendet is felállít az állomás háttérrendszere, ami a töltésre kerülő telepek töltöttségi szintjét veszi alapul. Nem bekerülési sorrendben fog menni a töltés.

Galéria megnyitása

Magyarországon a járműipar nagyon megerősödött az elmúlt évtizedekben, és nagyon úgy fest, hogy a villanyautók érájában sem fog a hazai ipar a háttérbe szorulni, sőt mi több, még tovább erősödhet. A Nio mellett a CATL gigaberuházása is Magyarországon valósul meg, és a BMW is itt tervezi az elektromosautók egy részének a gyártását.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére