Az AMD három héttel ezelőtt indította hódító útjára saját felskálázó megoldását, amely az Nvidia DLSS technológiájának AMD-s megfelelőjének tekinthető, igaz, a kettő működése között bőven vannak különbségek, csak úgy, ahogy az általuk támogatott hardverek között is. Az AMD a FidelityFX Super Resolution technológia esetében már el is végezte az első frissítést, amelynek eredményeként most már összesen 12 cím rendelkezik FSR támogatással, valamint két játékmotort is felvérteztek vele, így azoknak a fejlesztőknek, akik ezeket használják, az FSR támogatás implementálásával már nem kell foglalkozniuk a jövőben.
Az a négy új cím, amelyekkel éppen most bővült az FSR támogatással ellátott játékok köre, az alábbi felsorolásban olvasható:
- Arcadegeddon
- Necromunda: Hired Gun
- Edge of Eternity
- Resident Evil Village
A felső két cím lényegében már megkapta az FSR támogatást, míg a másik kettőhöz a következő két hét folyamán érkezik meg az ehhez szükséges patch. Ezzel együtt jó hír, hogy innentől kezdve mind a Unity Engine, mind pedig az Unreal Engine 4 megkapta az FSR támogatást, így a köréjük épülő címek automatikusan élvezhetik az FSR technológiában rejlő összes előnyt, mindenféle extra fejlesztői munka nélkül.
Persze azoknak a fejlesztőknek sem lesz túl nehéz dolguk, akik olyan játékmotor köré építik címeiket, ami még nem rendelkezik FSR támogatással, ugyanis az FSR forráskódja szabadon elérhető a GPUOpen kezdeményezésen keresztül, méghozzá teljesen ingyenesen. Mivel az FSR egy nyílt forráskódú technológia, bárki beépítheti a különböző szoftverekbe.
Az FSR igazából nem igényel extra hardvert, ugyanis nem mesterséges intelligenciára, hanem egy egyszerűbb algoritmusra támaszkodik, ezt pedig egy élesítő szűrő egészíti ki, ami a felskálázott tartalmat varázsolja élesebbé. Ez a technológia az AMD GPU-i mellett az Intel és az Nvidia GPU-it is támogatja, ezáltal sokkal szélesebb felhasználói réteget tud megszólítani vele az AMD, nem csak a saját vásárlóit. Ez az előny segíthet abban is, hogy az FSR végül nagyobb piacot szerezhessen magának, mint az Nvidia DLSS technológiája, és a nyílt forráskódú kivitel is segíthet az FSR terjedésében, a kérdés csak az, vajon hosszabb távon lát-e majd benne fantáziát a piac.