Shop menü

MÁRIS BŐVÜL AZ AMD FSR TÁMOGATÁSÁT ÉLVEZŐ CÍMEK KÖRE

Négy játék kapta meg az FSR támogatást, így most már nem kevesebb, mint 12 cím alatt használható a felskálázó technológia, amivel a natív felbontás alatt elérhetőhöz képest érezhetően növelhető az FPS.
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Máris bővül az AMD FSR támogatását élvező címek köre

Az AMD három héttel ezelőtt indította hódító útjára saját felskálázó megoldását, amely az Nvidia DLSS technológiájának AMD-s megfelelőjének tekinthető, igaz, a kettő működése között bőven vannak különbségek, csak úgy, ahogy az általuk támogatott hardverek között is. Az AMD a FidelityFX Super Resolution technológia esetében már el is végezte az első frissítést, amelynek eredményeként most már összesen 12 cím rendelkezik FSR támogatással, valamint két játékmotort is felvérteztek vele, így azoknak a fejlesztőknek, akik ezeket használják, az FSR támogatás implementálásával már nem kell foglalkozniuk a jövőben.

Galéria megnyitása

Az a négy új cím, amelyekkel éppen most bővült az FSR támogatással ellátott játékok köre, az alábbi felsorolásban olvasható:

  • Arcadegeddon
  • Necromunda: Hired Gun
  • Edge of Eternity
  • Resident Evil Village

A felső két cím lényegében már megkapta az FSR támogatást, míg a másik kettőhöz a következő két hét folyamán érkezik meg az ehhez szükséges patch. Ezzel együtt jó hír, hogy innentől kezdve mind a Unity Engine, mind pedig az Unreal Engine 4 megkapta az FSR támogatást, így a köréjük épülő címek automatikusan élvezhetik az FSR technológiában rejlő összes előnyt, mindenféle extra fejlesztői munka nélkül.

Persze azoknak a fejlesztőknek sem lesz túl nehéz dolguk, akik olyan játékmotor köré építik címeiket, ami még nem rendelkezik FSR támogatással, ugyanis az FSR forráskódja szabadon elérhető a GPUOpen kezdeményezésen keresztül, méghozzá teljesen ingyenesen. Mivel az FSR egy nyílt forráskódú technológia, bárki beépítheti a különböző szoftverekbe.

Az FSR igazából nem igényel extra hardvert, ugyanis nem mesterséges intelligenciára, hanem egy egyszerűbb algoritmusra támaszkodik, ezt pedig egy élesítő szűrő egészíti ki, ami a felskálázott tartalmat varázsolja élesebbé. Ez a technológia az AMD GPU-i mellett az Intel és az Nvidia GPU-it is támogatja, ezáltal sokkal szélesebb felhasználói réteget tud megszólítani vele az AMD, nem csak a saját vásárlóit. Ez az előny segíthet abban is, hogy az FSR végül nagyobb piacot szerezhessen magának, mint az Nvidia DLSS technológiája, és a nyílt forráskódú kivitel is segíthet az FSR terjedésében, a kérdés csak az, vajon hosszabb távon lát-e majd benne fantáziát a piac.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére