Shop menü

MÁR VAN AKKUBESZÁLLÍTÓJA A XIAOMINAK, DE MESSZE MÉG A KÉSZ VILLANYAUTÓJA

Két nagy kínai partnerre támaszkodhat a cég, és érdekes módon egy szabadalmi vita közepén találata magát a vállalat az egyeztetések során, de ez neki jól jöhet
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Már van akkubeszállítója a Xiaominak, de messze még a kész villanyautója

Ritkán van úgy, hogy a szabadalmi háborúval pont a Xiaomi tud nyerni, de most egy ilyen helyzet alakult ki. A vállalat a CATL-től és a CALB-től fogja beszerezni a telepeket, és ennek a felállásnak köszönhetően kedvezőbb áron juthat hozzá a járművek legdrágább alkotóeleméhez.

Kínai híroldalak számoltak be arról, hogy a Xiaomi két beszállítóra támaszkodhat, de ezek nem egyenrangú partnerként fogják kiszolgálni a céget. A CATL lesz az elsőszámú partnere a vállalatnak, és a CALB a másodszintű tagja lesz a beszállítói láncnak. A CALB és a CATL az elmúlt időszakban komoly harcot vívott egymással a bíróságon, mivel a CATL szabadalomsértéssel perelte be a riválisát. Azonban a legutolsó információk szerint az érintett szabadalmakat hatályon kívül helyezték, és így a CALB folytathatja az olcsóbb telepek szállítását.

A CATL akkumulátorai a jelentések szerint nagyjából 80 ezer jüanba kerülnek, ami átszámítva nagyjából 11 ezer dollárnak felel meg, és ez a számítások szerint ez teszi majd ki a Xiaomi személyautójának előállítási költségeinek 50 százalékát. Innentől nem szorul magyarázatra, hogy miért szeretne a vállalat kedvezőbb áron telepekhez jutni. Hiszen azt akarja elérni, hogy olcsón, széles körben megfizethető autót tudjanak gyártani.

A friss jelentés arra is kitért, hogy a Xiaomi folyamatosan vizsgálni fogja, hogy potenciálisan milyen irányba tudnak nyitni. Elképzelhető, hogy idővel például a BYD is szállíthat majd akkumulátorokat a cégnek, és sok már vállalatot fel lehetne még itt sorolni lehetséges beszállítóként. A cég tervei szerint hasonló stratégiával fogják az autógyártást is beindítani, mint ahogy a mobilis bizniszt viszik már hosszú ideje. Minimális lesz a haszon a járműveken (akár csak 1% körül), és inkább az ökoszisztémából, a szolgáltatásokból igyekeznek majd pénzhez jutni.

A Xiaomi az eredeti tervek szerint 2024-ban szeretné megkezdeni az első személyautója forgalmazását, ami egy nagyon merész cél volt már akkor is, amikor ezt a vállalat évekkel korábban bejelentette. Most sem érződik azt, hogy már olyan készültségi szinten lennének a kínaiak, hogy a tömegtermelés megkezdéséről lehetne beszélgetni. Hiszen még most megy az egyeztetés a beszállítókkal, és azért a nagy volumenű termelést még nagyon sok tesztnek kellene megelőznie a végleges játművel.

Ha minden igaz, akkor egy „prémium” szedánnal rukkolhat elő első körben a Xiaomi, és előzetesen csak annyit mondott az árról, hogy olcsóbb lesz a termék 300 ezer jüannál, vagyis nagyjából 40 ezer dollár lehet a felső plafon. Önvezető képességgel is szolgálni fog valamilyen szinten az autó, egyebek mellett LiDAR-ral is fel lesz vértezve.

Nagyszabású tervei vannak a járműgyártás terén a Xiaominak, nem kisebb célokat fogalmazott meg korábban, minthogy ez az ágazat lesz a követkető nagy tartópillére a márkának az okostelefonok, a szolgáltatások és a lakáskiegészítők, háztartási elektronikai berendezések mellett. Hosszútávon 10 milliárd dollárt szeretne kutatásra és fejlesztésre fordítani, és indulásként 1,5 milliárd dollárt tol erre a projektre.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére