Shop menü

MÁR MAGÁNAK TUDJA FINANSZÍROZNI A TARTALOMGYÁRTÁST A NETFLIX

A vállalat egyszerre kettő nagyon fontos mérföldkövet ért el 2020 ünnepi időszakában.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
Már magának tudja finanszírozni a tartalomgyártást a Netflix

A Netflix a világ egyik legnagyobb médiaszolgáltató platformja folyamatosan növekedik, és történelmi mérföldkőhöz érkezett a működése szempontjából a tavalyi utolsó negyedében. A vállalat eredményei jelentősen meghatározhatják a jövőjét, és ezt a befektetők kitörő örömmel fogadták.

A Netflixről talán kevesen tudják, de egyáltalán nem egy fiatal vállalat, még 1997-ben alapították, és nagyon sok dolgon ment keresztül, mire igazán sikeressé tudott válni. Ma már oszlopos tagja a film- és sorozatgyártóknak, de ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy elérte volna a végső célját. Sőt mi több, a Netflix egy borzasztóan izgalmas időszaknak néz elébe.

Galéria megnyitása

Bejelentette a vállalat, hogy már nincs szüksége külső források, hitelek bevonására ahhoz, hogy a mindennapos működését tudja finanszírozni. Ez pedig azt jelenti, hogy a továbbiakban már a különböző filmeknek és sorozatok gyártásának a pénzelését házon belül tudja majd biztosítani. Persze azért azt is hozzá kell tenni, hogy biztosan lesznek még olyan nagyobb költségvetésű projektek, amiknél továbbra is szüksége lesz külső forrásra, de jobbára búcsút lehet inteni ennek az időszaknak.

A másik fontos eredménye a Netflixnek, hogy sikeresen elérte a 200 milliós előfizetői bázist. Egészen pontosan 203,6 millió fizető felhasználóval rendelkezik már a médiaszolgáltató globálisan. 2020-ban hatalmasat nőtt a bázisa a Netflixnek, főleg az év elején, amikor a járvány miatt hirtelen olyan sok ember kényszerült otthon maradni, mint soha korábban semmilyen helyzetben. És sokan ütötték el az idejüket azzal, hogy felfedezzék a Netflix kínálatát.

Galéria megnyitása

Egyesek szerint a 2021-es évben a Netflixnek nem is elsősorban a növekedésre kell majd fókuszálnia, hanem arra, hogy a tavaly csatlakozott felhasználókat a lehető legnagyobb arányban tudja megtartani. Mivel amikor az emberek visszaáll majd a rendes kerékvágásba, akkor sokaknak a fejében fordulhat majd meg az a gondolat, hogy lemondja a szolgáltatást. Eddig a Netflixnek nem okozott gondot a fizető felhasználók megtartása, de az elkövetkezendő hónapokban új helyzettel kell szembenéznie.

Az idei első negyedévben legfeljebb 6 millió új előfizető csatlakozására számít a Netflix, míg az előző negyedévben 8,5 millió új fizető nézője volt, viszont 2020 első negyedévében pedig ez a szám elérte a 15,8 milliót a COVID-19 okán. És ha már itt tartunk, azt is elmondhatjuk, hogy 2020-ban abszolút rekordnak számító 37 millió új előfizetővel nőtt a Netflix tábora.

A platform bevétele tavaly meghaladta a 25 milliárd dollárt az előzetes pénzügyi jelentések szerint, pedig 2019 végén még „csak” 20,16 milliárd dollárt tudott bezsebelni a médiaszolgáltató. És fontos eredmény az is, hogy a teljes felhasználói bázisnak már a 60%-a Észak-Amerikán kívül él, az újonnan csatlakozóknak pedig a 83%-áról mondható el ugyanez. A legnépszerűbb új széria a Vezércsel (The Queen's Gambit) és a Bridgerton család (Bridgerton) lett.

A Netflix egyébként a remek eredmények ellenére egy pillanatig sem dőlhet hátra. A vállalat konkurenciája egyre erősebb, a Disney+ és az HBO streaming szolgáltatása is nagyon komoly tempóban tör előre. És egy októberi kutatás szerint a nézőknek egy jelentős aránya hajlamos arra, hogy lemondja a korábbi fix szolgáltatását egy új platform kipróbálása miatt. Éppen ezért a Netflix vezetése elmondta, hogy azon lesznek, hogy minden szempontból tovább emeljék a minőséget.

Galéria megnyitása

A mostani hírekre nem meglepő módon a befektetők igen jól reagálta. A Netflix értékpapírjainak az árfolyama rövid idő alatt több mint 12 százalékkal emelkedtek meg. A vállalat piaci kapitalizációja ezáltal már több mint 240 milliárd dollár.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére