A Spotify a jelek szerint szeretné a közösségi vonalat erősíteni a szolgáltatásán belül. Elérné azt, hogy az előadók másként tekintsenek a szolgáltatásra, mint eddig. Nagyobb potenciált lássanak benne azon túl, hogy a felhasználók itt kényelmesen hallgathatják az általuk készített dalokat.
Egy ideje már vannak olyan fejlesztések a Spotify keretében, amiken keresztül a zenészek, művészek például bemutatkozhatnak, így a szolgáltatás segít abban, hogy az emberek jobban megismerjenek egy-egy általuk frissen felfedezett előadót. Arra is van mód, hogy a fontosabb dalokkal kapcsolatosan extra információkkal szolgálhassanak a szerzők, így egészen érdekes dolgokat is meg lehet tudni egy-egy műnek a hátteréről.
A jövőben a Spotify-on már rövid videókban szólhatnak majd az előadók a hallgatókhoz, és mivel ezt egy nagyon népszerű formátumban fogja kínálni a szolgáltatás, abban bíznak, hogy erre nagyon hamar rákap majd a közönség és az előadói kör is. Ennek köszönhetően a zenék mellett a szerzők már közvetlenül megszólíthatják a hallgatókat, ami jelentősen növelheti az élményt. És talán egy kicsit jobb fényben tűnhet fel, miután elég sok kritikát kap azért, mert a zenestreaming szolgáltatók körében talán a legrosszabbul fizet a meghallgatások után.
Az új funkciót azok használhatják ki, akik okostelefonon alkalmazzák a Spotify-t, webes felületen keresztül nem tekinthetőek meg a rövid videók. Mobilos fronton nem tesz különbséget a szolgáltatás a különböző platformok között, iOS és Android rendszerű készülékeken egyaránt lehet majd látni a Történetek bejegyzéseit az előadóknak.
Első alkalommal ezt a funkciót a Christmas Hits lejátszási lista esetében lehet élesben megnézni. És olyan sztárok szólnak a karácsonyi dalokat felsorakoztató lejátszási lista esetében a vásárlókhoz, mint Jennifer Lopez, Kelly Clarkson vagy Meghan Trainor. Egyelőre csak korlátozott tesztelés alatt van a fejlesztés, de innen valószínűleg már nem fog túl sokáig tartani, mire szélesebb körben is elérhetővé teszi a Spotify.
A Stories, vagyis Történetek funkció egyértelműen az Instagramon a legnépszerűbb, de már számos szolgáltatás vette át azt a fejlesztést, aminek az eredeti ötletgazdája a Snap volt a Snapchat közösségi alkalmazás révén. A Facebookon is vannak Történetek, de a WhatsAppba is begyűrűztek már ezek, de elérték a legnagyobb mikroblogot, a Twittert is, és a YouTube-on is van ilyen opció. Még az abszolút komoly LinkedIn keretében is van olyan fejlesztés, ami a Stories ötletén alapul.
Az egészen biztos, hogy megfelelően használva ez egy remek kommunikációs eszköz, ugyanakkor nem tudjuk, hogy hol lehet ennek a terjeszkedésnek a vége. Azzal, hogy már a Spotify-ba is utat talált, csak új lendületet vehet az átmeneti megosztási lehetőség terjedése, hiszen olyan cégeknek is inspirációt nyújthat, akik eddig erre nem is gondoltak. A jövőben gyakorlatilag biztos, hogy még több helyen lesz ilyen funkció.