Az év egyik legnagyobb meglepetése kétségtelenül a Rocket League. A független fejlesztésű játék megnyerte a Game Awards legjobb indie és legjobb sportjáték kategóriáját, és most a fejlesztők elárulták, hogy már 50 millió dollárt bevételt termelt - a fejlesztési költsége egyébként nagyjából 2 millió dollár volt -, és 8 millió regisztrált felhasználóval rendelkezik.
Ritka, hogy egy független fejlesztésű játék ekkora sikert érjen el kiadói támogatás nélkül, és nem is sikerült ez elsőre a Psyonix csapatának sem. A Rocket League szellemi elődjének számító, rendkívül bután elnevezett Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars még 2008-ban jelent meg, és tulajdonképpen senki nem játszott vele. Korábban ugyan már nyereséges volt a Psyonix, de ezt követően kicsit megrogyott a vállalkozás.
Belekezdtek a Rocket League fejlesztésébe, menet közben azonban szerződéses munkákat is vállaltak nagyobb kiadóknak, hogy fent tudják tartani a céget - bedolgoztak többek között a Gears of War 2-be és a Mass Effect 3-ba is.
A stúdió vezetője, Dave Hagewood rájött arra, hogy ha sikeressé akarják tenni a Rocket League-et, akkor meg kell azt ismertetni az emberekkel, és beszélgetést kell generálni róla. Éppen ezért megállapodást kötött a Sonyval, aki PS4-en egy hónapig ingyenesen adta a játékot a PS Plus-előfizetőknek, majd visszaálltak a normális, 20 dolláros árra. Eddigre azonban már nagyon sokan kipróbálták és megszerették, onnantól pedig már tulajdonképpen magától terjedt a játék híre, és mind PC-n, mind PS4-en sikeres tudott lenni, hamarosan pedig megjelenik Xbox One-ra is.
Hagewood viccesen megjegyezte, igazából csak akkor fogta fel, hogy mennyire népszerű lett a játékuk, amikor a Universal Pictures megkereste őket azzal, hogy tegyék be a Vissza a jövőbe-filmek DeLoreanját a Rocket League-be. "Amikor elmondták, hogy megszerzik ehhez Steven Spielberg engedélyét, tulajdonképpen akkor esett le a tantusz" - mondta.