Két héttel ezelőtt írtunk róla, hogy a The Sims 4-ből - a sorozat rossz szokásának megfelelően - számos olyan dolog fog hiányozni, melyek teljesen alapnak számítottak az előző epizódokban. A rajongók által leginkább kifogásolt két pont a csecsemőkor és a medencék kimaradása. Ryan Vaughan a Maxistól akkor úgy kommentálta az esetet, hogy sajnálják ők is a hiányzó tartalmakat, de valahol muszáj kompromisszumokat kötniük, ugyanis egy rendkívül erős, teljesen új alapot készítenek a negyedik részhez.
Rachel Franklin, a játék producere azonban most úgy gondolta, hogy nem ártana kicsit bővebben elmagyarázni a dolgokat. "Teljesen új technológiát és alrendszereket építettünk a The Sims 4-hez. Új a mesterséges intelligencia, az animációs rendszer, az audio rész, újak a legalapvetőbb logikák, új az útkeresés, és még sorolhatnám. A lényeg, hogy ez teljesen megváltoztatja a játékot. A simek minden korábbinál egyedibbek lesznek, saját érzelmi világgal, különlegességekkel, és interakciókkal".
Ez pedig azt jelentette, hogy az alapjátékba egyszerűen nem fért be minden. Franklin szerint sokkal fontosabb, hogy a felnőtt simeket teljesen megújítsák, igazi egyéniséggé tegyék őket. Ehhez hasonlóan a medencék helyett arra koncentráltak, hogy az építkezést teljesen átalakítsák, és a legapróbb részletekig testreszabhassuk a házunkat.
Franklin hozott néhány példát is. A simek például annyira részletesen lesznek kialakíthatók, hogy hét különböző sétálási stílus közül is választhatunk, ezek egyenként 75 animációs fázisból állnak. A simek most már kapcsolatba léphetnek csoportokkal, nem csak egyénekkel, ráadásul több dolgot tudnak csinálni egyszerre - például tévézés közben enni és beszélgetni. Ettől pedig - legalábbis a készítők reményei szerint - az egész játék valósághűbb és élvezetesebb lesz.
Kiegyezünk ezzel a magyarázattal?
A játék három hónapon belül megjelenik, a Maxis azonban annyira bízik az új Create A Sim rendszerében, hogy még a nyáron kiad egy demót is, amiben már elkezdhetjük megcsinálni majdani szereplőinket.