Az OLED panel köré épített monitorok piaca az idei év folyamán lendülhet be úgy igazán, hiszen a tavalyi 513 000 darab leszállított monitorhoz képest idénre az elemzők igen masszív, 161%-os növekedést várnak, már amennyiben minden a becslések szerint alakul. Ehhez a növekedéshez idén nem kevesebb, mint 1,3 millió OLED alapú monitort kell leszállítaniuk a piaci szereplőknek, akik között a Samsung, a Dell és az LG is jelen van, pontosan ebben a sorrendben, már ami az egyes vállalatok piaci részesedését illeti.
Az új paneltechnológia eddig igazából azért nem kezdett nagyobb térhódításba, mert az OLED panelek árazása nem volt éppen kedvező, és az OLED szubpixelekre jellemző beégésre is megoldást kellett találniuk a mérnököknek. Szerencsére mindkét nehézséget sikerült elhárítani, vagyis az OLED panelek egyre megfizethetőbbek, és a beégés ellen is van már védelem, méghozzá akár AI alapon is. Utóbbi, vagyis a beégés annyit takar, hogy ha sokáig ugyanaz a tartalom jelenik meg ugyanott a panelen, akkor beégnek a formái és színei, így minden tartalom esetén felbukkanhat ez a szellemképesedés. Régen ez a plazmákra is jellemző volt, illetve anno az LCD paneleknél is jelentkezett a beégés, sőt, ez a probléma igazából még mára sem tűnt el teljesen.
Beégés ide vagy oda, foglalkozzunk inkább az OLED monitorok szegmensének alakulásával. A TrendForce elemzői szerint idén mindenképpen magasabb fokozatba kapcsol a piac, elindul az OLED alapú monitorok lényegi terjedése, és a folyamat jövőre is folytatódni fog, amikor már akár 2,5 millió OLED alapú monitor is gazdára találhat.
Az egyes gyártók piaci részesedését nézve azt láthatjuk, hogy a dél-koreai Samsung uralja jelenleg ezt a szegmenset, méghozzá 36%-os részesedéssel. Az OLED alapú Samsung monitorok a TrendForce elemzői szerint főként azért annyira népszerűek, mert az LCD alapú megoldásokhoz képest jellemzően 20%-kal drágábbak ugyanabban a méretkategóriában, ami emészthető különbségnek tekinthető, hiszen cserébe nagyságrendekkel jobb képi megjelenítést kapunk.A Dell piaci részesedése az új 27 és 31,5 hüvelykes OLED megjelenítőinek köszönhetően az év első negyedévében 21%-ra nőtt, így a vállalat a második helyre ért be. A harmadik az LG lett a maga 19%-os piaci részesedésével. A szóban forgó dél-koreai gyártó eléggé masszív kínálattal rendelkezik, ugyanis a 27 hüvelykestől a 48 hüvelykesig bezárólag többféle méretkategóriát lefed termékeivel.
A negyedik helyre az ASUS futott be, hála az ugyancsak széles portfóliójának, ami a 15,6 hüvelykes mobil OLED monitoroktól egészen a 49 hüvelykes képátlójú csúcskategóriás gamer monitorokig terjed. A vállalat kereken 10%-os piaci részesedést érhetett el. A TOP 5-ben az MSI is jelen van, és nincs is nagyon lemaradva az ASUS mögött, hiszen 7%-os piaci részesedéssel rendelkezik. A vállalat első negyedévben piacra dobott megoldásai népszerűek a vásárlók között, különösen a költséghatékonyabb OLED monitorokat keresők körében, akiket a vállalat új 34 hüvelykes és 49 hüvelykes modellekkel szolgál ki.
Az OLED piac tehát éppen masszív növekedés előtt áll, ami vásárlói szemszögből is jó hír, hiszen a termelés felfutása és a választék bővülése pozitívan hat majd az árak alakulására.