Shop menü

LEMON8 – ISMERŐSEN CSENG?

Nyugi, most még szinte senki sem tudja, miről van szó, de ez hamarosan nagyon meg fog változni, az app az Instagram babérjaira törne, és onnan jött, ahonnan a TikTok.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
Lemon8 – Ismerősen cseng?

Az elmúlt napokban egyre nagyobb népszerűségnek örvend az Egyesült Államokban egy új applikáció, aminek a neve, hogy Lemon8. Egy életmód kategóriába sorolt szoftverről van szó, amit a beszámolók szerint nagyon sokan tolna a TikTokon, és ennek köszönhetően tör előre, lassan a letöltési listák élére áll. De mi is ez pontosan?

A Lemon8 nem egy teljesen új program, csak az USA-ban most kezdett terjedni. Egy közösségi alkalmazásról van szó, ami leginkább talán az Instagramhoz és a Pinteresthez hasonlítható a tartalomkínálatát tekintve, egyébként pedig a TikTok felületére emlékeztet a „ruhája”. Véletlenek persze nincsenek, vagy legalábbis nem ebben az esetben, a Lemon8 ugyanis a TikTokot is létrehozó ByteDance terméke.

Galéria megnyitása

Egy olyan közösségi szolgáltatás ez, ami elsődlegesen képek, valamint videók megosztására lett kitalálva, de nem úgy működik, mint a TikTok. Itt a felvételek általában különböző témák köré koncentrálódnak, és egyszerre több fotó és videó látható a képen, miközben az ember a folyamokat pörgeti. Általában divattal, szépségápolással, utazással, kikapcsolódással és étkezéssel kapcsolatos témák vannak előtérben a Lemon8 felületén.

A témákon belül a rendszer folyamatosan ajánlja a tartalmakat, és az eddigi tapasztalatok alapján hasonlóan addiktív, mint a TikTok, csak egy kicsit másként működik. A TikToknak egy olyan ajánlója van, amit nagyon sokan tanulmányoznak évek óta, és próbálják megérteni, lemásolni. Hiszen a sikerének elég jelentős részben az a titka, hogy folyamatosan tud olyan videókat dobálni, ami az ember ízéléséhez nagyon jól passzol, éppen ezért nagyon nehezen teszik le az emberek. A Lemon8 is ilyen, a látszólag véletlenszerűen előkerülő videók tökéletesen komponáltan vannak sorban.

Galéria megnyitása

Lehetőséget nyújt a Lemon8 arra, hogy az emberek például egy feltöltött képen szereplő ruha kapcsán meg tudják jelölni, hogy melyik boltban vették, és akár azt is hozzátehetik, hogy mennyibe került az adott szett vagy ruhadarab. Innentől a platform eléri, hogy a boltoknak is érdeke legyen fent lenni a szolgáltatáson, hogy az influenszerek hatékonyan tudják terjeszteni a reklámokat a közönség soraiban.

Az Instagramtól azzal hódítaná el az embereket a Lemon8, hogy spontánabbnak mutatkozik. Az Instagrmon kezdetben pillanatképek voltak leginkább, ma viszont már sokszor több órányi munka van egy-egy fotóban vagy videóban, és a gyors tartalmakat csak a Történetekben pörgetik az emberek. A Lemon8 nem ilyen, ez tényleg egy gyors, de azért a minőségi felvételeket megháláló felület.

A Lemon8-et a ByteDance a Xiaohongshu, angolul Little Red Book szolgáltatás mintájára hozta létre, ami Kínában a legnagyobb népszerűségnek örvendő Instagram alternatíva. A képmegosztást nagyon jól ötvözi a vásárlásra serkentéssel, és a Lemon8 esetében is ez az egyik fő cél, a másik pedig minden bizonnyal az, hogy a ByteDance-t stabilabb lábakra helyezze nyugaton. Először egyébként Japánban bukkant fel, és ott már nagyon népszerű.

Galéria megnyitása

A feltételezések szerint a ByteDance azért húzhatta elő a kalapból az Egyesült Államokban a Lemon8-et, hogy a TikTok esetleges betiltásánál már legyen egy olyan alternatívája, amivel tudja folytatni a közösségépítést – egyesek szerint az adatgyűjtést. Az alkalmazás most éppen az elmúlt 30 nap második legtöbbet letöltött mobilos appja az USA-ban – a Pinterest mögött –, de könnyen lehet, hogy rövidesen a toplista élére fog állni, és most még folyamatosan emelkedik a népszerűsége. Márciusban érkezett meg a tengerentúlra, és az első hónapban még a 693. volt.

Már a jogalkotók figyelmét is felkeltette a Lemon8, nemcsak az influenszerkedésre törekvő fiatalok nézik érdeklődve a platformot. Nagyon úgy fest, hogy a TikTok esetleges tiltása egyáltalán nem jelente megoldást arra a fenyegetésre, ami miatt az USA-ban egyre többen fel akarják számolni a TikTokot. A Lemon8 tökéletesen rámutat arra, hogy igazából a probléma sokkal komolyabb ezen a fronton.

A hatóságoknak nem igazán van arra megfelelő eszköze, hogy az aggályosnak tartott alkalmazásokat távol tartsa a fogyasztóktól, ha azok látszólag többnyire szabályosan működnek. Persze az megint más kérdés, hogy az adatgyűjtést hol, milyen esetben és mikor kezeljük problémásnak.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére