A MultiVersus a Warner egyik sikeres Smash Bros. alternatívájának indult, amivel hamar százötvenezer játékos kezdett el játszani csak Steamen. Akárhogyan is nézzük, az erős indulás pár hónap alatt olyan lejtmenetbe ment át, ami miatt ezer fő alá süllyedt a napi játékosszám.
A játék tavaly július végén lépett open béta státuszba, ami ugye azt jelentette, hogy onnantól kezdve bárki, bármilyen speciális követelmény nélkül beleugorhatott a játékba. A programban máris működésbe léptek a monetizációs rendszerek, lehetett karaktereket, skineket és egyéb dolgokat vásárolni, arról nem is beszélve, hogy megkezdődött a szezonális kontentek kiadása, új karakterek érkezése és persze a rangsorolt játékmód.
A Multiversus viszont egy ideje nem frissült, a változatosság pedig hamar eltűnt a játékból. A cím sajnos kevés lehetőséget rejtett, így hamar unalmassá vált, ezért alakulhatott ki, hogy a cikk előtti napon például alig csak 600-an indították el Steamen. Meg kell hagyni, ügyes, de egyben csalódást keltő lépésre szánta el magát a Warner Games, ugyanis úgy döntöttek, hogy ezennel leállítják a béta tesztet, és egészen 2024 elejéig vissza sem kapcsolják a szervereket.
A bejelentés értelmében június 25-től kezdve a játék nem játszható tovább, így legalább fél évig biztosan nem fér majd hozzá a közösség. "A nyílt bétánk fontos tanulási lehetőség volt számunkra, és ez egy alapkő a MultiVersus következő fázisában. Ennek eredményeként jobban látjuk, mely területekre kell fókuszálnunk, különös tekintettel az új tartalmakra, mint az új karakterek, pályák és játékmódok, hogy még több mód legyen arra, hogy élvezhessétek a játékot. Ezzel együtt a netkódot is frissítjük, ahogy a játékkeresőt is fejlesztjük.”
Ez igazából egy bölcs húzás lehet arra, hogy újra felkeltsék a figyelmét a játék iránt. Van viszont egy bökkenő. A nyílt béta, vagyis a tesztidőszak alatt az online bolt úgy működött, mintha egy teljes és jól operáló címről lenne szó, sőt, igazából sehol nem volt jelezve, hogy béta címről lenne szó, mindenki számára úgy tűnt, hogy az előszezon után megjelent a teljes játék. Ennek megfelelően számtalan lehetőség volt a pénzköltésre, ilyen volt például a 35 000 ft környékén árult „alapító” pakk vagy a szintén fizetős szezoncsomag is.
A Warner Games a weboldalán megerősítette, senki ne várjon visszatérítést, az ugyanis nem jár ezek után, és majd 2024-ben, amikor újra megnyitja a kapuit a játék, akkor majd folytatódhat minden. Igen ám, de a játékosok nem igazán értik, hogy miként lehet hirtelen az, hogy a Warner újra Open Bétának nevezi a játékot, holott ez sokáig szóba se jött.
Korábban a játék már elérte az 1.0-s verziót, márpedig béta állapotú címre aligha szokás 1.0 feletti verziószámot adni. Sokan egyetértenek azokkal a közösségen belüli állításokkal, hogy a Player First Games a nevével ellentétben nem igazán foglalkozott a játékosok érdekeivel, a mikrotranzakciókat túlerőltetve próbáltak pénzt keresni, anélkül, hogy valódi tartalmat ültettek volna a játékba, így nem véletlen, hogy eltűntek a játékosok.
Sokan úgy nyilatkoztak, hogy nagyot csalódtak most a fejlesztőkben, hiszen mindig védték a játékot, de szerintük az, hogy az új tartalmak érdekében lekapcsolják a játékot nem más, mint mellébeszélés. Nem feltétlenül várná mindenki vissza a pénzét, azt viszont igen, hogy ne legyen elvágva a játéktól bizonytalanul hosszú időre, főleg úgy, ha fizetett is érte.