A League of Legends népszerűségét nehéz lett volna megjósolni. Természetesen az Arcane esetében láthattuk, hogy rengetegen képesek rajongani egy jól tálalt történetért, de maga a játék legendásan kártékony az ember mentális és testi egészségére egyaránt.
Nagyjából három héttel ezelőtt a Riot Games bejelentette, hogy milyen változások várhatóak a játékban a 2025-ös első szezontól kezdve. Akik figyelik a Riot üzletpolitikáját, ami átment az elfogadható szintből a játékosok pénzének a kicsalásának szintjéig, az sejthette, hogy semmi jót nem fognak bejelenteni.
Egyértelműen a vészmadaraknak lett igaza, a Riot Games ugyanis bejelentette, hogy túl sok ingyenes skint adtak a játékosoknak az elmúlt években, ez az üzleti modell nem fentartható, innentől kezdve kiveszik a Hextech ládákat a játékból.
A Hextech ládákat teljesítmény vagy valamilyen jutalom segítségével lehetett kapni, ennek hála pedig ingyenesen lehetett véletlenszerű skinhez jutni.
A Hextech ládák elvesztése hatalmas csapás volt a rajongók számára, hiszen egy idő után nem sok motiváció maradt az embernek a játékkal játszani, csak az, hogy a sok ingyen kapott szemét digitális tartalom mellé valami új és szép skinhez jusson.
Sokaknak ez volt az a pont, hogy a League of Legends-nél már az is szórakoztatóbb, ha kisétálnak megsimogatni egy fűszálat, vagyis befejezték a lolozást.
Bejelentették továbbá azt is, hogy a Clash az eddigieknél is ritkábban kerül megrendezésre, nem fognak a bajnoksággal annyit foglalkozni, mint előtte.
A fejlesztők kijelentették, hogy tudják, nagyon nem fognak ezek a változások tetszeni a közösségnek, de ezt meg kell lépniük, mint üzleti alapú vállalkozás.
Őszintén, rettenetesen kíváncsi lennék, hogy a játékosok kimutatott haragján túl mekkora játékosbázis zuhanás következhetett be a Hextech ládák kivétele után, ugyanis a határozottan fenntarthatatlan üzleti modell úgy tűnik, hogy mégis fenntartható a jövőben. A Riot Games ugyanis most bejelentette, hogy visszajönnek a Hextech ládák, sőt sűrűbben, mint korábban, és még a Clash is gyakrabban kerül megrendezésre, mint előtte. Ha ez nem lenne elég, a változások között ott van még az is, hogy a hősök 50%-kal olcsóbbá válnak, mivel szerintük az új játékosok nem tudnak megfelelő hőskészletet felhalmozni mostanában.
Nem tudni, hogy ez a vég kezdete-e, de hasonló jelenséget láthattunk az Overwatch esetében is, amikor a Blizzard már úgy érezte, mindent megtehet a közösséggel, bármit kisajtolhat belőlük, majd összeomlott a megingathatatlannak hitt játékosbázis, és azóta is a játékosok kegyeit keresik.
A játékosok szerint a felső vezetés a statisztikákat látva rádöbbent, hogy az irány, amit vettek, az már tönkreteheti a teljes játékot, így megfutamodtak és inkább még többet adnak a játékosoknak, csak hogy ne hagyják ott a LOL-t.