Shop menü

LEGO BRICKTALES – FORGATVA, EMELVE, KICENTIZVE

Egy portál, egy elhanyagolt vidámpark és egy lelkes kalandor – igen, ez mind a Lego játékában vár ránk!
Villányi Gergő
Villányi Gergő
LEGO Bricktales – Forgatva, emelve, kicentizve

Szerzői értékelés

Olvasói értékelés

Sokáig gyerekjátéknak tartották, és mégis, megmaradt, fejlődött, sőt, mára alig van olyan dolog, amit ne készítettek volna el Lego formában is. Sportautó? Eiffel-torony? Halálcsillag? Csak hogy egymástól elég messzire levő témákat hozzak fel (kivéve, persze, ha épp a sportautónkkal parkolunk le a torony tövében, miközben a zöldes sugár kicsap bolygónk felé az űrállomásról).

A kreativitásnak pedig még ez sem szabhat határt, hiszen legtöbbeknek van gyerekkori előnye, ahol a mindenféle Legót összeöntve, nagy vödörből, dobozból vagy a szőnyegre kiöntve készültek a saját kreálmányok, épületek, járművek és még ki tudja mennyi minden.

Galéria megnyitása

És mindez nem mai történet: „1932-ben Ole Kirk Christiansen asztalosmester megalapította vállalkozását a dániai Billund községében. A cég fajátékokat gyártott és két évvel később vette fel a „Lego” nevet, amely a dán „leg godt!” kifejezésből származik, ami azt jelenti: „játssz jól!”

Galéria megnyitása

A Lego videojátékai általában egy ismert világba kalauzoltak el minket, de gyakran megesett, hogy saját történetet fabrikáltak a készítők, ahol a figurák, a kockák és egyéb darabkák építettek fel mindent, amit csak láttunk. A kezdetekben mondjuk ez még nem volt így, az első Lego játék az 1997-es Lego Island hatalmas siker volt, ami lássuk be főként az újdonságnak volt köszönhető, ugyanis a megoldások és a karakterek enyhén szürreális hangulatot csempésztek a játékba a szórakoztató/logikai elemek helyett, amit ma ismerünk.

Galéria megnyitása

A Lego Bricktales történet szempontjából egyszerűre fogja. Bohókás, feltaláló nagyapánktól levél érkezik, ahol egy találmányáról mesél, amit azonnal látnunk kell. Ez egy portál kapu, aminek beindítását még csak-csak megoldjuk, de kiderül, hogy míg nagypap a feltalálással foglalkozott, a rábízott vidámpark finoman fogalmazva is lerohadt. Még szerencse, hogy a téridő/űr/kvantum és egyéb terekben bóklászott robot segítője épp most tért vissza, így némi térgörbítéssel és kontinenseken átívelő utazással megoldhatóvá válik, hogy megmentsük a vidámparkot.

Ehhez nem kell más, minthogy segítsünk az embereknek, akik cserébe önzetlen jótetteinkért Öröm kristályokat (Happiness Crystals) termelnek nekünk – ez lesz az energiaforrás, ami segít nekünk az időben és térben össze és visszarendezni a vidámparkot. Igen, a játék elején elég sok a beszélgetés, míg minden tisztázódik, de utána bele is vághatunk első nagy kalandunkba.

Galéria megnyitása

A dzsungelben egy lezuhant repülőgép utasait fogjuk megkeresni és közben hidakat, felvonókat, gyrokoptert építünk többek között. A játék kezdetben elég sok tutorialon végig vezet minket, ahol nem csak az irányítás de az építés logikája és az összeköttetések, az egyensúly/terhelés és még az esztétika is szóba kerül. Persze nem szabad azt gondolni, hogy mérnöki teljesítményt vár el tőlünk a játék, a szórakozás ennél sokkal inkább előrébb való.

Galéria megnyitása

A történetekben érdekes és fura, különcnek tűnő karakterekkel találkozunk – régészekkel, uralkodókkal, múmiákkal, de szellemekkel, macskákkal és sárkánnyal is. A főküldetés a vidámpark megmentése, ezen belül pedig az adott területen lakók problémáinak megoldása. Rendet kell rakni egy földrengés után? Sárkány riogatja a városka lakóit? A dzsungelben elveszett pilótát kellene megtalálni? Ránk minden esetben lehet számítani!

Galéria megnyitása

Közben pedig az építgetős/logikai feladványok mellett gyűjtögetni is fogunk. Elsősorban állatokat, akik a pályák különböző részén elszórva kaphatóak el – gyakran pedig egy újabb képesség vagy egy kinyitott kapu/feladvány után kell visszatérnünk, hogy felmarkoljuk jutalmunkat. Az adott világra jellemző „pénzt” ládákban találjuk és ha eleget gyűjtünk össze belőle (banán, nyalóka, csirkecomb pl.) akkor új ruhákat/kinézeteket, legokocka színeket és a világra jellemző formákat vehetünk egy kedves szellem-boltostól.

Képességekre is szükségünk lesz – találhatunk lasszót, amivel Indiana Jonesként lendülhetünk át szakadékokon, de „robbantást” és egy más dimenzióba átpillantós kütyüt is szerezhetünk többek között, amivel rejtett dolgokat találhatunk meg, vagy elzárt ösvényeket nyithatunk ki.

Galéria megnyitása

A Lego Bricktales gyerekjátéknak tűnik, de némelyik feladvány azért próbára teheti a képességeinket. Építményeket kiegyensúlyozni nem túl könnyű (bár szerencsére ritka), és amikor fix darabokból kell mozaikokat vagy piramist szerkesztenünk, akkor is nehezebb dolgunk lesz, mint a szabadon építhető „rakj össze egy hidat” feladatoknál.

A megszerzett építőkockákból Sandbox módban is alkothatunk, szabadon engedve kreativitásunkat, a habkönnyű, néhol mókás/bugyután aranyos történet pedig elszórakoztat minket akár egyedül, akár gyerekekkel játszunk. A Lego világ beszippant és egyszerre érezhetjük magunkat felfedezőknek, kreatív építőknek és mérnököknek, miközben feladatról feladatra haladunk ebben a mókás világban.

Galéria megnyitása

Összefoglalás

Szerzői értékelés

Kreativitásra és kíváncsiságra épít a Lego új játéka, ahol logikára ugyanúgy szükségünk lesz, mint a szárnyaló fantáziánkra.
Aranyos történet, változatos helyszínek és rengeteg építeni, felfedeznivaló vár minket…
…néhol azonban hirtelen nagyot nő az építős feladatok nehézsége, ami megakaszthatja a játékot.

Az értékeléshez kérlek jelentkezz be!

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére