Sokáig gyerekjátéknak tartották, és mégis, megmaradt, fejlődött, sőt, mára alig van olyan dolog, amit ne készítettek volna el Lego formában is. Sportautó? Eiffel-torony? Halálcsillag? Csak hogy egymástól elég messzire levő témákat hozzak fel (kivéve, persze, ha épp a sportautónkkal parkolunk le a torony tövében, miközben a zöldes sugár kicsap bolygónk felé az űrállomásról).
A kreativitásnak pedig még ez sem szabhat határt, hiszen legtöbbeknek van gyerekkori előnye, ahol a mindenféle Legót összeöntve, nagy vödörből, dobozból vagy a szőnyegre kiöntve készültek a saját kreálmányok, épületek, járművek és még ki tudja mennyi minden.
És mindez nem mai történet: „1932-ben Ole Kirk Christiansen asztalosmester megalapította vállalkozását a dániai Billund községében. A cég fajátékokat gyártott és két évvel később vette fel a „Lego” nevet, amely a dán „leg godt!” kifejezésből származik, ami azt jelenti: „játssz jól!”
A Lego videojátékai általában egy ismert világba kalauzoltak el minket, de gyakran megesett, hogy saját történetet fabrikáltak a készítők, ahol a figurák, a kockák és egyéb darabkák építettek fel mindent, amit csak láttunk. A kezdetekben mondjuk ez még nem volt így, az első Lego játék az 1997-es Lego Island hatalmas siker volt, ami lássuk be főként az újdonságnak volt köszönhető, ugyanis a megoldások és a karakterek enyhén szürreális hangulatot csempésztek a játékba a szórakoztató/logikai elemek helyett, amit ma ismerünk.
A Lego Bricktales történet szempontjából egyszerűre fogja. Bohókás, feltaláló nagyapánktól levél érkezik, ahol egy találmányáról mesél, amit azonnal látnunk kell. Ez egy portál kapu, aminek beindítását még csak-csak megoldjuk, de kiderül, hogy míg nagypap a feltalálással foglalkozott, a rábízott vidámpark finoman fogalmazva is lerohadt. Még szerencse, hogy a téridő/űr/kvantum és egyéb terekben bóklászott robot segítője épp most tért vissza, így némi térgörbítéssel és kontinenseken átívelő utazással megoldhatóvá válik, hogy megmentsük a vidámparkot.
Ehhez nem kell más, minthogy segítsünk az embereknek, akik cserébe önzetlen jótetteinkért Öröm kristályokat (Happiness Crystals) termelnek nekünk – ez lesz az energiaforrás, ami segít nekünk az időben és térben össze és visszarendezni a vidámparkot. Igen, a játék elején elég sok a beszélgetés, míg minden tisztázódik, de utána bele is vághatunk első nagy kalandunkba.
A dzsungelben egy lezuhant repülőgép utasait fogjuk megkeresni és közben hidakat, felvonókat, gyrokoptert építünk többek között. A játék kezdetben elég sok tutorialon végig vezet minket, ahol nem csak az irányítás de az építés logikája és az összeköttetések, az egyensúly/terhelés és még az esztétika is szóba kerül. Persze nem szabad azt gondolni, hogy mérnöki teljesítményt vár el tőlünk a játék, a szórakozás ennél sokkal inkább előrébb való.
A történetekben érdekes és fura, különcnek tűnő karakterekkel találkozunk – régészekkel, uralkodókkal, múmiákkal, de szellemekkel, macskákkal és sárkánnyal is. A főküldetés a vidámpark megmentése, ezen belül pedig az adott területen lakók problémáinak megoldása. Rendet kell rakni egy földrengés után? Sárkány riogatja a városka lakóit? A dzsungelben elveszett pilótát kellene megtalálni? Ránk minden esetben lehet számítani!
Közben pedig az építgetős/logikai feladványok mellett gyűjtögetni is fogunk. Elsősorban állatokat, akik a pályák különböző részén elszórva kaphatóak el – gyakran pedig egy újabb képesség vagy egy kinyitott kapu/feladvány után kell visszatérnünk, hogy felmarkoljuk jutalmunkat. Az adott világra jellemző „pénzt” ládákban találjuk és ha eleget gyűjtünk össze belőle (banán, nyalóka, csirkecomb pl.) akkor új ruhákat/kinézeteket, legokocka színeket és a világra jellemző formákat vehetünk egy kedves szellem-boltostól.
Képességekre is szükségünk lesz – találhatunk lasszót, amivel Indiana Jonesként lendülhetünk át szakadékokon, de „robbantást” és egy más dimenzióba átpillantós kütyüt is szerezhetünk többek között, amivel rejtett dolgokat találhatunk meg, vagy elzárt ösvényeket nyithatunk ki.
A Lego Bricktales gyerekjátéknak tűnik, de némelyik feladvány azért próbára teheti a képességeinket. Építményeket kiegyensúlyozni nem túl könnyű (bár szerencsére ritka), és amikor fix darabokból kell mozaikokat vagy piramist szerkesztenünk, akkor is nehezebb dolgunk lesz, mint a szabadon építhető „rakj össze egy hidat” feladatoknál.
A megszerzett építőkockákból Sandbox módban is alkothatunk, szabadon engedve kreativitásunkat, a habkönnyű, néhol mókás/bugyután aranyos történet pedig elszórakoztat minket akár egyedül, akár gyerekekkel játszunk. A Lego világ beszippant és egyszerre érezhetjük magunkat felfedezőknek, kreatív építőknek és mérnököknek, miközben feladatról feladatra haladunk ebben a mókás világban.