A Microsoft bejelentette, hogy a jövőben miként kívánja életben tartani az Xbox One-konzolokat, miközben a fejlesztők már az új generációs hardverekre koncentrálnak: a felhős streamelés segítségével.
Mint a vállalat írja, számos olyan exkluzív játék érkezik 2022-ben, melyek már teljesen kihasználják az Xbox Series-konzolok előnyeit, így nem lehet őket megvalósítani az előző generációs hardveren, ami mellesleg már a megjelenésekor is némileg gyengécskének számított, holott a konkurens PS4 sem volt éppen egy erőgép, de még annál is gyengébb volt.
A Microsoft olyan címeket említ, mint a Starfield, a Redfall, a STALKER 2, vagy éppen a Flight Simulator, amihez az előző generációs konzolok tulajdonosai nem tudnának hozzáférni, hacsak nem rendelkeznek egy erős PC-vel, hiszen mindegyik megjelenik (vagy a Flight Simulator esetében már megjelent) ez utóbbi platformra is.
"Olyan játékok érkeznek hamarosan, mint a Forza Horizon 5, ami kihasználja a DirectX ray-tracinget Xbox Series X és Series S konzolokon, vagy mint a Battlefield 2042, ami 60fps-sel fut és 128 játékost támogat ezeken a gépeken. Jövőre pedig olyan anyagok érkeznek a belsős stúdióinktól, mint a Starfield, a Redfall és a Stalker 2, amikhez szükség van az új konzolok sebességére, teljesítményére és technológiájára" - írják.
"Szeretnénk, ha a fejlesztők megvalósíthatnák a víziójukat olyan módokon, amik csak a next-gen hardvereken lehetségesek. Azonban a milliók számára, akik még Xbox One-konzolokon játszanak, hamarosan bejelentjük, hogyan fogjuk elhozni ezeket a játékokat, mint a Flight Simulator az Xbox Cloud Gaming segítségével, mint ahogy elhozzuk ezeket mobilos eszközökre, tabletekre és böngészőkbe is" - folytatódik a bejegyzés.
Sajnos egyelőre ennél pontosabb válaszainak nincsenek. Egy érdekes kérdés lesz például, hogy az Xbox One-konzolok tulajdonosai számára is ugyanolyan konstrukciót kínál-e majd a Microsoft, mint az Xbox Could Gaming többi platformjánál, vagyis szükséges lehet-e Game Pass Ultimate-előfizetés, vagy esetleg a régi konzolok játékosai más módokon is streamelhetik majd ezeket a játékokat?
És persze az a kérdés is felmerül, hogy mi történik azokkal a játékokkal, amik viszont még megjelennek majd az előző generációra is, mint például a Battlefield 2042? Ha például megveszi valaki a dobozos példányt Xbox One-ra, kaphat esetleg hozzáférést a felhőn keresztül a next-gen verzióhoz, ha úgy dönt, hogy mégis inkább azzal játszana? Egyelőre sok tehát a kérdés, habár véleményünk szerint a megoldás végső soron az előfizetés lesz, hiszen a Microsoft már egy jó ideje láthatóan a Game Pass és a Game Pass Ultimate előfizetéseket tekinti a jövőnek, és ennek a felhasználói bázisát szeretnék minden áron növelni, mondhatjuk, hogy a konzolok eladása most már tényleg másodlagos dolog.
A Microsoft azt is bejelentette, hogy a végső fázisban tart azzal a folyamattal, hogy világszerte felszerelje az adatközpontjait az Xbox Series X hardverével. A konzollal kapcsolatban gyakorlatilag az első hardvere bemutatók óta nyílt titok volt, hogy azt alapvetően a felhős szerverparkok és az onnan való streamelés alapján alakították ki, így a hardveres specifikációk is úgy vannak belőve, hogy képes például egyszerre négy Xbox One-os játékot futtatni párhuzamosan. Maga a boltokban megjelenő, bedobozolt konzol szinte már csak "bónusz".