Egy új technológiai demó jelent meg a napokban, amely Unreal Engine 4 motor köré épül, elsődleges feladata pedig az, hogy bemutassa, milyen előnyöket kínál a valós idejű sugárkövetés (Ray-Tracing), illetve a mesterséges intelligencia köré épülő DLSS. Utóbbinak köszönhetően magasabb sebességet érhetünk el egy adott felbontáson, méghozzá úgy, hogy a renderelő motor nem a natív, beállított felbontáson rendereli le az egyes képkockákat, hanem egy alacsonyabb felbontáson, majd ezt előre tréningezett neurális hálózat segítségével felskálázza a rendszer, így a képminőség a natív renderelés szintjén helyezkedik el, ám az erőforrás-igény érezhetően alacsonyabban marad, ami jótékonyan hat az FPS értékekre.
Az interaktív demó keretén belül a fentebb említett technológiákat szabadon kapcsolgathatjuk valós időben, így láthatjuk, milyen hatást gyakorolnak a képi világra, illetve a teljesítményre. Ezzel együtt változtathatjuk a napszakokat is, így láthatjuk, ezeknek mekkora hatása van a teljesítményre, valamint azt is, hogyan festenek a fények és a tükröződések.
A demó sugárkövetéses tükröződéseket, áttetszőséget, globális megvilágítást, közvetlen világítást, illetve DLSS-t használ. A dinamikus tükröződéseket és a fény útját különböző eszközökkel tesztelhetjük, például egy „fényágyúval”, illetve egy fényvisszaverő gömbbel is.
A szoftver futtatásához mindenképpen Windows 10 alapú konfigurációra lesz szükség, amelyben GeForce RTX 20-as, GeForce RTX 30-as, vagy éppen Radeon RX 6000-es sorozatú videokártyának kell lapulnia. Igen, utóbbiakat is támogatja a techdemó. Letöltéséhez ide kell ellátogatni, de fejlesztői fiókra is szükség lesz. Aki ezt a korlátozást szeretné megkerülni, innen is beszerezheti az ingyenesen elérhető szoftvert.