LA Noire részletek

Kiderültek az első részletek a Rockstar 40-es években játszódó krimi játékáról, az LA Noire-ról. Reflektorfényben a forradalmi új módszer a színészi alakítás játékba való átültetésére.

LA Noire részletek

Kiderültek az első részletek a Rockstar 40-es években játszódó krimi játékáról, az LA Noire-ról. Reflektorfényben a forradalmi új módszer a színészi alakítás játékba való átültetésére.

A Team Bondi által hasznosított technológia kifejlesztője, a Depth Analysis (a testvérvállalatuk), lényege pedig, hogy az alakítás minden elemét egyszerre ragadják meg, azaz a hangot, a képet és a mozgásokat is. Ezt követően a felvett anyagot gyorsan és tömegesen lehet újraalkotni a játéktérben.

"Az eddigiekben egy percnyi mimika animálása akár 1 hónapig is eltartott egy animátor csapatnak. A lényeg a tömeggyártás. Mi akár 20 percnyi végleges videóanyagot is el tudunk készíteni egy nap alatt, a különbség pedig észrevehetetlen, annak ellenére, hogy egyetlen animátor vagy karakteralkotó művész sem dolgozik rajta velem." - nyilatkozta Oliver Bao a Game Informernek.

A Team Bondis fejes Brendan McNamara még az Uncharted 2-ben és a Mass Effect 2-ben látható mimikát és mozgásokat is lesajnálta, kiemelve, hogy mennyivel élethűbb az övéké. Ha igaz amit állítanak, akkor az ajkak beszédhez való tökéletes szinkronizálása sem probléma többé. Ezzel az óriási időmegtakarítással megengedhették maguknak, hogy több mint 300 színésszel, összesen 2000 oldalnyi szöveget mondassanak fel. (Összehasonlításképpen, egy átlagos film 95 és 125 oldal hosszúságú forgatókönyvvel rendelkezik.)

No de mit jelent ez számunkra gameplay szempontból?

"Egyértelmű, hogy ez nagyon menő technológia, de a fontossága abban ütközik ki, hogy amikor kihallgatunk valakit, akkor le tudjuk majd olvasni az arcáról, hogy hazudik-e! Ez kulcsfontosságú a játékélmény szempontjából."

A kihallgatások sarokkövek az LA Noire-ban. Bizonyítékokat nem csak a bűntények helyszínén gyűjthetünk, hanem a tanúk vallomásából is. Minden érdekes momentum automatikusan bejegyzésre kerül a noteszunkba. Végül hősünk, Cole Phelps leülhet a gyanúsítottakkal, szembesítheti őket állításaikkal, alkalmazhat rábeszélést, gyanúsítást és kényszerítést. Ahogy a Mass Effectben is, ez itt is megadja az általános hangulatát a játéknak.

Detektívünk a játék során lépkedhet fel a LAPD raglétráján: egyszerű járőrként kezd, majd egészen a gyilkossági csoportig viheti. Ezalatt számos partnerrel kell majd együtt dolgoznia és megtanulja azt is, hogy még az igazságszolgáltatás erői sem feltétlenül angyalokból állnak. A játék elején megismert Cole teljesen megváltozik, mire a kaland végére érünk.

Az újraalkotott 1947-es Los Angeles egy másik kiemelendő pontja az LA Noire-nak. Ez a Rockstar történetében az eddigi legnagyobb és legrészletesebb "világ" amit életre hívtak, pedig már van mögöttük egy GTAIV is. Összesen 180,000 képet gyűjtöttek össze és scanneltek be a háború utáni városról, hogy annyira pontosan rakják azt össze, amennyire emberileg lehetséges.

Nem mellékesen a felgöngyölíthető bűntények 90%-a valós esetekből származik. Volt például egy eset, amiben egy prédikátor gyalogolt le a Broadwayen karikás ostorral, mellyel a hitetlenekre küldte az "áldást". Még mielőtt bárki fellelkesül, ez pont nem került be, de volt még ezen kívül pár vad darab.

Az LA Noire PS3-ra és Xbox 360-ra készül, és várhatóan ősszel landol a boltok polcain.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward